Google My Business optimizacija u 13 koraka

June 6, 2020
by klikeri

Bilo koja tvrtka danas treba biti vidljiva na Googleu. Većina tvrtki zna da to zahtijeva optimizaciju njihove web stranice i Google Ads-a, ali ono što većina ne zna jest da postoji treći entitet koji također treba optimizirati. To je Google My Business. Formalno znan kao vaš Google poslovni profil, GMB nudi dinamičan presjek vašeg poslovanja koji ističe vaše najbolje mogućnosti i omogućava potencijalnim kupcima da vas brzo pronađu, nauče i surađuju s vama - sve iz SERP-a. Najbolji dio? Potpuno je besplatno.

Koraci koje valja slijediti

Ipak, unatoč 167 milijardi pretraživanja koja se vrše na Googleu svakog mjeseca, studija BrightLocal pokazala je da tipični poslovni profil prosječno ima 1260 pregleda u tom istom razdoblju (to je 0.00000075%!). Još gore, od tih 1260 prikaza poduzeto je samo 59 radnji. To je manje od 5%.

Problem nije platforma Google My Business. Problem je što tvrtke nedovoljno u potpunosti koriste njene impresivne značajke. I zato je tu ovaj vodič. Neka vam ovih 13 stavki budu vodilja za optimizaciju:

1. Zatražite vlasništvo nad svojim poslovnim profilom 2. Ispunite svaki odjeljak računa Google My Business 3. Dosljedno koristite ime i podatke za kontakt 4. Objavite radno vrijeme i naznačite sve datume kad radite drugačije nego inače 5. Odaberite primarne i sekundarne kategorije 6. Označite primjenjive atribute 7. Napišite potpuni opis tvrtke 8. Objavljujte postove svaki tjedan 9. Svaki tjedan dodajite nove fotografije 10. Odgovarajte na pitanja 11. Prikupljajte i odgovarajte na recenzije 12. Dodajte svoje proizvode i / ili usluge 13. Dodajte detalje vezane uz specifičnu industriju

Pomoću ovih optimizacija svoj poslovni profil možete pretvoriti u najbolji besplatni alat za akviziciju kupaca.

Kako izgleda optimizirani GMB poslovni profil?

Prije nego što uđemo detaljnije u strategije, samo da razjasnimo kako treba izgleda optimizirani GMB profil i zašto vam je potreban. Da bismo vam pomogli da vizualizirate čemu težite i zašto, pogledajmo screenshot nepotpunog Google Business profila u odnosu na cjelovit i optimiziran.

Carlov GMB profil ima mali okvir dok je će vam se Erniein poslovni profil polako otkrivati dok pomičete miša jer ima scroll. Ovaj screenshot ne obuhvaća sve značajke optimiziranog Google Business profila, ali daje vam ideju koliko privlačnije izgleda.

Zašto trebate optimizirati svoj GMB profil?

Gornja usporedba jasno pokazuje da optimizirani poslovni profil na Googleu pomaže kupcima/klijentima da odaberu vašu tvrtku u odnosu na konkurente, ali postoje i druge prednosti optimizacije vašeg poslovnog profila za učinkovit lokalni marketing.

Poboljšajte angažman Sve više i više ljudi ulaze i izlaze iz Googlea bez da posjete ijednu web stranicu. Zašto? Zato što informacije na samim stranicama rezultata pretraživanja u potpunosti odgovaraju na njihova pitanja, a to onda rezultira "pretraživanjima bez klika". S potencijalnim većim brojem potrošača koji komuniciraju s vašom tvrtkom putem GMB profila nego preko vaše web stranice, naravno da želite da vaš profil bude optimiziran kako bi ostvario kvalitetan angažman i konverzije.

Dobro se rangirajte - lokalno Googleov algoritam za rangiranje poslovnih profila ne uzima u obzir samo blizinu i relevantnost, već i aktivnost i kvalitetu informacija. Optimiziranjem vašeg GMB profila šaljete Googleu signale da vas bolje rangira u lokalnim rezultatima. A viši rang, kao što znate, znači veću vidljivost i angažman u vašem poslu.

