Jeste li ikada imali osjećaj da vaš organski promet ne mrda? Jeste li ikada dobili osjećaj da vaš visoko rangirani sadržaj ne dobiva pažnju/ljubav koju zaslužuje?
Niste sami!
Podaci koje su ovaj tjedan objavili SparkToro i JumpShot govore da se na više od 50% Googleovih pretraživanja uopće ne klikne!!
Što? Više od polovice? To je užasna statistika za bilo koga od nas koji se bavimo digitalnim marketingom.
Prvo, kao i sve što se tiče Googlea, naslov iz statistike govori samo jedan dio priče Činjenica je da korisnici brzo dobivaju svoje odgovore bez klika na stvarnu web stranicu. Također stoji da su klikovi kod desktop searcha u osnovi ostali konzistentni u proteklih nekoliko godina. Istaknuti snippeti su nam u ovoj cijeloj priči vrlo malo pomogli.
CTR za desktop pretraživanja pao je sa 68% u 2016. godini na 66% u 2019.
No, još veće promjene vidjeli smo u mobilnoj pretraživanju. Za usporedbu, jednak CTR kod mobilea pao je s 44% na 36% u istom periodu.
Napomenimo kako je postotak zero-click pretraga skromno porastao na desktopu, dok se kod mobilea u protekle četiri godine povećao za šest posto.
Dok je promet PPC oglasa ostao prilično stabilan kod desktop pretraživanja, isti je porastao kod mobilea, od 3,34% u 2016. godini na 11,38% danas.
Prije svega, trebali biste optimizirati naslove svojih stranica i metaopise tako da su korisni i jasni za korisnika inače, s neoptimiziranim naslovom i opisima, riskirate da korisnici ne kliknu jer sumnjaju da možete odgovoriti na njihovo pitanje.
Uzmite vremena za pregledavanje vaših najbolje rangiranih stranica. Pregledajte naslove i opise stranica ali imajući krajnjeg korisnika na umu. Zapitajte se bi li vi kliknuli na taj link ako se on pojavi u rezultatima pretraživanja. Da li je naslov i metaopis dovoljno dobar da vas "nagovori" na klik. Ima li tu mjesta za poboljšanje?
Uz to, usredotočite se na postizanje nultog položaja za vaša top pretraživanja.
Rangiranjem na "nultom mjestu" bit ćete prvi na stranici s rezultatima, a uz pravilnu optimizaciju, to može dramatično poboljšati vaš CTR – i učiniti vas pouzdanim izvorom informacija, čak i ako se stvarni klik i ne dogodi.
Ono što najviše brine je Googleov algoritam koji pretraživanje često usmjerava na sadržaj Googleovog servisa kao što su Google karte, YouTube i Google slike.
Nedavna saslušanja Kongresa po pitanju Googleovog poslovanja su se usredotočila upravo na ovu činjenicu. Što će dalje biti vidjet ćemo!
Drugim riječima, što će Google natjerati da izabere pravednost iznad profitabilnosti? Ili jednostavno, Googleovi servisi imaju najbolje odgovore na naša pitanja?!
Za referencu, ovdje je tržišni udio tražilice za drugi kvartal 2019. godine:
Iako je šokantno gledati ovakve grafikone, oni predstavljaju promijene koje se polako događaju već godinama.
To je podsjetnik da moramo stvoriti originalan sadržaj koji će se istaknuti na pretrpanom tržištu. Ključno je optimiziranje svih elemenata vašeg sadržaja. Ako korisnik odmah dobiva odgovor iz featured snippet-a ili metaopisa, to bi trebalo još uvećati važnost tih aspekata vašeg sadržaja.
Trebali bismo razumjeti da je Google privatna tvrtka koja želi maksimalnu zaradu. Kao rezultat toga, moramo ostati u trendu i prilagođavati se. Treba uvijek imati na umu kako na najbolji način iskoristiti Google Search za izgradnju našeg branda, privlačenje starih i pronalaženje novih klijenata.