Blog

Trendovi, ideje, novosti i marketinški savjeti
August 29, 2019
Digital marketing statistika koju je dobro znati - kako ostati konkurentan?!

Dakle, plan je bio spavati osam sati, raditi osam sati i onda imati vrijeme za sebe 8 sati. Ali..već odmah znamo da uopće nije tako, za većinu ljudi.

Imajući to na umu, jeste li znali da statistika govori kako odrasli u Americi (pretpostavimo da ostatak svijeta nije ništa bolji) potroši 5,9 sati/dan na digitalne medije u 2017. To je još više od 5,6 sati godinu prije. Od tih sati, 3,3 je potrošeno na mobilni uređaj, koji je odgovoran za ukupni rast digitalne medijske potrošnje.

Dakle, ako želite uopće biti viđeni, bez Interneta i online prisutnost ne možete!

Ovdje su neki relevantni i zanimljivi internet marketing brojevi od tvrtki kao što su Pew Research, Gartner, Accenture, Statista, Clutch i nekih vladinih web stranica. Cilj je dobiti bolju ideju što očekivati od internetskog marketinga u bliskoj budućnosti.

Najuspješniji ljudi u digitalnom marketing troše 40% ukupnog proračuna za content marketing.

Do 2020. godine, u B2B digitalnoj trgovini prihod će biti gotovo udvostručen, što predstavlja skoro polovicu svih B2B prihoda.

55% marketingaša kaže da je stvaranje blog sadržaja njihov top inbound marketing prioritet.

e-mailovi s prilagođenim, personaliziranim, predmetom (subjectom) imaju 50% veće šanse za otvaranje

28,3% prihoda e-trgovine dolazi iz e-mailova s obavijesti o napuštenoj košarici

70% trgovaca nema integriranu, dosljednu strategiju sadržaja (Altimeter)

Podaci za treći kvartal 2018. godine: Stope konverzija po uređaju: 3,94% - desktop 3,78% - tableti 1,84% - mobilni uređaji

Statistika digitalnog marketinga

70% potrošača želi naučiti o proizvodima putem sadržaja za razliku od tradicionalnog oglašavanja. (Content Marketing Institute)

Ovo je jedna od najvažnijih relevantnih digitalnih marketinških činjenica pri odlučivanju o tome bi li osnovana tvrtka trebala ulagati u ulazni ili izlazni marketing. Kada se radi o novcu, ljudi ne vjeruju oglasima onoliko koliko vjeruju statistici, istraživanju i onome što smatraju istinitim. Aktivna web stranica, bogata sadržajem, daje dojam potencijalnim korisnicima i kupcima da ste stručnjak u svom poslu.

61% marketingaša kaže kako je poboljšanje SEO-a i rad na top prisutnosti u organskim rezultatima pretrage njihov najviši inbound marketing prioritet. (HubSpot)

Većina marketingaša svjesna je da SEO pomaže ojačati vidljivost web stranice za potencijale kupce. Vaša ciljna publika već traži vrstu usluge koju pružate. Blog članci, relevantni sadržaj na vašoj web-lokaciji učinit će da se pojavite među prvima u rezultatima pretraživanja, a onda ste na konju. Za stvaranje ove vrhunske organske prisutnosti najuspješnije tvrtke znaju kako zrcaliti ponašanje svojih klijenata uključivanjem njihovih riječi i izraza koje koristite za pronalaženje odgovarajućih proizvoda i usluga. Inbound marketinški podaci prikupljeni u izvješću HubSpot-a 2018 potvrđuju da inteligentno ulaganje u SEO donosi masovno povećanje ciljanih posjetitelja na vašu web stranicu.

72% potrošača koji pretražuju lokalne dućane fizički posjete trgovine u radijusu od osam kilometara (WordStream)

Top lead-generation taktike: (Ascend2)

  1. social media (47%)
  2. email (46%)
  3. content ili video
  4. SEO (38%)

Dakle, većina marketingaša identificira i "hvata" potencijalne kupce pomoću društvenih medija, e-mail marketinga i kvalitetnog sadržaja ili videa. Prema ovom istraživanju, najmanje popularna taktika za traženje potencijalnog klijenta bila je plaćeni oglas (30%)!!!

Top lead-nurturing taktike: (Ascend2)

  1. email (47%)
  2. content ili video (45%)
  3. social media (40%)

Njegovanje potencijalnih klijenata potiče korisnike da opet postanu kupci, čime se naravno povećava prihod od prodaje. E-mail je još uvijek marketinški #1 alat kao izbor za njegovanje potencijalnih klijenata. Prema Ascend2, sadržaj ili video bio je blizu prvog mjesta, nakon čega slijedi marketing društvenih medija. Events and demos i plaćeno pretraživanje ili display oglasi dijele zadnje mjesto. (29%)

49% ljudi klika na tekstualne oglase (Clutch)

Istraživanja ukazuju da ljudi mogu prepoznati i razlikovati plaćene oglase iz organskog prometa. Unatoč tome, oni i dalje često kliknu na plaćene Google oglase: 31% ispitanika tvrdi da su kliknuli na shopping oglas, a 16% klikova išlo je na videooglase. Statistički podaci ukazuju na to da 75% ljudi tvrdi kako su im plaćeni oglasi olakšali pretraživanje. Oglase stvarajte relevantne za upite vaše ciljanje publike.

Najbolji sadržaj za ponuditi u Newsletterima (DMA)

  1. popusti (38%)
  2. informativni sadržaj robne marke, na primjer videozapisi ili članci (36%)

Ako želite da vaša e-mail kampanja bude uspješna, ovako ćete dovesti kupca na svoja vrata. Ili mu dajte priliku da ostvari neki popust ili mu pošaljite dokaz koji ističe kvalitetu vašeg proizvoda ili usluge. Dobra ideja je uvesti i popuste na vjernost jer 30% kupaca je inače već zainteresirano za postojeće popuste. Unatoč tomu, samo 15% marketingaša trenutno koristi sheme vjernosti.

90% mobilnog i tablet prometa pretraživanja dolazi iz Googlea (Business Insider)

Dakle, razmišljate što je s tražilicama poput Bing ili Yahoo,...? 🙂

Google je kralj! Digitalna marketinška statistika pokazuje da gotovo sav promet pretraživanja dolazi putem ove tražilice. Google obrađuje oko 3.500.000.000 pretraživanja po danu, a u ovom trenutku ne čini se da ga itko od konkurencije može izazvati.

Do kraja 2019. 94% mali poslovnih web stranica bit će optimizirano za mobilne uređaje (Clutch)

Iako 36% malih poduzeća nema web stranicu, oni koji razumiju važnost mrežnog prisustva optimiziraju svoj sadržaj što prije mogu. Nedavno objavljeni statistički podaci ukazuju da mala poduzeća trebaju poboljšati iskustva korisnika, potaknuti rangiranje na web tražilici i povećati svoju ukupnu vidljivost. Inače, njihovi proizvodi i usluge, bez obzira koliko kvalitetni, korisni ili zanimljivi, mogu doslovno postati nevidljivi. U 2018., istraživanje GlobalWebIndex-a otkrilo je da ljudi troše više od dva sata dnevno na druženje online.

To je puno vremena kada smatrate da odrasli u Americi provode ukupno tri sata i 35 minuta online na svojim mobilnim telefonima svaki dan. Ako želite da vas publika vidi dok čekaju autobus, na pauzi za cigaretu ili dok čekaju u nekom redu za nešto, ovo je prilika.

Oko 11% internetskih kupaca koriste mobilne telefone za online kupovinu online na tjednoj osnovi (Statista)

Najnoviji podaci o korištenju online shopova pokazuju da za sada samo manji broj ljudi zaista i kupi preko mobitela. Zanimljivo je da više od dvostrukog broja tih ljudi tvrdi da to planiraju učiniti u budućnosti.

