Želite li naučiti najbolje prakse oglašavanja na Facebooku i Instagramu? Želite li da vas klijenti, šef ili budući poslodavci gledaju s više povjerenja?
Ako da, onda je vrijeme da razmotrite mogućnost službenog certificiranja tj. prolaska kroz Facebookov Program provjere znanja.
Facebook Blueprint su službeni tečajevi o digitalnom oglašavanju na platformama u vlasništvu Facebooka. Ima preko 75 mini tečajeva koji su potpuno besplatni.
Pohađanjem Facebook Blueprint tečajeva steći ćete čvrsto, temeljno razumijevanje kako oglašavanje funkcionira na Facebook platformama. Od savladavanja Facebook Audience Insightsa do načina na koji veliki brendovi mjere ad recall lift za milijune dolara budžeta.
Također, naučit ćete sve o izmjenama koje je Facebook uveo u oglase i naravno, sve najnovije što se tiče Instagram oglasa.
Uz tečajeve, Facebook Blueprint nudi i ispite kako bi se ljudi mogli službeno certificirati u određenim područjima Facebook oglašavanja. Trenutno imaju devet različitih kategorija u kojima možete postati certificirani. Kada to učinite, dobit ćete značku koju možete prikazati na LinkedIn-u, u životopisu, na web stranici ili nekim drugim marketinškim materijalima.
Trenutno dostupni certifikati:
Facebook Blueprint Certification ispit košta do 150 USD po ispitu. Stvarni trošak može se razlikovati ovisno o zemlji u kojoj živite. Stvarni trošak bit će vam prikazan tijekom postupka prijave. Što se tiče Hrvatske, najnovije cijene su 49 američkih dolara za Facebook Certified Digital Marketing Associate-a i 75 dolara za Facebook Certified Media Buying ili Planning Professional-a.
Budite svjesni, ako FB izgubi vezu s vama, odmah padate.
Evo kako sve funkcionira. Ispit možete polagati putem Interneta, ali morate biti u uredu skoro pa praznom. 🙂 Ne možete imati ništa na zidovima. Na stolu ne možete imati ništa osim računala, monitora, tipkovnice i miša. Nema papira. Nema olovke. Sata na ruci. Ničega.
Na računalo morate instalirati program koji osigurava da sve druge aplikacije pogašene tijekom polaganja ispita. Morate biti sigurni da se ništa ne radi u pozadini.
Tijekom cijelog testa morate imati uključenu web kameru. Čim započnete, povežete se s osobom koja od vas traži da svojom web kamerom pokažete okolicu - 360-stupanjski pogled na zidove, ispod vašeg stola, pa čak i sva četiri ugla stropa.
Morate im pokazati da je vaš mobitel iza vas. Dok polažete test, morate se držati tako da ste cijelo vrijeme u kadru web kamere. Cijelo vrijeme vas gledaju te tako osiguravaju da ne varate niti prepisujete pitanja. Ako izgubite vezu, automatski padate. Napomena: omogućit će vam da ispit zakažete ponovno besplatno.
Sve ovo je "malo" ekstremno ali pomaže da legitimitet certifikata bude stvarno jak!
Za ispit vam je potrebno od 90 do 120 minuta. Tu je u prosjeku 75 pitanja s višestrukim izborom odgovora, ovisno o ispitu koji polažete. Na svako bi pitanje trebalo brzo odgovoriti, osim na pitanja koja se temelje na scenarijima i traže najbolji pristup oglašavanju, na primjer, oglašavački ciljevi tvrtke. To može veliki problem, pogotovo ako ne govorite tečno engleski jer vam treba vremena da prvo sve pročitate i što je najvažnije dobro sve shvatite prije nego što odaberete odgovor. Napomena: višestruki izbor odgovora u nekim je pitanjima također vrlo dugo treba čitati. Stoga je naš savjet budite brzi koliko god možete ako želite na sva pitanja odgovoriti u zadanom vremenu.
Ako temeljito prolazite mini tečajeve vezane uz ispit koji polažete i da postižete 100% na pitanjima koja imate na kraju lekcija, trebali bi položiti. Također, naš prijedlog za vježbu je www.ipassexam.com. (plaća se pristup). Odmah vam možemo reći da je to dobar izvor za učenje i polaganje Facebook Certified Digital Marketing Associate certifikata. No, iPass neće biti dovoljan za polaganje Facebook Certified Media Buying ili Planning Professional ispita. Morate učiti preko Facebook Blueprinta.
Trošak, vrijeme učenja i stresno okruženje ispita sve su stvari koje treba uzeti u obzir prije nego što odlučite treba li FB certifikat ili ne.
Činjenica je da je Facebook Blueprint Certification jedino priznato certificiranje za Facebook oglašavanje koje industrija uvažava. S obzirom na to da znamo o kojem se oglašivačkom gigantu radi, ne samo da mnogi poslodavci koji se oslanjaju na Facebook oglase znaju za certificiranje, već i mnogi klijenti znaju za to.
Facebook Blueprint certifikat može vam pružiti dodatnu prednost kada se prijavljujete na relevantno mjesto u odnosu na ostale kandidate koji nisu certificirani. Agencijama također može pružiti jednaku prednost kad se natječu za klijente u usporedbi s agencijama koje nisu certificirane (kao i freelanceri).
Naravno da ne!
Prema našem mišljenju, ako pokušavate zauzeti poziciju menadžera / planera / kupca Facebook oglasa u tvrtki, definitivno mislimo da vrijedi uložiti. Ako se prijavljujete za neku općenitiju ulogu u digitalnom marketingu, smatramo da nije vrijedno toga, osim ako nije navedeno u opisu posla.