Dođite do većeg broja klijenata/kupaca Standardni GMB profil ne nudi puno u privlačenju klijenata tj. kupaca. Oni mogu saznati gdje se nalazite i pročitati vaše recenzije - ako prilikom pretraživanja znaju kako se zovete. No, pomoću optimiziranog GMB profila, ljudi vas mogu otkriti u pretraživanjima ključnih riječi, nazvati vas, posjetiti vašu web stranicu, istražiti vaše proizvode i usluge, pogledati / doprinijeti često postavljanim pitanjima, zatražiti ponudu, dogovoriti sastanak, napraviti rezervaciju itd...

Kako optimizirati Googleov poslovni profil?

Dakle, nadamo se da je sada jasno kako je optimizacija vašeg Google My Business profila ključ za pronalaženje u lokalnom pretraživanju. To vas izdvaja od konkurencije i pomaže vam u pronalaženju novih kupaca/klijenata na mreži. Znači, optimizacija je jako važna! Evo 13 načina kako da svoj GMB profil pretvorite u alat za marketing i generiranje potencijalnih klijenata koji radi 24 sata na dan za vašu tvrtku.

1. Kreirajte Google My Business račun

Ovdje je važno napomenuti da su Google Business Profile i Google My Business račun dvije različite stvari. Potonji se koristi za pristup i optimizaciju prvog. Ovo znači da za optimizaciju navedenu u ovom vodiču morate imati Google My Business račun, a zatim reći Googleu da ga poveže s vašim Google Business profilom. Da biste stvorili račun, idite na Google.com/business i prijavite se s uobičajenim računom Google / Gmail koji koristite za svoju tvrtku (za razliku od vašeg osobnog Gmaila, ako ga imate).

Ispunite svaki odjeljak

Potpunost vašeg poslovnog profila na Googleu ne samo što pomaže Googleu da vas bolje rangira u rezultatima lokalnog pretraživanja, već također povećava broj radnji koje korisnici poduzmu kada pronađu vaš profil. Moramo pružiti puno informacija, pa evo nekoliko smjernica za određivanje prioriteta.

Ove aspekte vašeg profila trebalo bi odmah ispuniti:

Ime Adresa Telefon Web stranica Radno vrijeme

Ove stavke oduzimaju malo više vremena i razmišljanja za popunjavanje:

Kategorija i svojstva Proizvodi i usluge Iz tvrtke Pitanja i odgovori (upiti generirani od strane vlasnika)

Ovo osvježavate kad god možete:

Postovi Recenzije Pitanja i odgovori (potrošački generirani)

3. Budite pažljivi s kontakt podacima

Evo koraka za optimizaciju kontakt podataka vašeg Google Business profila:

Provjerite je li naziv vaše tvrtke identičan onome koji inače upotrebljavate. Drugim riječima, naziv tvrtke mora biti onakav kakav uvijek koristite. Dodavanje naziva lokacije (osim ako to nije u imenu vaše robne marke) ili ključne riječi Google smatra neželjenim (spam) i mogli biste biti kažnjeni.

Pazite da se naziv tvrtke i adresa točno podudaraju s vašim ostalim unosima na webu. To znači da dosljedno koristite "st" vs "street" ili "co" vs "company". Googleov algoritam uzima u obzir ove nedosljednosti prilikom procjene vaše vjerodostojnosti.

Navedite svoje redovno radno vrijeme i radno vrijeme na praznike. To potiče kupce da vas posjete, a također izbjegavate negativno iskustvo nekoga tko vas je fizički posjetio vidjevši na webu da ste otvoreni, a u stvari niste jer je npr. neki praznik.

4. Opišite vaše poslovanje/tvrtku

Prvo što treba napomenuti je da kratak opis koji se pojavljuje odmah ispod naziva vaše tvrtke u vašem poslovnom profilu zapravo ne kontrolirate. Ovo je urednički sažetak koji Google piše kako bi osigurao dosljednost na čitavoj platformi.

Loše, znamo. 🙂 Ali dobra je vijest da Google obavlja prilično dobar posao u izradi opisa.

Opis nad kojim imate kontrolu jest odjeljak “from the business” ("iz tvrtke") na nadzornoj ploči računa Google My Business. Ovaj se odjeljak pojavljuje niže u vašem profilu, često ispod odjeljka s recenzijama.