89% poruka korisnika s društvenih medija brendovima ostane ignorirano! (Sprout Social)

Zamislite koji bi postotak angažmana bio ako bi brendovi prestali ignorirati kupce koji se doslovno pokušavaju uključiti u razgovor s njima?! Prema istraživanju Sprout Sociala, brand treba u prosjeku 10 sati kako bi odgovorio na poruku. Korisnici su, s druge strane, voljni čekati najviše četiri sata. Angažiranje community managera poboljšat ćete svoje digitalne marketinške statistike izvan svih okvira. Ironično, tvrtke troše svoje resurse na složene marketinške alate i kampanje, ali mnogi zaboravljaju odgovoriti na jednostavna pitanja svojih korisnika. Kao i u svakoj industriji, vaša tvrtka može se istaknuti pružajući odličnu korisničku podršku.

1 od 10 marketera smanjit će svoj organski marketing na Facebooku. Oko 51% planira povećanje!

Iako je Facebook još uvijek vodeća platforma društvenih mreža, trenutne statistike pokazuju blagi pad popularnosti. Najveći pokazatelj ovog trendova je smanjenje novih ulaganja. Po prvi put u pet godina, Facebook je izgubio udio kao najvažnija platforma za marketere, pada sa 67% u 2018. na 61% u 2019 godini.

August 23, 2019
Promjene u tekstu i omjerima proporcija na Mobile News Feedu

Počevši od 19 kolovoza, 2019, objave na stranici i oglasi na mobilnom uređaju podudaraju se s izgledom novog Facebook dizajna koji je predstavljen ranije ove godine.

Izmjene za Mobile News Feed

Promjene u tekstu i omjerima proporcija na Mobile News Feedu

Manje redaka primarnog teksta prikazuje se na mobilnom News Feedu. Sada se prikazuju samo tri retka primarnog teksta, nakon čega se od korisnika traži da da klikne ako želi vidjeti i ostatak sadržaja.

Maksimalna visina fotki i videozapisa smanjila se na 4:5 za mobile News Feed. Najviši podržani omjer proporcija za fotke bez linka i videozapisa sada je vertikalan: 4:5. Sve više od 4:5 će biti maskirano.

Promjene u tekstu, fotografijama i videozapisima osmišljene su tako da pojednostavljuju FB formate i poboljšavaju dosljednost mobilnog iskustva. To će uvelike pomoći da se poveća učinkovitost oglasa i olakša korištenje istih assetsa na Facebook News feedu i Instagram feedu.

August 16, 2019
Na pola rezultata Google pretraživanja se ne klika!

Jeste li ikada imali osjećaj da vaš organski promet ne mrda? Jeste li ikada dobili osjećaj da vaš visoko rangirani sadržaj ne dobiva pažnju/ljubav koju zaslužuje?

Niste sami!

Podaci koje su ovaj tjedan objavili SparkToro i JumpShot govore da se na više od 50% Googleovih pretraživanja uopće ne klikne!!

Što? Više od polovice? To je užasna statistika za bilo koga od nas koji se bavimo digitalnim marketingom.

Paid, Organic i Zero-Click Google pretrage (lipanj 2019.)

Prvo, kao i sve što se tiče Googlea, naslov iz statistike govori samo jedan dio priče Činjenica je da korisnici brzo dobivaju svoje odgovore bez klika na stvarnu web stranicu. Također stoji da su klikovi kod desktop searcha u osnovi ostali konzistentni u proteklih nekoliko godina. Istaknuti snippeti su nam u ovoj cijeloj priči vrlo malo pomogli.

CTR za desktop pretraživanja pao je sa 68% u 2016. godini na 66% u 2019.

No, još veće promjene vidjeli smo u mobilnoj pretraživanju. Za usporedbu, jednak CTR kod mobilea pao je s 44% na 36% u istom periodu.

Napomenimo kako je postotak zero-click pretraga skromno porastao na desktopu, dok se kod mobilea u protekle četiri godine povećao za šest posto.

Dok je promet PPC oglasa ostao prilično stabilan kod desktop pretraživanja, isti je porastao kod mobilea, od 3,34% u 2016. godini na 11,38% danas.

Što možemo učiniti?

Prije svega, trebali biste optimizirati naslove svojih stranica i metaopise tako da su korisni i jasni za korisnika inače, s neoptimiziranim naslovom i opisima, riskirate da korisnici ne kliknu jer sumnjaju da možete odgovoriti na njihovo pitanje.

Uzmite vremena za pregledavanje vaših najbolje rangiranih stranica. Pregledajte naslove i opise stranica ali imajući krajnjeg korisnika na umu. Zapitajte se bi li vi kliknuli na taj link ako se on pojavi u rezultatima pretraživanja. Da li je naslov i metaopis dovoljno dobar da vas "nagovori" na klik. Ima li tu mjesta za poboljšanje?

Uz to, usredotočite se na postizanje nultog položaja za vaša top pretraživanja.

Rangiranjem na "nultom mjestu" bit ćete prvi na stranici s rezultatima, a uz pravilnu optimizaciju, to može dramatično poboljšati vaš CTR – i učiniti vas pouzdanim izvorom informacija, čak i ako se stvarni klik i ne dogodi.

Ono što najviše brine je Googleov algoritam koji pretraživanje često usmjerava na sadržaj Googleovog servisa kao što su Google karte, YouTube i Google slike.

Nedavna saslušanja Kongresa po pitanju Googleovog poslovanja su se usredotočila upravo na ovu činjenicu. Što će dalje biti vidjet ćemo!

Drugim riječima, što će Google natjerati da izabere pravednost iznad profitabilnosti? Ili jednostavno, Googleovi servisi imaju najbolje odgovore na naša pitanja?!

Za referencu, ovdje je tržišni udio tražilice za drugi kvartal 2019. godine:

Search engine Market Share Q2 2019

Zaključak

Iako je šokantno gledati ovakve grafikone, oni predstavljaju promijene koje se polako događaju već godinama.

To je podsjetnik da moramo stvoriti originalan sadržaj koji će se istaknuti na pretrpanom tržištu. Ključno je optimiziranje svih elemenata vašeg sadržaja. Ako korisnik odmah dobiva odgovor iz featured snippet-a ili metaopisa, to bi trebalo još uvećati važnost tih aspekata vašeg sadržaja.

Trebali bismo razumjeti da je Google privatna tvrtka koja želi maksimalnu zaradu. Kao rezultat toga, moramo ostati u trendu i prilagođavati se. Treba uvijek imati na umu kako na najbolji način iskoristiti Google Search za izgradnju našeg branda, privlačenje starih i pronalaženje novih klijenata.

August 9, 2019
Kako vam se sviđa novi Facebook Ads Manager?

Novi Facebook Ads Manager i dalje biva puštan u pogon u sve više zemalja pa se nadamo da ste i vi već okusili njegove "čari".
Sjećamo se veljače 2019. kada pamtimo FB izvješća o ažuriranju Ads Manager sučelja. Do travnja je to bilo samo nagađanje, a onda je FB potvrdio update. Do sada ne znamo koliko oglašivača točno u ovom trenutku ima pristup ažuriranoj platformi ali čini se da je prošli mjesec došlo do malo većeg "proboja" jer sve više ljudi komentira nove opcije i izgled sučelja.

I onda..koji su prvi dojmovi?

Uglavnom pozitivni, pogotovo što se tiče brzine rada. Neki smatraju da tu još ima puno posla, a neke novo sučelje FB Ads Managera podsjeća na Google Ads. 🙂

Jednostavnija i brža navigacija

Novo FB Ads Manager sučelje jednostavnije je za navigaciju i ima "čišći" izgled od prethodne verzije. Novi UI je pojednostavljen, izgleda puno jednostavnije. Tu je sidebar za navigaciju između kampanja, ad-setova i ad-levela s mogućnošću prikvačenja sidebara. Alati u bočnoj traci korisni su jer omogućuju da dobijemo jasan cjelokupni prikaz kreative kampanje. Novi ugniježđeni prikaz kampanja je odličan. To omogućuje da lako vidimo sve ad-setove i oglase u kampanji bez potrebe za premještanjem na drugu karticu ilitiga tab.

