B2B se zbog koronavirusa okreće digitalnom marketingu

March 17, 2020
by klikeri

Na početku jedan primjer. Puno je ljudi izrazilo veliko razočaranje zbog last-minute otkazivanja Mobile World kongresa (MWC) 2020, nakon izbijanja Koronavirusa (COVID-19). Najveći svjetski sajam mobilne telefonije bio bi glavni industrijski događaj u kojem su mnoge tvrtke planirale sudjelovati. Mjeseci pripreme i deseci tisuća dolara su izgubljeni jer je panika od Koronavirusa dovela do odluke o otkazivanju u zadnji čas.

Ovo nije 2008

Još se sjećamo onoga što se dogodilo tijekom financijske krize 2008. godine u kojoj je većina tvrtki koje posluju B2B odlučila igrati sigurno i smanjila svoje marketinške budžete.

Stoga smo bili jako sretni kad smo čuli da je već puno tvrtki usvojilo novu strategiju preusmjeravanja sredstava namijenjenih za razne javne događaje u online.

Kad malo razmislimo takav potez ima savršen smisao.

Ovome dodajte činjenicu da sve veći broj tvrtki ovih dana sve sastanke licem u lice svodi na minimum. Neizbježni zaključak je da moraju promijeniti svoju digitalnu strategiju i online pretvoriti u svoj glavni izvor stvaranja leadova.

Velike organizacije, poput World Ban-a i Međunarodnog monetarnog fonda, već su najavile da odustaju od sastanka licem u lice, a očekuje se da to naprave i kompanije iz privatnog sektora.

S obzirom na to da mnoge velike tvrtke najveći dio svog proračuna izdvajaju za sajmove/izložbe/..., čak i umjerena promjena preferencija vjerojatno će dovesti do većih ulaganja u online marketing.

Milijarde dolara izgubljene

Podaci koje je objavila tvrtka za prikupljanje podataka PredictHQ pokazuju da je samo u veljači zabrinutosti zbog koronavirusa dovela do porasta broja otkaza i odlaganja značajnih događaja od 500%.

Kompanija je navela da je više od 225 događaja s rangom visokog učinka otkazano prošlog mjeseca, a očekuje se da će broj događaja otkazanih u ožujku biti znatno veći. Ukupni troškovi otkaza procjenjuju se u milijardama dolara.

Istraživanje koje je 2018. godine proveo Centar za istraživanje izložbene industrije pokazalo je da su B2B trgovci koji sudjeluju u industrijskim događajima izdvojili gotovo 40 posto svog proračuna za izložbe i industrijske revije, što je gotovo pet puta više od 8% potrošenih na online marketing.

Čak i ako se samo mali dio proračuna za evente preusmjeri na online marketing, to bi pomoglo masivnom rastu online oglašavanja.

Internet marketing je sad u prednosti

Glavna prednost digitalnog marketinga, osim činjenice da ne zahtijeva interakciju licem u lice, je ta što je mjerljiv. Marketinški stručnjaci mogu vrlo lako dobiti dobru sliku povratnog ulaganja (ROI), od kojih aktivnosti generiraju najveći broj kvalitetnih potencijalnih leadova i uz koje troškove.

Pretpostavljajući da će mnogi trgovci imati dosta dodatnog slobodnog vremena, pogotovo oni koji će morati u kućnu izolaciju, savjetuje se da ga iskoriste za pregled svoje strategije online marketinga i redefiniranje svojih marketinških poruka.

Revidirajte svoju marketinšku strategiju

Istina je da se mnogi često žale da nemaju vremena za ažuriranje web stranica zbog preopterećenosti njihovim poslom. E pa ovo je baš vrijeme za reviziju korporativne stranice i provjere stojite li dobro online.

Ovo je vrijeme i za resetiranje ciljeva vaših marketinških kampanja i detaljni pregled učinka dosadašnjih napora. Pomni pogled zasigurno će ukazati na to da zaista treba osvježiti većinu marketinških materijala proizvedenih u prošlosti.

Ovo je izvrsna prilika za preciziranje sljedećih značajki strategije vidljivosti i promocije vaše tvrtke:

Sadržaj web stranice - osiguravanje da sadrži prave marketinške poruke s pravim pozivom na akciju

SEO - provjera trenutnih rangiranja organskog pretraživanja web stranice i optimizacija istih za tražilice kako bi se poboljšala kvaliteta i količina vašeg web prometa

Marketing sadržaja - stvaranje ideja za nove postove na blogovima i za početak rada na sljedećem newsletteru za svoje kupce

Priopćenja za javnost i članci - razmišljanje o temama o kojima možete informirati medije i svoje klijente te pisati stručne članke

Marketinški materijali - priprema prezentacija, brošura i ostalih marketinških materijala

Angažiranje na društvenim medijima - razmišljanje o strategiji na koji način poboljšati angažman na društvenim mrežama, pisanje novih Case study-a, white paper-a i stručnih članaka. Povećanje broja webinara koji držite

Video - sastavljanje priče za vaš sljedeći promo video

Više usredotočenosti na web marketing omogućit će vam održavanje kakve takve normalnosti u ovim ludim danima. Također, pružit će vam konkurentnu prednost u odnosu na druge koji sporo reagiraju.

Nadamo se da će se cijela kriza uskoro završiti, ali bez obzira koliko dugo trajalo jačanje vaših marketinških napora, smanjit će rizik i poboljšati vaš ukupni položaj na tržištu.

KLIKERI d.o.o.
OIB: 93634429487
IBAN: HR3823400091110793687
PBZ Banka
Trgovački sud u Splitu
MBS: 060240556
Temeljni kapital: 20.000,00 kuna
Direktor: Tomislav Zović
Krajnji primatelj financijskog instrumenta sufinanciranog iz Europskog fonda za regionalni razvoj u sklopu Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija”.
Open chat
Pozdrav 👋
Kako Vam mogu pomoći?