Do sad ste svi čuli za Koronavirus.
Tužna stvarnost je da se brzo širi i još dugo će se širiti.
Nitko zapravo ne zna koliko će ljudi biti zaraženo (ili će nažalost umrijeti), ali to je uzrokovalo slom burzi, što znači da će utjecati i na vaš posao čak i ako ste marketingaš.
Budući da moja marketinška agencija radi sa stotinama tvrtki u svim većim sektorima i imamo sedam ureda širom svijeta, već počinjemo uviđati kako to utječe na marketing (podijelit ću podatke u nastavku)
Što to znači za vas?
Prije nego što se upustim u to, neka bude jasno što trgovci NE smiju raditi.
Prvo što vidimo su ljudi koji pokušavaju iskoristiti strah.
Pod tim mislim da se zalihe troše diljem svijeta. Od maski i toaletnog papira do sredstava za čišćenje ruku i ostalih potrepština ... Vidim trgovce kako ih kupuju, a zatim preprodaju na eBayu ili prikazuju oglase za to i prodaju ih po 10-15 puta većoj cijeni.
Ovo nije poduzetništvo i ovo nije marketing. Toplo preporučujem da izbjegavate iskorištavanje situacije s koronavirusom da biste brzo zaradili.
Ne samo da je pogrešno, već je i vrlo kratkovidno. Sigurno ćete moći brzo zaraditi, ali neće potrajati ... bolje vam je da trošite vrijeme na nešto što je dugoročno.
Dakle, sada kada smo to razjasnili, što koronavirus znači za marketingaše?
Čak i ako se uspori širenje virusa, tvrtke će se boriti više od godinu dana, jer će morati nadoknaditi svoje gubitke.
Na primjer, u Kini virus je uzrokovao pad maloprodaje za 20,5%, a stopa nezaposlenosti skočila je na 6,2 u veljači.
Kad tvrtke poput Applea zatvore svoje prodavaonice kako bi smanjile širenje virusa, to znači manje prihoda i manje profita. Sigurno da mogu platiti zaposlenike tijekom privremenog zatvaranja, ali nemaju sve tvrtke svoj bankovni saldo tako dobar i većina ih neće moći to učiniti.
Pogledajte samo turističku industriju. Očekuje se da će ih virus koštati 820 milijardi dolara. Virgin Atlantic nedavno je tražio od svojih zaposlenika osmo tjedni neplaćeni dopust.
Luke su također prazne i već su započeli prvi krugovi otpuštanja.
Procjenjuje se da će ukupno COVID-19 globalnu ekonomiju koštati 2,7 biliona dolara.
I ne samo da ljudi gube novac, već gube promet i konverzije.
Kao što sam gore spomenuo, putem moje agencije radimo sa stotinama klijenata u različitim industrijama. Povrh toga, imamo i tonu podataka zbog korištenja Ubersuggest-a.
Prije nego što predstavim podatke, imajte na umu da se nismo usredotočili ni na jednu zemlju. Odlučili smo pogledati statistiku prometa iz globalne perspektive. Također nismo uključili podatke s web stranica s manje od 5000 posjetitelja mjesečno jer oni imaju tendenciju drastičnih promjena iz perspektive postotaka, čak i kad nema globalnih problema ili ažuriranja algoritama.
Također nemamo podatke o svakoj industriji. Na primjer, mi ne surađujemo s puno restorana niti kupujemo podatke za tu kategoriju jer lokalni restorani obično nemaju velike marketinške proračune. Imamo podatke o većini glavnih, ali opet ne o svima.
Sada, sa SEO gledišta, nedavno smo bili svjedoci velikog pada organskog prometa u većini industrija koje pratimo. Dovoljno je pogledati grafikon dolje (uspoređuje prošli tjedan s prethodnim tjednom).
Ako se nalazite u medijima ili financijskom sektoru, vaš promet se povećao.
Ako ste u turističkoj industriji, svjedoci ste ogromnog pada prometa.
Ne možete prepoznati prema tabeli, ali e-trgovina je bila kombinacija svega, ovisno o web stranicama prodaje, promet se povećavao ili smanjivao. Na primjer, ako ste prodavali proizvode za bebe poput pelena ili maramica, vidjeli ste lijepi porast prometa.
Ali ako ste prodavali luksuznu robu poput televizora s velikim ekranom, primijetili ste pad prometa.
Sa stajališta stope pretvorbe zabilježili smo pad i u većini industrija. Čak je i financijski sektor, koji je zabilježio veliki porast posjeta, padao u konverzijama.
Dovoljno je pogledati grafikon dolje (uspoređuje prošli tjedan s prethodnim tjednom).
Što se tiče web stranica medija, imali su veliki rast broja konverzija jer mnogi od njih naplaćuju ljudima čitanje najnovijih vijesti.