Sve ovo poboljšava fokus i brže izvršenje posla. Manje je teksta na ekranu i manje je nepotrebnih botuna tj. gumbova.

Također ne smijemo zaboraviti spomenuti mogućnosti automatskog imenovanja i poboljšanja izvješćivanja. Najveća pritužba s ažuriranjem do sada je Facebook odluka o premještanju Ad Placement opcija.

Zaključak - ima tu još posla!

Bilo bi sjajno moći urediti dva dinamična oglasa odjednom ako imamo iste assetse. To je moguće učiniti s normalnim oglasima, ali ne i s dinamičkim.
Također, bi bilo lijepo imati ažuriranje koje bi omogućilo oglašivačima da filtriraju po vremenskom intervalu tako da se mogu vidjeti samo one kampanje koje su tijekom određenog vremenskog intervala bile aktivne.

July 24, 2019
Virtualna stvarnost - nova stvarnost za marketere ili ne?

Za virtualnu stvarnost ili VR predviđa se da će u potpunosti transformirati shopping iskustvo. Tako Goldman Sachs Group procjenjuje da će ulaganje u VR, uz proširenu stvarnost ili AR, doseći 1.6 milijarde dolara do 2025.

Dok razbi brendovi pokušavaju postati dio virtualnog okruženja, vrlo je malo poznato o tome kako poboljšati doživljaj brenda za sve potrošače i gdje koristiti VR tehnologiju. Također, marketeri se pitaju je li to sad vrijeme za ulaganje u VR.

VR aplikacije uključuju automatizirana virtualna okruženja (AVEs), kao što su zasloni montirani na glavu, kao što su virtualne naočale, igre, 360 računalne simulacije i virtualne svjetove kao što je npr, Second Life. Na primjer, Swarovski je u suradnji s MasterCard stvorio virtualni atelje kojem svatko može pristupiti preuzimanjem aplikacije. Osim informacija o određenoj kolekciji ili proizvodu, potrošači mogu i virtualno kupovati.

Nedavna istraživanja ukazuju marketerima da trebaju imati različite pristupe. Na primjer, aplikacije koje korisnika skroz uvuku u virtualni svijet bolje su za edukaciju potrošača o novim vještinama, kao što je Lowe' s DIY Holoroom, ili za stvaranje veze s brendom, kao što je povezivanje s virtualnim prodajnim savjetnikom u Second Life-u.

Osim toga, oba slučaja također pružaju marketerima priliku za testiranje novih koncepata proizvoda, pa čak i stvaranje novih ponuda s potrošačima. Simulacije nude jednostavan i troškovno učinkovit mehanizam za uvođenje potrošača u brand i oblikovanje njihovog puta odlučivanja . Primjer je Ruinart šampanjac.
Naposljetku, igre mogu djelovati kao eksperimentalan i interaktivan način za marketing da suptilno oblikuje korisnikove preferencije - kao na primjer ne pij i vozi poruke vidljive u igrama.

Što čini VR efektivnim?
Fluidnost je ključna za VR iskustvo jer je odgovorna za stvaranje stanja u kojem se potrošači osjećaju totalno uronjeni i aktivni u virtualnom okruženju. Osim toga, potrošači se osjećaju isključeni iz stvarnog svijeta i dovoljno "zakačeni" na virtualni okoliš da virtualno okruženje počinju osjećati kao stvarnost.

U stvarnosti, učinkovitost također ovisi o aplikaciji i osobinama potrošača.

I za igre i za virtualne svjetove avatar igra važnu ulogu jer prilagodba i prikaz avatara mogu potaknuti fluidnost. Virtualni svjetovi i neke igre također omogućuju komunikaciju s drugima, što može pozitivno utjecati na "flow".
Na primjer, Facebook kupnja Oculusa, kao i integracija VR-a u WeChat aplikaciju za razmjenu poruka predstavljaju integraciju automatiziranih virtualnih okruženja (AVEs-a) i virtualnih svjetova.

Na kraju, to znači da će se povezivanje na društvenim mrežama i poslovanje u budućnosti odvijati i u virtualnom svijetu. Dakle, pravo pitanje nije da li marketingu treba VR, nego kako bi trebali koristiti VR da bi ostali u koraku s današnjim promjenjivim i tehnološkim osviještenim svijetom.

July 11, 2019
LinkedIn predstavio poboljšani Campaign Manager!

LinkedIn i dalje nastavlja s razvojem svojih marketinških alata tako da je nedavno predstavio nove opcije u Campaign Manageru.

Nova verzija dolazi s optimiziranom "click-pricing" opcijom koja oglašavačima naplaćuje samo klikove koji korisnike dovode na odredišnu stranicu. Osim toga, dodane nove značajke su: svijest o robnoj marki, konverzije web-mjesta te oglasi za poslodavce.
Dakle, nove značajke uključuju Brand Awareness kampanje koje se naplaćuju po prikazivanju, poboljšanu integraciju s mogućnošću praćenja konverzija na web-lokaciji i oglase za LinkedIn Talent Solutions kako bi kampanje za zapošljavanje dale bolje rezultate.

Brand Awareness kampanje

Sad je moguće lakše proširiti glas o svom brendu, proizvodu ili usluzi, a model naplate je CPM (cost per thousand impressions).

Website konverzije

LinkedIn je poboljšao mogućnosti praćenja website konverzija izgradnjom "čvršće veze" sa svojim alatima za praćenje konverzija. Sad možete kreirati kampanje koje su optimizirane za određene radnje na vašoj web-lokaciji, kao što su kupnje, preuzimanja ili registracija bilo kakve vrste.

Prijave za posao

Sve tvrtke koje su u potrazi za novim zaposlenicima sada mogu privući kandidate na svoje LinkedIn ili web stranice koristeći oglase koje mogu kreirati pomoću Campaign managera.

Optimizirano određivanje cijene klika

Oglašivačima koji odaberu "posjete web-mjestu" kao svoj cilj naplaćivat će se samo klikovi koji korisnike odvedu na odredišnu web stranicu oglašivača. Oglašivačima koji rade kampanje na društvenim mrežama bit će naplaćene interakcije s oglasom kao što su like, komentar, share itd.

July 4, 2019
Instagram check-out - što je to?

Ukratko, Instagram check-out opcija omogućava korisnicima da kupuju bez napuštanja aplikacije.

Instagram je u ožujku predstavio in-app check-out opciju ali za samo za limitirani broj brendova (23) među kojima su se odmah u startu našli Adidas, Burberry, Dior i MAC kozmetika. Do danas je taj broj znatno povećan te i dalje raste.

Zašto bi vam ovo trebalo biti važno?

Instagram već neko vrijeme radi na tomu da svoju platformu učini više e-commerce friendly. Uvođenjem check-out opcije ta priča se polako zaokružuje na opće zadovoljstvo oglašivača jer je krajnjem kupcu na ovaj način značajno skraćen put od samog otkrivanja proizvoda do njegove kupnje.

Nova check-out opcija prikazuje gumb "Naplata na Instagramu" ("Checkout on Instagram") kad god korisnik klikne na oznaku (tag) proizvoda unutar slike. Kada korisnik spremi svoje podatke o kupnji na Instagramu, može kupiti proizvode putem gumba za naplatu izravno iz Instagrama, a nakon toga može upravljati svojim narudžbama iz aplikacije.

"Nova tehnologija daje Adidasovoj publici moć da put od inspiracije do kupnje prođu u trenu. Naš pristup usredotočen je na jednostavnoj komunikaciji između fanova i brenda pa nam Instagram shopping omogućuje da efikasno isporučimo bogat sadržaj na platformi", kazao je SVP Adidasa za digital, Scott Zalaznik.

