Korona, korona, što nam uradi...
Donosimo malo statistika usmjerenih na globalni utjecaj pandemije koronavirusa.
Podaci stručnog analitičara Michaela Olsona iz Piper Sandlera, kako je objavio NASDAQ, predviđaju da će godišnji rast pretplata Netflixa za američko i kanadsko tržište doseći više nego dvostruko od prethodnih predviđanja od 1,6%.
Olson očekuje da će se ta brojka približiti 3,8% jer se javnost potiče da tijekom pandemije uglavnom ostanu u zatvorenom prostoru pa je logično da velika većina pribjegava popularnim platformama za stream sadržaja. Istraživanje također sugerira da će rast međunarodnih pretplata porasti na 30,9% u usporedbi s prethodnim procjenama od 29,9%.
Usluge streamanja sadržaja su jedan od rijetkih sektora koji će se izdržati ili čak imati koristi od koronavirusa dok se on i dalje širi. Bit će zanimljivo vidjeti kakav će utjecaj #ostanidoma imati na velike davatelje usluga poput Netflixa, Prime Videa, Now TV-a i Hulu-a nakon što se prikupi dovoljno podataka.
Stručni analitičar Rob Sanderson iz tvrtke Loop Capital Markets predviđa da će na prihode od oglasa Googlea i Facebooka ozbiljno utjecati smanjenje potrošnje na oglašavanje od strane turističkog sektora, izvijestio je Search Engine Land.
Prema njegovom istraživanju, Google bi mogao zabilježiti 15% pad prihoda od oglasa na godišnjoj razini tijekom prvog tromjesečja zbog niže potrošnje u turističkom sektoru. Ljudi odustaju od rezerviranja smještaja dok pandemija ne završi. Taj bi se pad mogao povećati na 20% do kraja drugog kvartala, ovisno o trajanju i opsegu pandemije na ključnim tržištima širom svijeta.
Google i Facebook vjerojatno će doživjeti dodatni udar iz drugih industrija koje su bile pod utjecajem promjena u ponašanju potrošača nakon što se koronavirus proširio globalno. Analitičari Laura Martin i Dan Medina iz Needham Research Instituta tvrde da već postoje dokazi da se potrošnja oglasa smanjila u sektorima poput zabave, trgovine i FMCG-a. Naime, kinematografi i restorani zatvaraju ili su već zatvoreni, potrošači izbjegavaju trgovačke centre, a ljudi mijenjaju svoje potrošačke navike.
Kombinirajući to sa smanjenom potrošnjom u turističkoj industriji, to bi moglo predstavljati između 30-45% Facebookovog ukupnog prihoda od oglasa.
Nadalje, stalna nesigurnost mogla bi dovesti do toga da marketingaši u drugim područjima počnu preispitivati svoje budžete za oglase i mogu se konsolidirati s najteže pogođenim industrijama što će uzorkovati još lošiju sliku prihoda Facebooka i Googlea tijekom narednih kvartala.
Iako se pad prihoda u fizičkim prodavaonicama razumljivo smanjuje zbog uvedenih sigurnosnih mjera, ovo je zanimljivo vrijeme za e-trgovinu. Prema Ipsosu MORI-ju, 50% Kineza i 31% talijanskih potrošača kaže da češće kupuje na mreži kako bi kupili proizvode koje obično kupuju u trgovini. I druge zemlje kao što su Vijetnam, Indija i Rusija također svjedoče da se njihova populacija češće kupuje u e-trgovini - pri čemu je porast korištenja online trgovina iznosio 57%, 55% i 27%.
Samo 18% ispitanika u Velikoj Britaniji reklo je da internetske prodavaonice koriste češće, pri čemu je gotovo polovina njih prijavila da nema "promjena" u njihovim navikama online kupovine. Ovo će se sigurno u danima koji dolaze promijeniti.
Prema podacima iz Steam DB-a, Steam (globalna platforma za igre na računalu) privukao je nevjerojatnih 20,3 milijuna korisnika u nedjelju, 15. ožujka. Tako je postavljen rekord po broju korisnika na mreži u bilo kojem trenutku u 16-godišnjoj povijesti platforme.
Unatoč tome što je ovaj rekord srušen vikendom, kada igrači imaju više vremena za igru, vjerojatno je da je svjetska pandemija koronavirusa utjecala na neprestani porast mrežnih aktivnosti. Naravno, zato što se mnogi više nalaze kod kuće nego inače.
