Svaka tvrtka koja želi biti uspješna treba znati koje su marketinške tehnike učinkovite za njihove klijente, članove i ciljanu publiku. Bez tog znanja, nemoguće je znati jesu li marketinške kampanje učinkovite ili jednostavno gube vrijeme i novac.
Praćenje kampanje temeljni je dio izvješćivanja u digitalnom marketingu.
Marketeri mogu koristiti parametre koji se dodaju na link koji upućuje na određenu web stranicu. Ti se parametri zatim povezuju sa svakim posjetiteljem koji klikne vezu. To omogućava praćenje ponašanja korisnika vezanih uz bilo koju kombinaciju parametara.
Najbolji (za mnoge) alat za praćenje je Google Analytics. Morate biti sigurni da GA dobiva što više relevantnih informacija o tome kako vaše kampanje na svim kanalima stvaraju posjete.
GA koristi UTM parametre.
Dodavanje UTM parametara URL-u je metoda koja se koristi za informiranje Google Analyticsa odakle dolazi posjet.
Jednom izgrađen, tipičan UTM URL će izgledati otprilike ovako
https://mojwebsite.com/kategorija/ime-proizvoda-usluge/prodaja? utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=boat-trip-blue-cave-100off-tourist-in-split-2019-05-01&utm_content=offer-ad
Možemo prikupljati informacije o ukupnoj učinkovitosti kampanja dodavanjem parametara odredišnim URL-ovima omogućujući tako da pratimo kampanje po:
Campaign Source - ovaj parametar nam kaže s kojeg "izvora" je stigao posjet, primjerice Twitter ili nekawebadresa.com
Campaign Medium - ovo je generalna kategorija Source-a, npr. organsko pretraživanje (organic), cost-per-click (cpc), web referral (referral), social.
Campaign Name - postavlja parametar naziva kampanje u izvješćima npr. "boat-trip-blue-cave-100off-tourist-in-split-2019-05-01"
Campaign Term - identificiranje plaćenih ključnih riječi
Campaign Content - parametar koji nam omogućava da razlikujemo oglase, primjerice "offer-ad"
Ovo su potrebni parametri koji bi trebali biti postavljeni za sve kampanje!
Ovaj parametar kaže s kojeg "izvora" je stigao posjet, primjerice Twitter.
Popis izvora je beskonačan, ali će vjerojatno uključivati: Google, Facebook, Direct, web stranica, marketing Cloud itd...
Ovaj parametar je generalna kategorija Source-a.
Referral - defaultni medium ako ništa drugo nije definirano
None - promet bez referentnog media primjerice "direct traffic"
Not Set - ovdje GA ne može utvrditi podrijetlo prometa
Organic - neplaćeni promet s tražilica npr. Google, Bing
CPC - cijena po kliku i tipična kategorizacija plaćenog prometa
Email - promet preko linkova u e-mailu
Social - promet koji je došao preko linkova u postovima na društvenim mrežama
Ovaj parametar kaže nam u izvješćima kako se zvala naša kampanja primjerice "boat-trip-blue-cave-100off-tourist-in-split-2019-05-01"
Ime kampanje možemo složiti od četiri parametra:
Kategorija - npr. boat trip
Proizvod/usluga - npr. blue cave
Ponuda - npr. 10off
Publika - npr. tourist in Split
S ovim parametrom uglavnom pratimo ključne riječi tijekom plaćene Google Ads kampanje. Može se koristiti i u display ad kampanjama kako bi identificirali aspekte svoje publike.
Ako radimo A/B testove oglasa ovo može biti koristan mjerni podatak koji prenosi detalje o oglasu. Može se koristiti i za razlikovanje linkova koje ukazuju na isti URL.
Nema potrebe dodavati UTMs na interne linkove!
Dodavanje UTM parametara relativno je lako, iako je teže osiguravanje da smo dosljedni u tomu. 🙂 Evo preporuka:
Tagirajte promet nad kojim imate najbolju kontrolu primjerice email, PPC, social & display kampanje.
Tagirajte dosljedno:
Dostupne su 4 ključne filtrativne dimenzije za pretraživanje.
Source - twitter
Medium - social
Campaign - boat-trip-blue-cave-100off-tourist-in-split-2019-05-01
Term - ///
Te se dimenzije zatim mogu koristiti na nekoliko načina za filtriranje izvještaja:
Ako je vaše označavanje bilo dosljedno, možete dobiti odgovore na razna pitanja vezana za procjenu uspješnosti kampanje, na licu mjesta, primjenjujući filtre u izvješćima s jednostavnim ili naprednim alatima za pretraživanje.
Razmotrite kreiranje segmenata za "komadiće" prometa koje želite redovito pratiti.
Primjerice segment može identificirati sav promet s nazivom kampanje koji sadrži "blue cave", a je Medium "e-pošta".
Možete prijeći na prikaz segmenata koje kreirate u gotovo svim pregledima GA izvješćivanja.
• dogovoriti koje kampanje pratiti
• odlučiti o frazama/nazivima za Source, Medium, Campaigns
• kad lansirate novu kampanju kreirajte URL za praćenje
• procijeniti učinak unutar Google Analyticsa
izvor: www.marketingtechnews.net