Instagram izvještava kako broj korisnika koji kliknu na oznake proizvoda u aplikaciji svaki mjesec raste pa je tako od prošlog rujna s 90 milijuna taj broj skočio na 130 milijuna.
Također, Instagram je potvrdio da testira branded content oglase, što će omogućiti oglašivačima da pretvore objave stvorene od strane influencera u oglase.

June 27, 2019
Curenje privatnih podataka uzrokovalo smanjeni angažman Facebook korisnika

Lajkamo i dijelimo manje nego što smo navikli na poznatoj društvenoj mreži Facebooku i to gotovo za 20% manje kad su oba parametra u pitanju, pokazalo je najnovije istraživanje.

Dok je angažman pao u posljednjih 12 mjeseci, broj otvaranja novih Facebook računa i dalje raste.

Iz Facebooka poručuju da drugi mjerni podaci sugeriraju kako tvrtka još uvijek raste, piše The Guardian.

Prema analitičkoj tvrtki Mixpanel, pad od 20% može se pratiti do travnja 2018 kada se pročula vijest o skandalu Facebooka/Cambridgea Analytica i kad je svjetska javnost doznala kako se ne ovlašteno korištenje privatnih podataka iskoristilo za potkopavanje demokratskog procesa.

Dok su korisnici na Facebooku postali aktivniji tijekom ljeta, angažman još jednom pao kroz jesen i zimu prošle godine, uz iznimku kratkog razdoblja kad su održani američki midterm izbori.

Značajnije, stabilan trend prema dolje se odigrao u pozadini skandala o privatnosti podataka i slučajeva govora mržnje. U rujnu je PrivSec izvijestio o tome kako je Facebook pretrpio krađu podataka koja je pogodila oko 50 milijuna FB račun. Platforma je naknadno pala pod vatru zbog uloge u pogoršavanju etničkog čišćenja u Myanmaru.

Prema Facebook podacima, dnevni posjeti su iz mjeseca u mjesec su se povećali tijekom 12 mjeseci s vrhuncem u ožujku 2019. Tvrtka je također izvijestila da je u ožujku 2019 imala dnevno u prosjeku 1,56 milijardi aktivnih korisnika što je povećanje od 8% u odnosu na isti mjesec protekle godine. Prosječni broj mjesečnih korisnika također bilježi rast od 8% u poredbi s 2018. godinom.

Ranije u lipnju, eMarketer je istaknuo pad korištenja Facebooka u Americi. Prosječan korisnik je na FB-u boravio 38 minuta svaki dan što je pad u odnosu na 41 minutu iz 2017. godine. Dodali su: "Povrh toga, Facebook je nastavio gubiti mlađe korisnike, koji svoje vrijeme i pažnju sve više posvećuju drugim društevnim mrežama."

June 13, 2019
LinkedIn i službeno pokrenuo označavanje fotografija i dodavanje videa u porukama

LinkedIn je u zadnje vrijeme dodao hrpu novih značajki, uključujući reakcije, live-streaming, čak i vlastite, inicijalne iteracije Stories-a.

Ovaj tjedan, i službeno su potvrdili dodavanje novih funkcionalnosti kao što je tagiranje fotografija i dodavanja videa u porukama.

Evo što su objavili:

Tagiranje fotki

Tagiranje fotki je na LinkedInu dostupno već neko vrijeme, a od ovog tjedna ta opcija napokon je dostupna svim korisnicima.

LinkedIn je pojasnio:

"Mislite da prepoznajete nekoga na fotografiji? Ili samo želite biti sigurni da vaš suradnik zna kada ste prenijeli neku zajedničku fotografiju? Sada, kada objavite fotografiju, možete označiti ljude na njoj. Svijet se čini manjim, a vaša zajednica malo povezanija kada ljudima dopustite da znaju tko je tko."

Sve funkcionira isto onako kako smo navikli na drugim platformama.

Video u porukama

Da bi bili u skladu s trendovima, LinkedIn je dodao i novu opciju za snimanje ili dodavanje videoisječaka u porukama.

"Millions of members have posted videos and shared them with their connections or in groups: sharing ideas, experiences, or simply a view into their working life. Now you can do the same in messaging, too."

Video izvrsno kotira na LinkedInu sudeći po statistikama. Naime, LinkedIn korisnici video dijele 20x više od bilo koje druge vrste posta. Mogućnost da video pošaljemo i preko poruke pruža nam dodatni način da se istaknemo.

Malo upozorenje: ako ste jedan od onih ljudi koji šalju generičke poruke novim kontaktima koje nikada niste zapravo upoznali, ili pokušavate dobiti "cold leadove", nemojte slati generički i videa. Nemojte!

Premještanje gumba za poruke i postove

LinkedIn je unutar aplikacije također premjestio gumbe za poruke i postove kako bi im lakše pristupili u svakom trenutku.

"It's now easier to post or message from anywhere in the mobile app. The post button has a new home in the bottom center of your screen, and the message button now lives in the top right corner."

Ovi novi položaji botuna ili gumbova osigurat će korisnicima da brže komuniciraju, što bi moglo pospješiti aktivnosti unutar aplikacije. Naravno, i ovo je sve u skladu s trendovima koje su postavili Instagram, Snapchat, a od nedavno i Twitter.

Topic Listings

I na kraju, LinkedIn napominje da korisnici sada mogu pronaći sve grupe čiji su članovi i hashtagove koje slijede, na desnoj strani svog feeda na desktopu ili klikom na svoju sliku profila u gornjem lijevom uglu na mobitelu.

To će omogućiti korisnicima da bolje upravljaju obavijestima koje vide na platformi.

June 6, 2019
No stress! Kako jednostavno pratiti kampanje?

Svaka tvrtka koja želi biti uspješna treba znati koje su marketinške tehnike učinkovite za njihove klijente, članove i ciljanu publiku. Bez tog znanja, nemoguće je znati jesu li marketinške kampanje učinkovite ili jednostavno gube vrijeme i novac.

Praćenje kampanje temeljni je dio izvješćivanja u digitalnom marketingu.

Marketeri mogu koristiti parametre koji se dodaju na link koji upućuje na određenu web stranicu. Ti se parametri zatim povezuju sa svakim posjetiteljem koji klikne vezu. To omogućava praćenje ponašanja korisnika vezanih uz bilo koju kombinaciju parametara.

Korištenje Google Analyticsa

Najbolji (za mnoge) alat za praćenje je Google Analytics. Morate biti sigurni da GA dobiva što više relevantnih informacija o tome kako vaše kampanje na svim kanalima stvaraju posjete.

GA koristi UTM parametre.

Dodavanje UTM parametara URL-u je metoda koja se koristi za informiranje Google Analyticsa odakle dolazi posjet.

Jednom izgrađen, tipičan UTM URL će izgledati otprilike ovako

https://mojwebsite.com/kategorija/ime-proizvoda-usluge/prodaja? utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=boat-trip-blue-cave-100off-tourist-in-split-2019-05-01&utm_content=offer-ad

Parametri praćenja kampanje

Možemo prikupljati informacije o ukupnoj učinkovitosti kampanja dodavanjem parametara odredišnim URL-ovima omogućujući tako da pratimo kampanje po:

Campaign Source - ovaj parametar nam kaže s kojeg "izvora" je stigao posjet, primjerice Twitter ili nekawebadresa.com

Campaign Medium - ovo je generalna kategorija Source-a, npr. organsko pretraživanje (organic), cost-per-click (cpc), web referral (referral), social.

Campaign Name - postavlja parametar naziva kampanje u izvješćima npr. "boat-trip-blue-cave-100off-tourist-in-split-2019-05-01"

Campaign Term - identificiranje plaćenih ključnih riječi

Campaign Content - parametar koji nam omogućava da razlikujemo oglase, primjerice "offer-ad"

Ovo su potrebni parametri koji bi trebali biti postavljeni za sve kampanje!

