Koja su to promjenjiva ponašanja potrošača, nove tehnologije i trendovi u industriji koji bi trebali "razdrmati" marketing 2020. godine? Googleovi lideri marketinga i oglašavanja iz cijele EMEA (Europa, Bliski Istok i Afrika) iznose svoja predviđanja kako bi vam dali konkurentnu prednost na početku ovog novog desetljeća u marketingu.
Martha Ivester Head of Ads Marketing, Google Norther Europe
Najnoviji cilj mog tinejdžera je da postane faca na TikToku. Masivan rast aplikacija za dijeljenje videozapisa otkriva nove načine na koji korisnik konzumira sadržaj - kao i vrstu sadržaja koji ostaje. Sirovo. Pametno. Kreativno. Kratko i lako probavljivo. Koje su posljedice za oglašivače kada raspon pozornosti korisnika postaje sve kraći?
Put naprijed je ponovo izmišljanje načina prenošenja poruke u oglasima - korištenjem kraćih formata, kao i strojnog učenja radi posluživanja prilagođenih varijacija koje pozivaju na angažman. Neki brendovi, uključujući Lego i Nike, već su to uspješno koristili na YouTubeu, a 2020. će se pojaviti val oglasa koji istražuju ovu novu paradigmu.
Manuel Roman, Head od Consumer Marketing, Google Spain
Glasovni asistenti postat će mnogo veća dodirna točka za klijente sljedeće godine. Krajem 2021. godine bit će više od 1,6 milijardi ljudi koji redovno koriste glasovne asistente, a njihovi se interesi neće usredotočiti samo na traženje vremena ili slanje e-pošte.
Kao potrošači prelazimo u "ekonomiju razgovora", onu u kojoj će glasovni pomoćnici kod kuće igrati važnu ulogu. Odgovarajući na emocije i potrebe kupaca u vrijeme interakcije, brendovi će moći stvoriti više trenutnih iskustava.
Julia Solovieva, Director Business Operations, EMEA Emerging Markets, Google Russia
Tehnologija nam je promijenila život do neprepoznatljivosti. Što smo nekada očekivali od usluga najviše razine sada očekujemo od bilo kojeg proizvoda ili usluge. Transformacija digitalnog marketinga danas je ključna za uspjeh, a očekujemo da će to postati još snažniji trend u 2020. godini.
U suradnji s BCG-om razvili smo "okvir za digitalnu zrelost" kako tvrtke mogu izmjeriti trenutnu razinu zrelosti digitalnog marketinga i sastaviti razvojni plan. Početkom godine smo primijenili ovaj okvir kod Raiffeisen banke u Rusiji. Drugdje u svijetu, Samsonite je to uspješno primijenio na vlastitom modelu.
Vincenzo Riili, Country Marketing Director, Google Italy
Današnji potrošači žele više od samih informacija o proizvodima brendova. Ono što oni stvarno zahtijevaju je pogled branda na teme koje su važne - i na koji način pozitivno doprinose. 2020. godine stavovi branda o temama poput raznolikosti i inkluzije, klimatskih promjena i održivosti postat će još važniji.
Na primjer, potrošači očekuju da čuju raznolike glasove, pa bismo trebali razmotriti identitet, kulturu i zastupljenost. Brendovi poput Axea i Gillettea već su doprinijeli globalnom pomaku u razmišljanju.
Sencer Kutluğ, Head of Client Solutions & Analytics, Google Turkey
U 2020. godini potrošači će također očekivati besprijekorno iskustvo na svim kanalima, uključujući mobilne uređaje. Međutim, stope konverzije na mobilnim uređajima trenutno zaostaju u usporedbi s onima na desktopu. Marketingaši koji žele ostati na vrhu mobilnog trenda mogu:
Marion Bernard, Head of Ads Marketing, Google France
Većina (60%) generacije Z - oni rođeni između 1995. i 2005. - kažu da žele promijeniti svijet. Ova nova generacija ima sve alate za upoznavanje brendova koji ih zanimaju. U Francuskoj, svaka šesta osoba koristi Yuka aplikaciju za skeniranje barkoda. Ta aplikacija procjenjuje zdravstvene prednosti proizvoda. U svijetu luksuzne mode Good On You klasificira brendove po svojoj etici.