Ako već upravljate oglasima na Facebooku u svojoj tvrtki i želite se certificirati da svom šefu dokažete nešto, rekli bismo nemojte! Možete pohađati mini tečajeve i naučiti sav materijal besplatno, a najbolji način da se dokažete svom šefu je kroz vaš rad. Pri tom mislimo da učinkovito skalirate Facebook oglase i radite dobar ROI klijentima.
Ako ste freelancer, certificiranje se također može isplatiti, pogotovo ako u vašem portfelju nemate puno projekata iza sebe.
Ako ste agencija, svakako vrijedi certificirati sebe (direktora) ili u najmanju ruku upravitelj(a)e računa. Ne samo da će certifikati osigurati da cijeli vaš tim ima čvrste temelje za pružanje dobrog iskustva svojim klijentima nego će se i vaši klijenti osjećati bolje znajući da im s novcima raspolaže netko certificiran.
Ako ste se odlučili za polaganje, evo kako učiti:
Facebook ima ogromnu biblioteku mini tečaja, ali ima i posebne preporučene tečajeve za svaki ispit.
Evo preporučenih mini tečaja za tri glavna certifikata:
Prođite sve ovo navedeno. Tijekom prolaženja jednog od Professional tečajeva, naići ćete na pitanja i o Digital Marketing Associate tečaju, pa prođite i njih.
Pitanja na ispitu prilično su slična pitanjima iz kvizova na koje nailazite kroz mini tečajeve. Ako pogriješite, preporučujemo ponovno odgovaranje dok ne postignete 100% na kvizovima. Kasnije ćete biti zahvalni. 🙂
Ispiti za vježbu sastoje se od 30 pitanja. Također preporučujemo da ga polažete onoliko puta koliko vam je potrebno da biste postigli 100% prije polaganja pravih ispita. Opet, kasnije ćete biti zahvalni! 🙂
FB Certified Digital Marketing Associate Practice Exam Facebook Certified Digital Media Buying Professional Practice Exam Facebook Certified Digital Media Planning Professional Practice Exam
Nakon što osjetite da ste dovoljno naučili, morate odlučiti gdje ćete polagati test. Morate izvršiti testiranje računala unaprijed, kako biste bili sigurni da vas ništa ne može iznenaditi po pitanju kompatibilnosti.
Upamtite da će vam biti potreban privatni prostor za polaganje. Osoba koja nadgleda polaganje ispita (najčešće neki Indijac na pigeon Englishu) tražit će od vas da mu pokažete svoj radni prostor putem vaše web kamere. Ako vidi bilo kakva kršenja pravila koja se ne mogu brzo ispraviti, zamolit će vas da odgodite ispit.
Pronađite mjesto sa stabilnom internetskom vezom i po mogućnosti malim uredskim prostorom. Trebat će vam potpuno čist stol osim potrebnih komponenti računala. Ako stol ima dva monitora, morat ćete isključiti napajanje drugog monitora i pokazati da je isključen iz napajanja.
Izvođenje prethodne provjere računala je obavezno. Ako ne prođete test uređaja prije zakazanog vremena ispita, nećete ga moći polagati. Srećom, postoji pretprovjera, tako da prije (dan, sat-dva) možete provjeriti hoće li vaše računalo proći onako kako je postavljeno.
Pretprovjeri možete pristupiti odmah prilikom prijave na ispit. Samo kliknite gumb "Pokreni prethodnu provjeru" (“Run pre-check”) tijekom koraka postupka prijave. Potom biste trebali biti preusmjereni na ovu stranicu:
Nakon prolaska provjere sustava, to je to. Sretno!
Nakon što prođete neki od ispita, uskoro ćete dobiti pristup oznakama za certificiranje.
Pristupit ćete im na web lokaciji Acclaim. To je alat koji Facebook koristi za upravljanje certifikatima. Tu su razne mogućnosti.
Acclaim se integrira s LinkedIn-om tako da ga možete dodati u odjeljak "Certifikati" svog LinkedIn profila u samo nekoliko klikova. Savjet: nemojte biti ta osoba koja dodaje certifikat nakon svog imena (nije doktorat). 🙂
Imat ćete pristup posebnom URL-u koji pokazuje potvrdu treće strane da ste stekli certifikat i da nije istekao.
Acclaim pruža iframe kôd koji dodate na svoju web stranicu, umjesto da se tlačite sa slikama i linkanjem. Budući da koristite službeni iframe kod i datoteku, odmah dobijete na vjerodostojnosti i odmah dobijete vidljivu značku.
Naravno, certifikat možete podijeliti bilo gdje drugdje na društvenim mrežama.
Osim što ćete javiti mami, tati, prijateljima, rođacima i kolegama, možete učiniti još nekoliko stvari. Prvo, možete se pridružiti neslužbenoj Facebook grupi Facebook Certified Professionals. Možete se pridružiti ako ste položili Facebook Certified Media Buying ili Planning Professional ispit.
Ako već niste u nekoj Facebook grupi na temu Facebook oglasi, preporučujemo da se pridružite. Ako ste već u nekoliko dobrih grupa, mislimo da vam ova neće nedostajati, iskreno!
Drugo, možete početi učiti naprednije strategije za skaliranje Facebook oglasnih kampanja. Jedno je znati kako funkcioniraju Facebook oglasi, druga je stvar da ih natjerate da stvarno dobro i rade! 🙂