Parametri praćenja kampanje

Campaign Source

Ovaj parametar kaže s kojeg "izvora" je stigao posjet, primjerice Twitter.

Popis izvora je beskonačan, ali će vjerojatno uključivati: Google, Facebook, Direct, web stranica, marketing Cloud itd...

Campaign Medium

Ovaj parametar je generalna kategorija Source-a.

Referral - defaultni medium ako ništa drugo nije definirano

None - promet bez referentnog media primjerice "direct traffic"

Not Set - ovdje GA ne može utvrditi podrijetlo prometa

Organic - neplaćeni promet s tražilica npr. Google, Bing

CPC - cijena po kliku i tipična kategorizacija plaćenog prometa

Email - promet preko linkova u e-mailu

Social - promet koji je došao preko linkova u postovima na društvenim mrežama

Campaign Name

Ovaj parametar kaže nam u izvješćima kako se zvala naša kampanja primjerice "boat-trip-blue-cave-100off-tourist-in-split-2019-05-01"

Ime kampanje možemo složiti od četiri parametra:

Kategorija - npr. boat trip

Proizvod/usluga - npr. blue cave

Ponuda - npr. 10off

Publika - npr. tourist in Split

Campaign Term

S ovim parametrom uglavnom pratimo ključne riječi tijekom plaćene Google Ads kampanje. Može se koristiti i u display ad kampanjama kako bi identificirali aspekte svoje publike.

  • Google Ads automatski postavlja to na ključnu riječ (za plaćeno pretraživanje), pod uvjetom da je auto-tagging omogućen.

Campaign Content

Ako radimo A/B testove oglasa ovo može biti koristan mjerni podatak koji prenosi detalje o oglasu. Može se koristiti i za razlikovanje linkova koje ukazuju na isti URL.

  • koristi se za identifikaciju određenog oglasa ili kreative
  • korisno kada želimo odvojiti korisnike koji su odgovorili
  • u istoj kampanji, ali na različite načine (jednostavan primjer su linkovi headera ili footera u istom e-mailu)

Nema potrebe dodavati UTMs na interne linkove!

Smjernice za označavanje URL-ova

Dodavanje UTM parametara relativno je lako, iako je teže osiguravanje da smo dosljedni u tomu. 🙂 Evo preporuka:

Tagirajte promet nad kojim imate najbolju kontrolu primjerice email, PPC, social & display kampanje.

Tagirajte dosljedno:

  • stvorite konvencije o imenovanju
  • postavite Source parametar kao ime referentnog kanala primjerice dotmailer, MailChimp, Salesforce
  • postavite Medium parametar tako da jasno definira plaćene aktivnosti
  • postavite nazive kampanja dosljedno
  • konfigurirajte naziv kampanje uz korištenje datuma kampanje
  • izbjegavajte korištenje razmaka, % znakova i podvlake (spojnice su ok)

Rezultati kampanje

Dostupne su 4 ključne filtrativne dimenzije za pretraživanje.

Source - twitter

Medium - social

Campaign - boat-trip-blue-cave-100off-tourist-in-split-2019-05-01

Term - ///

Te se dimenzije zatim mogu koristiti na nekoliko načina za filtriranje izvještaja:

  1. ručno filtriranje u GA
  2. kreiranje segmenata u GA
  3. Data studio filtracija

GA ručno filtriranje

Ako je vaše označavanje bilo dosljedno, možete dobiti odgovore na razna pitanja vezana za procjenu uspješnosti kampanje, na licu mjesta, primjenjujući filtre u izvješćima s jednostavnim ili naprednim alatima za pretraživanje.

GA segmenti

Razmotrite kreiranje segmenata za "komadiće" prometa koje želite redovito pratiti.

Primjerice segment može identificirati sav promet s nazivom kampanje koji sadrži "blue cave", a je Medium "e-pošta".

Možete prijeći na prikaz segmenata koje kreirate u gotovo svim pregledima GA izvješćivanja.

Ukratko bi trebali:

• dogovoriti koje kampanje pratiti

• odlučiti o frazama/nazivima za Source, Medium, Campaigns

• kad lansirate novu kampanju kreirajte URL za praćenje

• procijeniti učinak unutar Google Analyticsa

izvor: www.marketingtechnews.net

May 30, 2019
Facebook "diema": Dnevni budžet ili Lifetime budžet za svoje oglase?

Znate li koja je razlika između Dnevnog budžeta i Lifetime budžeta za Facebook?

Ako ne, nastavite čitati! 🙂

Kao što znate Facebook nam nudi dvije mogućnosti za naše kampanje:

Daily budget tj. dnevni proračun: prosječni iznos koji ste spremni potrošiti na skup oglasa ili kampanju svaki dan.

Lifetime budget tj. Ukupni proračun: iznos koji ste spremni potrošiti tijekom cijelog vremena izvođenja skupa oglasa ili kampanje.

Ne možete mijenjati vrste proračuna nakon izrade ad seta ili kampanje. Međutim, možete duplicirati postojeći skup oglasa (ad set) ili kampanju, promijeniti vrstu proračuna (i iznos, prema potrebi) i izraditi novi skup oglasa ili kampanju.

Obje opcije imaju svoje prednosti, ali koristeći Lifetime proračun može biti korisnije za vas. Ispod su prednosti koje možete dobiti korištenjem obje opcije.

Dnevni proračun (budžet)

Dnevni proračun je prosječan iznos koji ste naveli da ste spremni potrošiti na određeni skup oglasa po danu. Svaki će ad set imati zasebni proračun, stoga imajte to na umu ako imate više aktivnih ad setova postavljenih na računu.

Kada postavite dnevni proračun, postavljate prosjek. To znači da će Facebook pokušati dobiti očekivane rezultate otprilike za vrijednost vašeg dnevnog proračuna. Međutim, mogu postojati određeni dani koji imaju bolje mogućnosti od drugih za dobivanje još više rezultata.

Tih dana možete potrošiti do 25% više od vašeg dnevnog proračuna. Na primjer, ako je vaš dnevni proračun 10 kn, možemo potrošiti do 12,50 kn na određeni dan. Ako vam ne odgovara kako ovo funkcionira, umjesto toga razmislite o Lifetime proračunu.

Za usporedbu od minimalne potrošnje oglasa i maksimalne potrošnje na razini FB accounta, dnevni proračun je postavka na razini ad seta, a ne na razini cijelog računa. Stvarni minimum je složenije pravilo; to je dvostruki trošak pojedinih klikova. Dakle, ako pokrećete CPC oglase gdje je cijena za klik 1 kn, vaš stvarni dnevni minimalni proračun je 2 kn. Ako upotrebljavate skupe, dobro ciljane oglase s CPC-om od 5 USD, vaš stvarni minimalni dnevni proračun bit će 10 kn.

Ako je ad set optimiziran za impresije, dnevni proračun mora iznositi najmanje 1 USD dnevno. (cca 7 kn).

Ako je ad set optimiziran za klikove, lajkove, prikaze videozapisa ili post angažman, dnevni proračun mora biti najmanje 5 USD dnevno.

Ako je ad set optimiziran za Get offer ponudu ili instalacije aplikacija, proračun mora iznositi najmanje 40 USD dnevno.

Lifetime budžet

Lifetime budget omogućuje vam da odredite iznos potrošnje tijekom trajanja ad seta. Facebook će automatski pokušati ravnomjerno rasporediti budžet tijekom perioda koje ste odabrali.

Kada postavite vijek trajanja proračuna, javljate Facebooku koliko ste spremni potrošiti tijekom cijelog vremena izvođenja ad seta. Facebook vam nikad neće naplatiti ni lipe više od one cifre koju ste definirali kao Lifetime budžet.

Još jedan benefit Lifetime budžeta je što imate mogućnost definirati vrijeme u danu kada želite da se oglasi pojavljuju (npr. samo od 8 do 16 h.