Na taj isti dan, Counter-Strike: Global Offensive, posebno popularna igra među osmogodišnjacima, također dostupna na platformi, dosegla je rekordan broj igrača.
Čini se da se dio globalne populacije okrenuo mrežnim igrama kao pokušaj oslobađanja od dosade (i druženja) dok su zatvoreni u svojim domovima. Ovo bi mogla biti dobra vijest za industriju igara u vremenu kada se ostali tržišni sektori bore za život. Živimo u vremenu kad sve više ljudi uvodi značajne promjene u svoj način života kako bi pomogla usporiti širenje koronavirusa.
Međutim, u svjetlu ogromnog otkazivanja raznih događaja, uključujući eSports turnire, i nesigurnosti s kojom se suočavaju gaming hardverske tvrtke poput Nintendo-a, ostaje vidjeti kakav će pravi utjecaj virusa biti u budućnosti za ovu industriju.
Rezultati COVID19 Business Impact ankete koju je provela Econsultancy and Marketing Week pokazuju da tvrtke prognoziraju velike promjene u ponašanju svojih klijenata u svjetlu pandemije koronavirusa.
78% marketingaša iz velikih UK tvrtki očekuje da će njihovi klijenti odgoditi svoje odluke o potrošnji. Njih 55% očekuje odgode u lansiranju proizvoda / usluga njihovih klijenata. Možda nije iznenađujuće, ogromnih 91% reklo je da njihovi klijenti nerado planiraju sastanke uživo, što može utjecati na odnose i suradnju ako kompanije nisu dovoljno proaktivne da pronađu alternativu.
U međuvremenu, usprkos zaostajanju u pandemiji od ostalih regija, marketingaši u Velikoj Britaniji već osjećaju utjecaj izbijanja koronavirusa na njihove marketinške aktivnosti. 62% ispitanika u Velikoj Britaniji reklo je da budžeti za oglašavanje ili kasne ili se preispituju, a dodatnih 42% reklo je da se planirani trošak za tehnologiju i infrastrukturu također tretira na isti način. Što je još više zabrinjavajuće, 45% je reklo da su bilo kakvo zapošljavanje novih djelatnika ili odgađa ili se preispituje. Na ovaj način zaustavlja se potraga za prijeko potrebnim novim talentima u vremenu u kojem tvrtke trebaju biti okretne i okrenute budućnosti.
Ove statistike mogu u konačnici rezultirati značajnim usporavanjem ekonomskog rasta, jer se promjene u odlučivanju na najvišoj razini, usporavanje potrošnje i marketinške aktivnosti odgađaju usred ove nove nesigurnosti kojoj se ne vidi kraja.
Unatoč ogromnom broju ljudi koji su otkazali rezerviran smještaj za svoj godišnji odmor i odlučili ne putovati, to ne znači da su potpuno prestali gledati ponudu smještaja, navodi se u izvještaju.
U stvari, 55% američkih potrošača koji obično putuju pet ili više puta godišnje kažu da "će možda" ili "vrlo vjerojatno" rezervirati smještaj za neke buduće praznike dok su zatvoreni u svoje domove za vrijeme pandemije koronavirusa. Ova vjerojatnost raste na 61% za one koji često putuju u poslovne svrhe.
Podaci također otkrivaju kako se buduće namjere za rezervacije razlikuju ovisno o tome koliko su u budućnosti. 38% američkih potrošača kaže da "nikada ne bi rezervirali hotel ili avion bez mogućnosti povrata novca" ako bi traženi datum putovanja pao unutar narednih jedan do četiri tjedna. Taj broj neprekidno opada kako prolazi broj tjedana. Jednom kada datum putovanja padne za devet mjeseci od danas (otprilike za Božić), tek nešto više od jedne petine i dalje odbija rezervaciju bez povrata novca, ali više zahtijevaju sve veće popuste, čak do 50%, kako bi ih uvjerili da kupe.
Ovo sugerira da će ljudima trebati neko vrijeme da se vrate ideji o bookiranju putovanja u inozemstvo bez povrata novca nakon što pandemija koronavirusa prestane. Bit će to sigurno više od vremenskog okvira od devet mjeseci. Kao rezultat toga, turistički sektor mora gledati u budućnost i usredotočiti se na targetiranje lojalnih, stalnih gostiju bilo da se putuju poslovno ili privatno. Oni će vjerojatnije prije preuzeti rizik od onih koji tu i tamo idu na odmor.
Izvor: econsultancy.com