Da biste optimizirali odjeljak “from the business” svog Google Business profila:

  • Koristite svih 750 znakova s ​​ključnim podacima navedenim u prvih 250 znakova.
  • Ponovno iskoristite sadržaj sa stranice "O nama" ili izjave o vašoj misiji.
  • Upotrijebite ključne riječi koje vaša publika koristi kako bi pronašli tvrtke poput vaše.
  • Ne ponavljajte podatke koji su već vidljivi u ostalim odjeljcima vašeg profila. Ovim prostorom komunicirate o tome što vas izdvaja od konkurencije i što se kupcima najviše sviđa u vašem poslovanju.
  • Ne koristite linkove ili HTML.

5. Odaberite kategoriju

Odabir kategorije važan je za optimizaciju vašeg profila tvrtke na Googleu. Evo zašto:

Pronađite se u "discovery" pretraživanjima Ogromnih 84% prikaza GMB profila potječe od discovery pretraživanja. Ovo znači da je potrošač tražio proizvod, uslugu ili kategorički pojam te se pojavio profil te tvrtke nasuprot samo 16% koji dolaze izravnim pretraživanjima (potrošač sam upisuje naziv tvrtke ili adresu). Ovo se posebno odnosi na tvrtke čije ime ne označava njihovu uslugu (npr. Fresh Express ili Amelia catering).

Istaknite značajke specifične za kategoriju Nakon što odaberete kategoriju, Google vam stavlja na raspolaganje značajke vezane uz kategoriju koje vaš profil čine privlačnijim i učinkovitijim. Na primjer, restorani mogu uključivati ​​gumb za meni ili rezervaciju. Hotelski profili istaknut će zvjezdice s recenzijama. Frizerski saloni mogu naznačiti da imaju iskustva s tankom ili kovrčavom kosom. Ovi detalji mogu pomoći potrošačima da izaberu baš vas, a ne nekog konkurenta.

Google nudi određeni broj kategorija, stoga je važno odabrati ispravne.

Evo kako optimizirati Google profil pomoću kategorija:

Budite specifični Ako ste salon za nokte, odaberite "salon za nokte", a ne samo "salon". Ako ste restoran, odaberite "kineski restoran", "američki restoran" itd., a ne samo "restoran". Ponovni popis kategorija pojavit će se nakon što započnete tipkati, ali ovdje možete vidjeti i cijeli popis GMB kategorija kako biste bili sigurni da ćete pronaći najpovoljniju kategoriju za vašu tvrtku (postoji preko 3.000 kategorija pa ih vrijedi detaljnije proučiti).

Odaberite sekundarne kategorije Mnoge tvrtke spadaju u više kategorija. Postavite svoju osnovnu kategoriju na vašu glavnu ponudu (na primjer, "Trgovina namirnicama"), a zatim odaberite dodatne kategorije koje se primjenjuju, poput "Usluga dostave namirnica" ili "Gurmanska trgovina prehrambenih proizvoda."

Nemojte pretjerivati Želite da vas Google poveže s potrošačima koji trebaju vašu uslugu, zato odaberite samo kategorije koje odgovaraju vašoj ponudi. Na primjer, ako obavljate poslove popravljanja uređaja, odaberite samo "Popravak uređaja", a ne "Dobavljač dijelova uređaja". Tehnički gledano, vi imate posla s rezervnim dijelovima, ali to nije osnovna ponuda vašeg poslovanja. (Savjet: Ne brkajte kategorije s proizvodima ili atributima koji su zasebni odjeljci.)

Također imajte na umu da Google može tražiti da potvrdite svoju tvrtku ako uredite popis kategorija ili dodate više njih. Ovo je samo da bi se osigurala točnost podataka na GMB platformi.

6. Odaberite odgovarajuće atribute

Kao što smo nedavno spomenuli, Google vam nudi popis atributa koje možete odabrati kako biste dodatno opisali svoju tvrtku. Atributi su posebne značajke koje potencijalni kupci traže, poput "trgovine s darovima na licu mjesta" ili "besplatnog wi-fija."

Atributi nisu specifični za platformu Google My Business (npr. bacite oko na Yelp). No, Google-ovi atributi postaju stvarno precizni, poput "dobro za rad na prijenosnom računalu" ili "popularno za putnike". Pogledajte ovaj popis atributa da biste shvatili o čemu se točno radi.