Sve do novog ažuriranja Facebook algoritma u 2017. godini bila je velika misterija koji budžet koristiti, a Facebook algoritam tada je postao još pametniji s predviđanjima.

Facebook je na svom posljednjem summitu kazao ako koristite Daily budget ili Lifetime budget, neće biti velikih razlika.

Svaki budžet nosi svoje prednosti.

Ako biste odabrali dnevni proračun, reći ćete Facebooku da će koristiti određeni iznos u jednom danu.

Recimo da je vaš dnevni proračun 100 kn. S tim proračunom Facebook algoritam "promatra" izvedbu vašeg oglasa u određene dane.

Ako se vaš oglas izvodi (posebno kad su konverzije u pitanju) bolje vikendom. Facebook će vikendom automatski potrošiti 25% više i obrnuto.

Dakle, uz dnevni proračun Facebook će potrošiti 25% više ili manje ovisno o izvedbi vašeg oglasa.

Lifetime budget:

Ovdje doslovno kažete algoritmu Facebooka evo ti xyz novaca, potroši što god želiš ali daj mi najbolje rezultate.

I ovdje vrijedi ista logika samo Facebook algoritam dnevno nije ograničen na određeni iznos.

Može se tako dogoditi da FB potrošiti 200 dolara u samo jedan dan ako "skuži" da je to odličan dan za konverzije i obrnuto.

Zaključak

Kada ste u fazi pokretanja kampanja idite s dnevnim proračunom.

Kada otkrijete pobjednički oglas. prebacite se na Lifetime budžet i s vremenom ga prilagođavajte.

I još samo jedna stvar koju trebate imati na umu. Facebook oglašavanje je u stvari testiranje i samo testiranje i svatko od vas će imati različita iskustva. Stoga, nastavite testirati vlastite oglase uvijek i zauvijek. 🙂

Sretno!

May 23, 2019
Zašto se budžet za oglašavanje mijenja kad brendovi prate prodaju, a ne klikove!

Budžet za oglašavanje je na vrhuncu! U skladu s najnovijim izvješćem IPA Bellwether, 8,7% oglašivača kazala je kako su se njihov budžet za oglašavanje povećao u prva tri mjeseca ove godine što je veliki napredak u usporedbi s prethodnim kvartalom kad je taj postotak iznosio 0%. Digital je postao meka za ulaganje.

Naravno, ovo su odlične vijesti za oglašivačku industriju. No, sa sve većim proračunima koji se pumpaju u digitalno oglašavanje, brendovi moraju razumjeti utjecaj koji to ima na njihovo poslovanje jer to je jedini način da opravdaju još veće proračune za buduće marketinške aktivnosti.

Van sa starim, unutra s novim

Dugo vremena, broj prikazivanja i CTR korišteni su kao glavni faktori uspjeha kampanje. No, vremena se mijenjaju! Možda ne bi išli toliko daleko da kažemo kako je CTR mrtav ali sigurno više nije toliko relevantan koliko je prije bio.

Više nije dovoljno samo pratiti je li oglas stigao do publike, ili čak jesu li i kliknuli na njega. Naposljetku, što to uopće znači? U najboljem slučaju, to sugerira povećanu svijest i interes. U najgorem, za one ciničnije, to bi moglo značiti ne više od neprimjetnog oglasa ili su "debeli prsti" učinili svoje. 🙂

Vrijeme je za oglašivače da izađu iz okvira klasičnih metrika i razmotre one koje istinski utječu na poslovni uspjeh – od osviještenosti i percepcije do angažmana i prodaje. Da, tradicionalno je ove metrike uvijek teže procijeniti ali s obzirom na tehnološki napredak i podaci koji se prikupljaju postaji bogatiji i sofisticiraniji i nisu više nisu samo san.

Povezivanje marketinga s prodajom

Budući da se pritisak usmjerava na jasno prikazivanje ROI-ja, oglašivači će budžet za oglašavanje neminovno morati prebaciti na kanale koji ne samo da donose dobre rezultate, na primjer putem odabira prave publike, već i one koji im omogućuju praćenje opipljivih ishoda kao što je prodaja.

eCommerce siteovi su očiti izbor jer pružaju bogati uvid u sve, od zadržavanja na stranici do prosječnog trošenja, a to sve brendovima pomaže da bolje upoznaju svoje fanove. Ako ih bolje poznaju to znači da onda mogu bolje surađivati s njima, a to opet znači da će ti napori biti nagrađeni s boljim rezultatima prodaje.

Posebno treba istaknuti da eCommerce siteovi omogućuju brendovima da naprave ključnu vezu između njihovih marketinških aktivnosti i njihove prodaje. Na eBay-u, na primjer, brendovi pored toga što mogu mjeriti tj. pratiti audience engagement za njihove oglase, također mogu pratiti prodaju koja je direktna posljedica aktivnosti oglasa. Dakle. čim možemo staviti neki novčani iznos kontra nekog oglasa, to automatski mijenja marketing tako da više nije trošak nego ulaganje.

Jasno je da postoji apetit da se sve više ulaže u oglašavanje ali i da se vidi značajan povrat tog ulaganja. Mnogi marketeri su još uvijek u mračnom dobu kada je u pitanju mjerenje. Drže se onoga što znaju jer je jednostavno tako lakše ali to ne znači da je to ispravan put.

Umjesto da se oslanjaju na one iste, "stare" metrike, vrijeme je da marketinški stručnjaci prebace u veću brzinu, bace rukavicu Statusu Quo i razmotre nove načine mjerenja učinka njihove marketinške potrošnje.

Brandovi bi trebali imati odgovornost educirati se o tome kako najbolje mjeriti kampanje i tako smanjiti oslanjanje na, nazovimo ih, "naslijeđene" mjerne podatke.

Izvor: www.marketingtechnews.net

May 8, 2019
15 Facebook statistika za 2019. koje trebate znati!

Usprkos naporima da to ne bude, Facebook je i dalje vladajuća mreža društvenih medija. Od kraja 2018. godine hvalio se s preko 2.320.000.000 mjesečnih aktivnih korisnika. Korištenje Facebooka evoluiralo je kroz godine, tako da je važno da marketingaši budu upućeni u najnovije statistike.

Ovdje su važne Facebook statistike u 2019, kategorizirane po temi:

Facebook demografske statistike
Statistika upotrebe Facebooka
Statistika oglašavanja na Facebooku
Facebook video statistike
Statistika objavljivanja postova na Facebooku

Facebook demografske statistike

Tko koristi Facebook i gdje se nalazi? Upoznati demografske podatke prosječnog korisnika Facebooka.

1.13% globalnih aktivnih Facebook korisnika su žene u dobi od 25 do 34 godine
Podijeljena na spolne i dobne kategorije, Statista je utvrdila da je najveća koncentracija korisnika Facebooka u dobi od 18 do 44 godine. Najveća demografska skupina su muškarci od 25 do 34 godine kojih ima 19%.

FB podjela na spolne i dobne kategorije
  • Statistika: Distribucija korisnika Facebooka u svijetu od siječnja 2019. prema dobi i spolu | Statista

2. Indija ima najveći broj korisnika Facebooka na svijetu - 300 milijuna. Evo Facebook statističkog podatka koji vas može ili ne mora iznenaditi: SAD se ne može pohvaliti najvećim brojem korisnika Facebooka. Od siječnja 2019. najveći broj je Indija s 300 milijuna korisnika. Sjedinjene Države malo zaostaju tj. imaju 210 milijuna korisnika.

Broj korisnika Facebooka po zemljama

Statistika: vodeće zemlje prema broju korisnika Facebooka od siječnja 2019. (u milijunima) | Statista

3. 51% tinejdžera koristi Facebook
Ako pokušavate ciljati tinejdžere, Facebook možda nije vaša najbolja opcija. Samo 51% tinejdžera koristi Facebook, što ga čini četvrtom najpopularnijom društvenom mrežom. YouTube, Instagram i Snapchat nadmašuju Facebook u korištenju i popularnosti.

