Na početku jedan primjer. Puno je ljudi izrazilo veliko razočaranje zbog last-minute otkazivanja Mobile World kongresa (MWC) 2020, nakon izbijanja Koronavirusa (COVID-19). Najveći svjetski sajam mobilne telefonije bio bi glavni industrijski događaj u kojem su mnoge tvrtke planirale sudjelovati. Mjeseci pripreme i deseci tisuća dolara su izgubljeni jer je panika od Koronavirusa dovela do odluke o otkazivanju u zadnji čas.
Još se sjećamo onoga što se dogodilo tijekom financijske krize 2008. godine u kojoj je većina tvrtki koje posluju B2B odlučila igrati sigurno i smanjila svoje marketinške budžete.
Stoga smo bili jako sretni kad smo čuli da je već puno tvrtki usvojilo novu strategiju preusmjeravanja sredstava namijenjenih za razne javne događaje u online.
Ovome dodajte činjenicu da sve veći broj tvrtki ovih dana sve sastanke licem u lice svodi na minimum. Neizbježni zaključak je da moraju promijeniti svoju digitalnu strategiju i online pretvoriti u svoj glavni izvor stvaranja leadova.
Velike organizacije, poput World Ban-a i Međunarodnog monetarnog fonda, već su najavile da odustaju od sastanka licem u lice, a očekuje se da to naprave i kompanije iz privatnog sektora.
S obzirom na to da mnoge velike tvrtke najveći dio svog proračuna izdvajaju za sajmove/izložbe/..., čak i umjerena promjena preferencija vjerojatno će dovesti do većih ulaganja u online marketing.
Podaci koje je objavila tvrtka za prikupljanje podataka PredictHQ pokazuju da je samo u veljači zabrinutosti zbog koronavirusa dovela do porasta broja otkaza i odlaganja značajnih događaja od 500%.
Kompanija je navela da je više od 225 događaja s rangom visokog učinka otkazano prošlog mjeseca, a očekuje se da će broj događaja otkazanih u ožujku biti znatno veći. Ukupni troškovi otkaza procjenjuju se u milijardama dolara.
Istraživanje koje je 2018. godine proveo Centar za istraživanje izložbene industrije pokazalo je da su B2B trgovci koji sudjeluju u industrijskim događajima izdvojili gotovo 40 posto svog proračuna za izložbe i industrijske revije, što je gotovo pet puta više od 8% potrošenih na online marketing.
Čak i ako se samo mali dio proračuna za evente preusmjeri na online marketing, to bi pomoglo masivnom rastu online oglašavanja.
Glavna prednost digitalnog marketinga, osim činjenice da ne zahtijeva interakciju licem u lice, je ta što je mjerljiv. Marketinški stručnjaci mogu vrlo lako dobiti dobru sliku povratnog ulaganja (ROI), od kojih aktivnosti generiraju najveći broj kvalitetnih potencijalnih leadova i uz koje troškove.
Pretpostavljajući da će mnogi trgovci imati dosta dodatnog slobodnog vremena, pogotovo oni koji će morati u kućnu izolaciju, savjetuje se da ga iskoriste za pregled svoje strategije online marketinga i redefiniranje svojih marketinških poruka.
Istina je da se mnogi često žale da nemaju vremena za ažuriranje web stranica zbog preopterećenosti njihovim poslom. E pa ovo je baš vrijeme za reviziju korporativne stranice i provjere stojite li dobro online.
Ovo je vrijeme i za resetiranje ciljeva vaših marketinških kampanja i detaljni pregled učinka dosadašnjih napora. Pomni pogled zasigurno će ukazati na to da zaista treba osvježiti većinu marketinških materijala proizvedenih u prošlosti.
Ovo je izvrsna prilika za preciziranje sljedećih značajki strategije vidljivosti i promocije vaše tvrtke:
Sadržaj web stranice - osiguravanje da sadrži prave marketinške poruke s pravim pozivom na akciju
SEO - provjera trenutnih rangiranja organskog pretraživanja web stranice i optimizacija istih za tražilice kako bi se poboljšala kvaliteta i količina vašeg web prometa
Marketing sadržaja - stvaranje ideja za nove postove na blogovima i za početak rada na sljedećem newsletteru za svoje kupce
Priopćenja za javnost i članci - razmišljanje o temama o kojima možete informirati medije i svoje klijente te pisati stručne članke
Marketinški materijali - priprema prezentacija, brošura i ostalih marketinških materijala
Angažiranje na društvenim medijima - razmišljanje o strategiji na koji način poboljšati angažman na društvenim mrežama, pisanje novih Case study-a, white paper-a i stručnih članaka. Povećanje broja webinara koji držite
Video - sastavljanje priče za vaš sljedeći promo video
Više usredotočenosti na web marketing omogućit će vam održavanje kakve takve normalnosti u ovim ludim danima. Također, pružit će vam konkurentnu prednost u odnosu na druge koji sporo reagiraju.
Nadamo se da će se cijela kriza uskoro završiti, ali bez obzira koliko dugo trajalo jačanje vaših marketinških napora, smanjit će rizik i poboljšati vaš ukupni položaj na tržištu.