Potrošače nije briga jel' nestalo 77% brendova. Dakle, za brendove u 2020. godini konkurentski diferencijator može biti transparentnost u pogledu njihove uloge u društvu i isticanje u što planiraju ulagati kako bi postali još bolji.
Magda Kotlarczyk, Head of Sales, Google Poland
Približavamo se novoj eri u kojoj je tradicionalni marketing preoblikovan strojnim učenjem. Tržište je sve pametnije u pogledu korisničkog iskustva i personalizacije jer strojno učenje može pomoći razumjeti kupovni put potrošača kako bi se povećao angažman i dodala vrijednost u ključnim trenucima.
Odgovornim korištenjem ovih podataka marketing može postati osobniji, ljudskiji i omnichannel orijentiran. Sposobnost strojnog učenja za razumijevanje i prilagođavanje omogućava izuzetno individualno i relevantno angažiranje potrošača. Primjerice, proizvođač automobila Škoda uspješno je koristio ovu tehnologiju za personaliziranje svojih video oglasa na skali.
Gemma Howley, Searcg Lead, Google UKI
Ove je godine obilježeno 20 godina od pronalaska Google Images-a (hvala Versaceu, JLo-u i haljini koja je "razbila Internet"). Potrošači se sve više oslanjaju na slike dok traže odgovore, odlučuju koje usluge ili proizvode kupiti ili čak i kada traže inspiraciju. Toliko da se zna, od 2016. do 2018. „pretraga slika“ na mobilnom uređaju porasla za preko 60%.
Ako pogodimo pravu kombinaciju teksta i slika možemo postići ogromne rezultate. U 2020. godini nastavit ćemo eksperimentirati s vizualizacijom pretraživanja kako bismo pomogli marketingašima i oglašivačima da prilagode i razviju svoje kampanje u ovom vizualnom dobu.
Jannika Bock, Director Solutions, Google Central Europe
Marketingaši će se sve više okretati prema strojnom učenju i automatizaciji radi postizanja poslovnih rezultata. Iako je u prošlosti bilo moguće postići dobre rezultate pomoću marketinga temeljenog na pravilima, u današnjem vremenu to funkcionira sve lošije i lošije. Potrošači očekuju poruke koje zadovoljavaju njihove osobne potrebe.
Oglašivači koji koriste strojno učenje za aktiviranje vlastitih podataka mogu preciznije kontrolirati strategije licitiranja putem prediktivnih modela. To omogućuje usredotočenje na najvrjednije konverzije za bolji povrat troškova oglašavanja i veći prihod. Napredni oglašivači kao što su Otto i Freenet već uspješno primjenjuju ovaj pristup.
Tarek Abdalla, Director of Marketing, Google MENA
Jeste li vidjeli jedan od prvih svjetskih oglasa razvijenih za TV? Bio je to prenamijenjeni radio oglas. Povijest se ponavlja kada vidimo duge TV oglase uređene za online korištenje. U stvarnosti, kreativnije kampanje imaju veće šanse da nešto naprave tj. utječu na ljude.
U 2020. godini jači će se fokus staviti na kreativne strategije koje se temelje na uvidima potrošača. Ovaj pristup omogućava veću fleksibilnost i bolje mjerenje - i mjesta za kreativnost. Također se može prilagoditi za prikazivanje relevantnih oglasa pravim ljudima u pravo vrijeme, s mogućnostima beta testiranja i mjerenja na licu mjesta. Za kreativnu inspiraciju pogledajte video kampanju Nescafé Dolce Gusto.
Izvor: www.thinkwithgoogle.com