YouTube, Instagram i Snapchat statistika

Statistika upotrebe Facebooka

Sada kada znate demografske statistike osnovnih Facebook korisnika, vrijeme je da saznate kako se platforma koristi.

4. 68% Amerikanaca koristi Facebook
Nakon YouTubea, većina Amerikanaca koristi Facebook na desktopu ili na svom telefonu, tvrdi Pew Research Center.

Upotreba Youtube-a i Facebooka u Americi

Instagram je sljedeća najbrže rastuća mreža. Ako ste imali ograničena sredstva za oglašavanje, ove tri mreže trebale bi vam biti na vrhu popisa.

Instagram i Snapchat statistika

Vaša strategija ciljanja publike u obzir mora uzeti i njenu dob. I Snapchat i Instagram su popularniji među osobama u dobi od 18 do 24 godine nego Twitter. S druge strane 80% ispitanika u dobi od 18 do 49 godina kaže da koriste Facebook mrežu. Ovo definitivno čini jedno veliko more ljudi na jednoj mreži, što je idealno za oglašavanje s manjim proračunima.

5. 74% dnevno posjećuje Facebook
Ako je Facebook jedna od prvih stvari u koju se prijavite kad se probudite i jedna od posljednjih stvari koje vidite prije spavanja, niste sami. Od onih koji koriste Facebook, 74% njih se svakodnevno prijavljuje. Zapravo, polovica njih zapravo provjerava Facebook nekoliko puta dnevno.

Statistika svakodnevnog korištenja Facebooka

Razumijevanje kada je publika uključena tijekom dana pomaže vam pronaći najbolje vrijeme za objavljivanje. Te podatke o angažmanu možete pronaći koristeći FB Page Insights.

6. 96% korisnika Facebooku pristupa putem mobitela
Većina korisnika Facebooka pristupa mreži putem tableta ili pametnog telefona. Budući da ljudi pristupaju Facebooku s raznih uređaja, postotni brojevi su preko 100%.

Statistika uporabe uređaja kojima se ljudi spajaju na Facebook

Statistika: Korištenje uređaja korisnika Facebooka širom svijeta od siječnja 2019. | Statista

Kako možete koristiti Facebook statistike u svoju korist?

Prilikom izrade sadržaja i oblikovanja oglasa uvijek provjerite je li mobilni pregled postavljen ispravno. Ako nije, tada odznačite opciju prikazivanja/položaja oglasa za mobilne uređaje.

7. 43% korisnika vijesti prati preko Facebooka
Kada pretražuju sadržaj i izvore vijesti, društveni mediji i Google nalaze se na vrhu popisa korisnika. Zapravo, 43% njih navodi da vijesti koje ih zanimaju prate na Facebooku.

Statistika praćenja vijesti
Izvor vijesti na facebooku - statistika

Ove statistike pokazuju gdje bi marketinški stručnjaci trebali istaknuti najvažnije informacije, kao što su vijesti tvrtke i lansiranje proizvoda.

8. Korisnici prosječno dnevno provedu 35 minuta na Facebooku
U dnevnoj rutini svakodnevnog korisnika, vrijeme korištenja društvenih medija odmah je nakon vremena provedenog gledajući televiziju.

Kao što je gore navedeno, vrlo je moguće da su to višestruke prijave s različitim vrstama namjera. Jedna prijava na Facebook može biti za provjeru što ima novoga s prijateljima, a druga za vijesti.

9. Najmanje 3% Facebook profila su lažni
Godine 2018. Facebook je objavio izvješće za prvo tromjesečje koje se fokusiralo na broj lažnih profila na njihovoj platformi. Primijetili su da je od broja mjesečnih aktivnih korisnika njih 3–4% ima lažne profile. To je oko 88 milijuna računa koji su uklonjeni.

lažni FB računi

Lažni broj računa promijenio se tijekom godina. U 2014. godini zabilježeno je 7%, dok ih je u 2017. godini bilo 14%. Brisanje u 2018. bilo je vjerojatno kao odgovor na veliki broj koji je stvoren tijekom predsjedničkog izbornog ciklusa 2016. godine.

Za one koji se bave oglašavanjem i trgovinom ovaj je broj dobro znati jer daje raspon pogreške za broj ostvarenih lajkova i angažmana. Iako se veliki broj lažnih računa ukloni već prilikom izrade, neki ipak prođu pa se spamanje nastavlja.

Statistika oglašavanja na Facebooku

Izvješće za četvrto tromjesečje kaže da je prihod od oglašavanja bio 16,6 milijardi dolara, što je povećanje od 30% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. To uključuje oglase na Facebook Stories, Instagram feedu, Instagram Stories i Messenger.

prihod Facebooka

U izvješću se također navodi da se prosječna cijena po oglasu smanjila za 2%, dok se broj pojavljivanja oglasa povećao za 34%.

Kao oglašivači vjerojatno ne obraćate previše pozornosti na izvješća o zaradi, ali trebate ih često prijavljivati. Znajući da Facebook većinu prihoda dobiva od oglašavanja znači da imate mnogo konkurencije u svom oglasnom prostoru. U interesu Facebook-a uvijek će biti da se poboljša njihov oglašivački program.

10. Prosječna cijena po kliku iznosi 1,72 USD
Prema Wordstreamu, prosječna cijena po kliku (CPC) za Facebook oglas iznosi 1,72 USD. Taj se broj mijenja u svim industrijama pa provjerite prosjeke u svojoj industriji prije nego što postavite 1,72 USD kao svoj referentni trošak.

prosječan Facebook CPC

Poznavanje prosječnog CPC-a pomaže oglašivačima da znaju plaćaju li previše svoje oglase. Ako da, onda im CPC pomaže da shvate što mogu učiniti u vezi s tim. To može biti problem sa sadržajem ili ciljanjem. Ako vam je CPC previsok razmislite o drugim vrstama oglasa, kao što je plaćanje po pojavljivanju.

Facebook video statistika

Od mnoštva reklamnih sadržaja, Facebook videozapisi i dalje su na čelu kad je angažman u pitanju. Video sadržaj na Facebooku uključuje i videozapise prenesene na mrežu i videozapise uživo. Gledanost iznosi do 8 milijardi pregleda dnevno.

Ovdje su neke važne statistike koje bi trebali znati o Facebook videozapisima.

11. 85% videozapisa na Facebooku se gleda bez zvuka
Kao netko tko je sigurno vidio dovoljno Facebook videozapisa, već znate koliko su važne prve sekunde u privlačenju vaše pažnje. Slika je užasno važna za Facebook videozapise jer se 85% videozapisa gleda bez zvuka.

Na što biste se trebali usredotočiti umjesto toga?
Osim dobre kinematografije trebali bi koristiti titlove, podebljane riječi i opise.

NowThis dobro su poznati po svojim vijestima i oni su najbolji primjer produkcije koja "pali".

BTW, ovo ne znači da biste trebali potpuno ignorirati zvuk. To samo znači da biste trebali gledati svoj videozapis s i bez zvuka kako biste bili sigurni da su sve vaše baze pokrivene. Ako imate naraciju, dodajte titlove kako gledatelji ne bi ništa propustili.

12. Ljudi troše 3x više vremena na gledanje videozapisa uživo od onih prethodno snimljenih

Ovdje je sve jasno ko' dan. Oni koji gledaju videozapise potrošit će tri puta više vremena na videozapis uživo od produciranog.

Ako vaša FB marketinška strategija uključuje videozapise, oda je Live stream nešto što morate isprobati, pogotovo ako je su vam glavne metrike prikazivanje i angažman. Koristite najave za Live video, isto onako kako bi napravili za bilo koji drugi event.