7. Dodajte fotografije

Prijenos fotografija u vaš poslovni profil putem nadzorne ploče računa Google My Business važan je iz ovih razloga:

Osiguranje kvalitete Svatko može dodati fotografije u vaš poslovni profil, što znači da možete dobiti svega i svašta. 🙂 Dodavanjem vlastitih, kvalitetnih fotografija možete osigurati da vaš profil izgleda najbolje moguće.

Aktivni ste Dodavanje fotografija redovito signalizira Googleu da ste radite na svom profilu tj. ažurirate ga. To definitivno pozitivno utječe na vašu rang. Nabavite slike u rezultatima. Google napreduje u prepoznavanju slika i počinje uključivati ​​fotografije u lokalne rezultate.

Fotke se pojavljuju u rezultatima pretraživanja. Google napreduje u prepoznavanju fotografija i počinje uključivati ​​fotografije u lokalne rezultate.

Povećvate angažman Prema Googleu, 42% je veća vjerojatnost da netko zatraži upute za navigaciju do neke tvrtke ako ta tvrtka ima fotografije na svom profilu. Također, 35% je vjerojatnije da će kliknuti na link do web stranice. Nadalje, studija BrightLocal pokazala je da tvrtke s više od 100 fotografija dobivaju 520% ​​više poziva, 2.717% više zahtjeva za upute za navigaciju i 1.065% više klikova na web stranicu od prosječnog businessa.

Ovo sad ne znači da treba odmah navaliti s fotkama odjednom.

Evo savjeta:

Dodajte barem jednu novu fotografiju svakih sedam dana. Za svoju umanjenu fotografiju (thumbnail) postavite svoj logotip. Za svoju naslovnu fotografiju upotrijebite nešto što najbolje predstavlja vašu tvrtku/brand. No, nemojte se previše nervirati oko ovoga jer će Google prikazati različite istaknute fotografija ovisno o upitu pretraživanja. Još informacija radi specifikacija potražite u Googleovim smjernicama za fotografije, ali obavezno neka vam fotke budu takve da ima sretnih kupaca/klijenata, interijera i eksterijera te fotografija vašeg tima. Ne koristite stock fotke, specijalne efekte u fotkama ili brendiranje. Google pokušava predstaviti vašu tvrtku, vaš posao onakav kakav stvarno jest. Usredotočite se na kvalitetne slike s jasnim prikazima (radi usklađivanja s rezultatima obogaćenim slikama).

Google će određenu fotografiju izvući iz poslovnog profila i prikazati je izravno u lokalnim rezultatima ako se podudara s pretraživanom ključnom riječi.

Geografski označite (geo-tag) svoje fotografije da biste dodatno ukazali Googleu na svoju prisutnost u vašem području. Dodajte i videozapise! Upotrijebite Googleovu aplikaciju Street View da biste svom profilu dodali 360º foto.

8. Dođite do recenzija

Ako biste dobili popis tvrtki u rezultatima pretraživanja, poput onog u nastavku, koju biste najvjerojatnije odabrali? Ovu s četiri atraktivne žute zvijezde ili neku od druge dvije bez recenzija?

Google zna da su recenzije #1 utjecaj na odluku o kupovini, tako da je ovo ključni faktor rangiranja u njihovom algoritmu. Možete i sami vidjeti utjecaj recenzija na rangiranje. Za većinu pretraživanja koja se vrše na Googleu, prva tri lokalna rezultata koja se pojavljuju (poznato kao "Local 3-Pack") su ona s mnogim recenzijama i solidnim ocjenama:

Uz to, Google može prikazati i poslovni profil u rezultatima pretraživanja ako ima recenzije koje sadrže te ključne riječi.

Google će u vašim recenzijama boldati ključne riječi kako bi dodatno potvrdio relevantnost.

Evo savjeta kako optimizirati recenzije:

Započnite prikupljanje sa svojim dugogodišnjim, odanim kupcima, kako biste postigli zamah. Učinite ostavljanje recenzije što jednostavnijim kupcima/klijentima tako da napravite kratki link do recenzija ili korištenjem Whitesparkova generatora prečaca (oba su besplatna). Zamolite! 62% kupaca napisat će recenziju ako se od njih to na lijepi način zatraži. Učinite to putem e-pošte, sms poruke, društvenih mreža ili osobnih razgovora. Podsjetite kupce da recenzije nisu samo u vašu korist. Naime, one također pomažu ljudima koji imaju slične zahtjeve ili potrebe da i oni pronađu rješenje i donesu informirane odluke. Na svojoj web stranici postavite rubriku "Recenzije" s obaveznim pozivom na akciju da se ostavi recenzija. Odgovarajte na recenzije. Ova povratna informacija potiče dodatne kupce da ostave svoje, otkriva dosta novim potencijalnim kupcima/klijentima i poboljšava vaš lokalni SEO.

