WhatsApp oglasi stižu ove godine ili možda ne?

March 3, 2020
by klikeri

WhatsApp će ove godine predstaviti novu i kontroverznu značajku: reklame. WhatsApp je najpopularnija svjetska usluga za razmjenu poruka. Iako broji više od 1,5 milijardi korisnika koji su do sada bili pošteđeni reklama. No, stvari se mijenjaju jer 1,5 milijarda korisnika je pristojan broj. Stoga, Facebook, vlasnik aplikacije, sprema se produbiti svoje džepove tj. zaraditi velike novce dopuštajući tvrtkama da plasiraju svoje proizvode na WhatsAppu. Međutim, postoji šansa da bi nova strategija mogla podleći uzvratnoj paljbi. Naime, kada je WhatsApp najavio uvođenje oglasa prošle godine, neki su korisnici zaprijetili da će izbrisati svoje račune.

Matt Navarra izazvao oluju na Twitteru

Poznati komentator zbivanja u industriji društvenih medija, Matt Navarra, izazvao je Twitter oluju 2019. godine. Tada je na svom Twitter profilu podijelio fotke nove WhatsApp značajke nakon što su predstavljanje na konferenciji FMS19 u Berlinu. 'Statusni oglasi' zaživjet će 2020. godine i označit će veliku promjenu za WhatsApp. Prisjetimo, isti taj WhatsApp se slavno zavjetovao da nikada neće uvesti oglašavanje prije nego što ga je Mark Zuckerberg ugrabio za 19 milijardi dolara u 2014. godini.

WhatsApp oglasi

Nakon što je Navarra podijelio fotke s konferencije, korisnici WhatsAppa odmah su zaprijetili da će izbrisati svoje račune. 'Lijepo. Siguran sam da će pola korisnika prijeći na Telegram ", napisala je jedna osoba. Još jedan korisnik Twittera je dodao: 'Dobro, zbogom WhatsApp. "Zašto, dovraga, Facebook misli da je to dobra ideja? Ljudi koriste WhatsApp za profesionalne kontakte i Facebook za zabavu. "Ne želim oglase. Radije bih platio 50 dolara godišnje da bih ga koristio bez oglasa, kao i uvijek. Idioti!"

Vijest da će WhatsApp uvesti oglašavanje doprinijela je dramatičnom razlazu između osnivača i Marka Zuckerberga. Brian Acton i Jan Koum, dvoje bivših Yahooovih zaposlenika koji su stvorili aplikaciju 2009. godine, sada su bezobrazno bogati nakon prodaje Facebooku. Oboje su napustili tvrtku nakon što su Zuck i njegov tim pokrenuli ovakvu poslovnu strategiju koja se izravno kosi s njihovim obećanjem.

WhatsApp oglasi
Mark Zuckerberg

Obećanje

Još 2012. godine, WhatsApp je obećao da nikada neće uvoditi oglašavanje u aplikaciji niti prikupljati podatke o svojim korisnicima. "Zapamtite, kada je oglašavanje uključeno, vi kao korisnik ste proizvod", pisalo je u postu na blogu. "Oglašavanje nije samo poremećaj estetike, to je uvreda vaše inteligencije i prekid vaših misli. U svakoj tvrtki koja prodaje oglase, značajan dio njihovog inženjerskog tima svakodnevno provodi vrijeme 'kopajući' po podacima, pišući bolji kôd za prikupljanje svih vaših osobnih podataka. Svakodnevno rade na nadogradnji poslužitelja koji sadrže sve te podatke te osiguravaju da se sve evidentira, usporedi, isjecka, spakira i otpremi. I na kraju dana rezultat svega je nešto drugačiji reklamni natpis u vašem pregledniku ili na zaslonu vašeg mobilnog telefona."

WhatsApp je dodao: "Danas tvrtke znaju doslovno sve o vama, vašim prijateljima, vašim interesima i sve to koriste za prodaju oglasa. Kad smo sjeli da zajedno započnemo WhatsApp priču prije tri godine, željeli smo napraviti nešto što nije bila samo još jedna platforma za oglase.“

Sve će se to promijeniti. Uskoro će aplikacija WhatsApp predstaviti oglase koji se prikazuju u odjeljku Status. Status se inače koristi za objavljivanje teksta, fotografija, videozapisa i animiranih GIF-ova koje vaši prijatelji mogu vidjeti, a koji nakon 24 sata nestaju.

Oglasi u STATUSU

Chris Daniels, potpredsjednik WhatsAppa govorio je o planovima oglašavanja ranije ove godine: "Stavit ćemo oglase u 'Status'. To će biti primarni način zarade, kao i prilika za tvrtke da dođu do ljudi na WhatsAppu." Osnivač Brian Acton prethodno je rekao da se ne slaže s načinom rada Facebooka.

U intervjuu za Forbes ranije ove godine, rekao je: "Ciljano oglašavanje je ono što me čini nezadovoljnom."

Rekao je da Facebook 'predstavlja skup poslovne prakse, načela i etike i politike' s kojima se u načelu ne slaže'. "Na kraju dana sam prodao svoju tvrtku", nastavio je. "Prodao sam privatnost svojih korisnika za veću korist."

Update

Prema navodima The Wall Street Journal-a, Facebook je zaustavio svoje planove za uvođenje oglasa u WhatsApp-ov Status. Razgovori, pregovori, nagađanja o oglasima u WhatsAppu traju već više od godine dana, a njihov VP potvrdio je to još u listopadu 2018. No, čini se da su ti planovi, bar za sada, pauzirani.

WSJ navodi kao izvor insidere koji su izvijestili da je tim odgovoran za pronalaženje načina integriracije oglasa u WhatsApp raspušten, a njihov rad izbrisan je iz koda aplikacije.

No, planovi Facebooka da uvede oglasa na WhatsApp nisu potpuno mrtvi, samo su na pauzi. Umjesto toga, fokus će biti na unovčavanju WhatsApp Businessa i nadi da će povratiti nešto od 19 milijardi USD plaćenih za prezimanje vlasništva nad aplikacijom 2014. godine.

Nitko ne očekuje da će 1,5 milijardi ljudi besplatno koristiti platformu za razmjenu poruka - bez plaćene lipe. No, naplaćivanje besplatne i voljene usluge ili dodavanje oglasa u aplikaciju nije najpametniji potez i može rezultirati gubitkom mnogih korisnika. Omogućivanje plaćenih dodataka, nudeći premium nivo, a posebno naplaćivanje tvrtkama za korištenje profesionalnih značajki, mogle bi biti sjajne alternative.

KLIKERI d.o.o.
OIB: 93634429487
IBAN: HR3823400091110793687
PBZ Banka
Trgovački sud u Splitu
MBS: 060240556
Temeljni kapital: 20.000,00 kuna
Direktor: Tomislav Zović
Krajnji primatelj financijskog instrumenta sufinanciranog iz Europskog fonda za regionalni razvoj u sklopu Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija”.
Open chat
Pozdrav 👋
Kako Vam mogu pomoći?