13. Pozornost gledanja videa je za 75% manja za uzrast od 18 do 24 godine od onih koji imaju 65 godina i više

"Konzumiranje" videozapisa razlikuje se po godinama, a to vrijedi i za TV i Facebook oglase. Za mlađu publiku u dobi od 18 do 24 godine, raspon pažnje za oglase je 75% manji nego za one koji su u dobi od 65+, prema podacima Facebooka.

Ovi podaci doveli su do uvođenja in-feed oglasa. Kombinirajte to s demografskim podacima kako bi došli do idealne duljine videozapisa. Na primjer, vaš video oglas bi trebao biti mnogo kraći za vašu mlađu publiku nego za stariju. Oglas za mlađu publiku može biti i više orijentiran na mobilne uređaje.

Statistika objavljivanja na Facebooku

Posljednje, ali ne i najmanje važno, trebate znati kako izgledaju trenutne statistike na Facebooku glede oglašavanja. Koliko je organski doseg postova i kada je najbolje vrijeme za objavu postova?

14. Najbolje vrijeme za postavljanje objava na Facebook je radnim danom od 10 do 15 sati
Sproutov vodič za najbolja vremena za objavljivanje na svakoj društvenoj mreži važno je štivo za sve one koji tek kreću s oglasima.

U koje dane objavljivati ako želimo dobiti najviše angažmana?

Najbolje vrijeme za postavljanje objava na Facebook

Ovo izvješće pokazuje da je sredina tjedna u podne jedan od najzanimljivijih termina za objavljivanje. Napominjemo da je ovo izvješće prosjek svih prikupljenih podataka. Izvješće se dijeli na različite kategorije stranica, stoga provjerite svoju nišu.

15. Prosječni organski doseg iznosi 6,4% od ukupnog broja page lajkova
Prosječni organski doseg Facebook stranica stalno opada sa svakim ažuriranjem algoritma. Izvješće We Are Social otkriva da je 2018. godine prosječni organski doseg samo 6,4% od ukupnog broja pratitelja stranice.

Ista je studija pokazala da je prosječna stopa angažmana na svim vrstama sadržaja 3,91%. Obje statistike su pale u odnosu na prethodni kvartal, ali zato uvijek imate Facebook oglase. 🙂

Zaključak

S obzirom na ogromnu publiku FB će i dalje biti fokus mnogih marketingaša 2019. godine. Kako se Facebook razvija, publika nastavlja mijenjati svoje ponašanje, kao što je način na koji pristupaju mreži i koje vrste sadržaja preferiraju.

Sa saznanjem o ovim Facebook statistikama, možete donijeti puno bolje odluke kada je riječ o marketingu i oglašavanju tijekom cijele godine.

Koje su neke od statistika koje obično koristite za svoj Facebook marketing?
Javite nam svoje ideje u komentarima.!

Izvor: https://sproutsocial.com/insights/facebook-stats-for-marketers/#FB-pub

June 29, 2017
Korisni web alati za neprofitne udruge

[av_three_fifth first min_height='' vertical_alignment='' space='' custom_margin='' margin='0px' padding='0px' border='' border_color='' radius='0px' background_color='' src='' background_position='top left' background_repeat='no-repeat' animation='' mobile_display='']
[av_image src='https://www.klikeri.hr/wp-content/uploads/2017/06/How-to-Start-a-Nonprofit-653x339.jpg' attachment='3716' attachment_size='full' align='left' styling='' hover='' link='' target='' caption='' font_size='' appearance='' overlay_opacity='0.4' overlay_color='#000000' overlay_text_color='#ffffff' animation='no-animation'][/av_image]
[/av_three_fifth]

[av_two_fifth min_height='' vertical_alignment='' space='' custom_margin='' margin='0px' padding='0px' border='' border_color='' radius='0px' background_color='' src='' background_position='top left' background_repeat='no-repeat' animation='' mobile_display='']

[av_heading tag='h1' padding='10' heading='Korisni web alati za neprofitne udruge' color='custom-color-heading' style='' custom_font='#4885ed' size='' subheading_active='' subheading_size='15' custom_class=''][/av_heading]

[av_textblock size='' font_color='' color='']
Vodite ili sudjelujete u radu neprofitne udruge, ulažete svoj trud ali ste ograničeni sredstvima i znanjem pa se pitate kako proširiti svijest o svom radu u moru komercijalnih oglasa?
Evo nekoliko alata i dobrih savjeta kako postići da se dobar glas daleko čuje!
[/av_textblock]

[av_button label='Saznaj više' link='manually,https://www.prdaily.com/Main/Articles/22873.aspx?utm_content=56680411&utm_medium=social&utm_source=facebook' link_target='_blank' size='medium' position='left' icon_select='yes' icon='ue806' font='entypo-fontello' color='custom' custom_bg='#4885ed' custom_font='#ffffff']

[/av_two_fifth]

April 25, 2017
Naš prvi projekt za Google Non Profits

Zamislite što možete učiniti s oglašavanjem u vrijednosti od 10 000 dollara svaki mjesec!
Da, u pravu ste možete dosta toga napraviti 🙂

Izuzetno smo sretni što smo uspješno prijavili neprofitnu udrugu Klubu trudnica i roditelja Split na Google za Neprofitne organizacije i osigurali im besplatno oglašavanje na najvećoj internetskoj tražilici Google-u u vrijednosti od 10 000 američkih dolara svaki mjesec. S ovim novcem udruge mogu povećati broj donatora, volontera, polaznika radionica... Ukratko, mogu biti siguni da će njihova poruka doprijeti do što većeg broja zainteresiranih.

Neprofitna organizacija Klub trudnica educira buduće roditelje uz pomoć telefonske podrške, raznih radionica, predavanja o vježbanju u trudnoći, dojenju, brizi o novorođenčadi i svemu onome s čime se novi roditelji susreću. Također, Klub Trudnica je uključen u razne programe koji nastoje spriječiti elektroničko nasilje.

Uzevši u obzir sve navedeno nije ni čudo što smo oduševljeno pristali koristiti naše digitalne marketingške vještine u plemenitu svrhu širenja poruka Kluba Trudnica.
Premda proces prijave na Google za neprofitne organizacije zna biti zahtjevan i frustrirajući, bili smo uporni i odlučni da nas odobre i uspijeli smo u tome.

Odobrenje od Googla za neprofitne organizacije je značilo da smo konačno mogli započeti s našim oglašavanjem. U 15 dana oglašavanja (tekstualni oglasi) doveli smo 82,95 % (više od 3000) novih posjetitelja od toga više od 700 posjetitelja koji su se ponovo vraćali na stranicu Kluba trudnica. Ali, ono što je važnije „brojevi iz stvarnog svijeta“ – kako nam je potvrdila radnica u Klubu trudnica, njihovi telefoni jednostavno nisu prestajali zvoniti, a broj polaznika radionica neprestano raste.

Trebamo reći da osim oglašavanja Google nam je osigurao još nekoliko korisnih alata: Gsuite za neprofitne organizacije i YouTube za neprofitne organizacije. S Gsuite-om Klub trudnica dobiva 30 GB prostora za pohrane podaka po korisniku za korištenje u Gmail-a i Google Drive-a i neograničen broj e mail adresa na njihovoj domeni Klub Trudnica. Praktično, zar ne?

Promislite na koje bi sve načine mogli iskoristiti mjesečni iznos od 10 000 $ za oglašavanje. Kada ste to napravili, kontaktirajte nas i napravimo to zajedno! Dopustite nam da vam pomognemo dobiti te novce i promijenimo svijet zajedno.

KLIKERI d.o.o.
OIB: 93634429487
IBAN: HR3823400091110793687
PBZ Banka
Trgovački sud u Splitu
MBS: 060240556
Temeljni kapital: 20.000,00 kuna
Direktor: Tomislav Zović
Krajnji primatelj financijskog instrumenta sufinanciranog iz Europskog fonda za regionalni razvoj u sklopu Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija”.