Na primjer, Washington Post možete čitati samoodređeno vrijeme dok vam ne iskoči poruka koja izgleda ovako:
Ljudi nisu htjeli propustiti najnovije informacije vezane uz koronavirus, političke i financijske informacije zbog trenutnih previranja, stoga su mediji zabilježili lijep porast.
Neki sektori poput putovanja trenutno nude ogromne popuste, što im pomaže u sprečavanju pad prometa. No, oni i dalje bilježe snažni udar na prihode.
Nemamo toliko podataka o plaćanju po kliku koliko ih imamo za SEO jer Ubersuggest većinom koristimo u SEO svrhe. Nismo vidjeli velike pomake u trošku po kliku ... čak ni za turističku industriju.
Nemamo dovoljno veliku veličinu uzorka, ali kao što sam spomenuo, troškovi po kliku se nisu smanjili puno.
Na primjer, iako smo vidjeli velik pad broja ljudi koji pretražuju stvari poput letova ili hotela, nismo vidjeli drastičan pad CPC-a, ali vidjeli smo veliko povećanje troškova po kupnji.
Drugim riječima, još uvijek otprilike plaćate isti iznos po kliku, ali trošak po konverziji raste u većini industrija ... osim ako ne prodajete potrepštine poput toaletnog papira.
Što to znači za marketingaše?
"Budite uplašeni kada su drugi pohlepni, a pohlepni kad se drugi boje".
Nisam ja izmislio ovu rečenicu, to je zapravo rekao Warren Buffett.
Vidjet ćete kako ljudi režu troškove, štede, jer se predviđa da će gospodarstvo biti pogođeno 2,7 trilijuna dolara, a stručnjaci kažu da ćemo ići u recesiju.
Čak imate investitore-milijardere poput Carla Ichana koji kažu da tržište ima još prostora za propadanje.
Ali ono što sam naučio prolazeći kroz dva sloma gospodarstva (.com rušenje 2000. i pad na tržištu nekretnina 2008.) je da je najbolje vrijeme da se udvostruči kada drugi to ne rade.
Tijekom gospodarskog pada, imate manje konkurencije, što znači da je lakše i brže postići rezultate. U nekim slučajevima doći će i do smanjenja troška za PPC oglašavanje
Razmislite na ovaj način: od svih tvrtki u Sjedinjenim Državama, ako tržište nastavi padati, mnoge od njih borit će se za otplatu duga, koji se povećao na 75 bilijuna dolara.
To znači da će neke tvrtke ili bankrotirati, ili biti prodane ili će dobiti oprost od Vlade. Neki će možda moći smanjiti troškove dovoljno da plate račune, ali za većinu će biti prekasno.
Ako imate dovoljno sreće da za vrijeme recesije imate gotovine, ovo je najbolje vrijeme za kupnju drugih tvrtki. Idealne za kupnju su medijske kuće.
Što više "očiju kontrolirate", više ćete snage imati u budućnosti. Osim toga, "kontrola očiju" pruža vam mogućnost da u budućnosti možete prodati sve što želite.
To je razlog zbog kojeg sam prije nekoliko godina kupio web stranicu KISSmetrics za 500.000 USD. Tijekom svog vrhunca, imali su 1.260.681 milijuna jedinstvenih posjetitelja mjesečno.
To je puno prometa.
Bio je to veliki ulog za mene, ali čim sam napravio integraciju s NeilPatel.com, povećao sam broj potencijalnih kupaca za 19% i vratio ulaganje u manje od godinu dana.
Drugim riječima, ovo je vaša prilika za udar i stjecanje tržišnog udjela.
Kad vidite kako se vaši konkurenti zatvaraju ili usporavaju u marketinškim aktivnostima, vi udvostručite. Možda nećete vidjeti najveći povrat odmah, ali dugoročno sigurno hoćete.
Svaki put kada tržište padne za 20% ili više, otprilike je potrebno 536 dana da se oporavi. A mi uopće ne znamo koliko ćemo daleko ići ili kada će biti dno.
Kada se oporavimo, vidjet ćete kako se vaš prihod povećava, a povrat od ulaganja u marketing bit će veliki.
Nadamo se da će Coronavirus uskoro proći. Za sada pokušajte ne družiti se s drugima ili se okupljati u velikom broju.
Što se tiče vašeg marketinga, ovo je vrijeme da se udvostručite. Ne bojte se kada se i drugi boje. Učinite ono što radi Warren Buffett ... budite pohlepni kada su drugi ljudi u strahu.
Drugim riječima, udvostručite.
PS: Ostanite zdravi i, ako je moguće, ostanite u zatvorenom.
Izvor: neilpatel.com/blog