No, budite oprezni da ne potičete ostavljanje recenzija popustima, poklonima ili gotovinom - to nije dopušteno. 🙂

9. Objavljujte

Baš kao i na platformama društvenih medija, i na Google Business Profile možete dodavati razne ​​objave, ponude, događaje i proizvode. Postovi se stvaraju na nadzornoj ploči Google My Business i prikazuju se u odjeljku "Ažuriranja" negdje pri donjem dijelu vašeg GMB profila. Međutim, možda će postati istaknutije na temelju upita za pretraživanje.

Evo zašto su objave dobra stvar:

- Objave povećavaju broj radnji koje poduzimaju potrošači/kupci/klijenti koji pronađu vaš profil. - Objavljivanje redovito šalje pozitivne signale rangiranju na Googleu na isti način kao što to čini dodavanje fotografija. - Ljudi imaju veći stupanj pozornosti na tražilicama u odnosu na druge platforme na kojima se također objavljuju postovi (npr. Facebook i Instagram) pa je veća vjerojatnost da će netko reagirati na vašu objavu. - Kupci/klijenti mogu pratiti vaš poslovni profil i tako svaki put dobiti obavijest kad objavite neki post ili obavite neko ažuriranje.

Vaši postovi na GMB čak će se pojavljivati na Kartama - to je besplatno lokalno oglašavanje za vašu tvrtku!

Evo savjeta za optimizaciju vašeg Google Business profila s postovima:

Redovito objavljujte. Ne samo kako bi poslali signale Googleu, već i zbog toga što određene vrste objava istječu svakih sedam dana. Koristite tipove objava događaji i ponude za marketinške kampanje koje imaju neki timeline. Možete odabrati raspon datuma, a objave će biti tada i samo tada dostupne. Uključite linkove i CTA u svaku objavu.

10. Pitanja i odgovori

Jeste li primijetili na Amazonu da pored opisa proizvoda i recenzija kupaca postoji odjeljak za pitanja i odgovore? Google nudi istu stvar u Google Business profilima.

Odgovori na ova pitanja mogu biti poticaj za kupca koji taman odlučuje kome će u butigu. Međutim, ovaj dio posebno je važno optimizirati. Naime, ne samo da bilo tko može postavljati pitanja na Google profilu tvrtke, već bilo tko može i odgovarati. Ovo pak može dovesti do netočnih informacija na vašem profilu ili nešto poput ovoga na profilu pizza restorana:

Evo kako optimizirati odjeljak s pitanjima i odgovorima:

Postavite upozorenja tako da budete ažurni i redoviti s pitanjima i odgovorima.

Pokrenite vlastitu Q&A sekciju. Napravite popis najčešće postavljanih pitanja vezanih uz vašu tvrtku. Zatim pitajte i odgovarajte na vlastitom profilu. Ovo se ne kosi s Googleovim uvjetima i odredbama. Dapače, Google to i potiče. Imajte na umu ključne riječi. Pitanja i odgovori koji sadrže ključne riječi mogu poboljšati rangiranje vašeg poslovnog profila za tu ključnu riječ. Dakle, imajte na umu koje su vaše ključne riječi kad kreirate odjeljak s pitanjima i odgovorima. Savjet: upotrebljavajte ih opušteno i prirodno i nemojte pretjerati.

Stalnim praćenjem pitanja i odgovora možete osigurati točne informacije, istaknuti svoje najbolje adute i smanjiti uobičajene prepreke.

Napomena: Google je trenutno ukinuo odjeljak s pitanjima i odgovorima u većini poslovnih profila kao odgovor na COVID-19, tako da možda nećete neko vrijeme vidjeti tu mogućnost.

11. Dodajte proizvode i usluge

Dodavanje proizvoda i usluga posebno je korisno ako vaša ponuda nije jasna iz naziva vaše tvrtke. Popunjavanje ovog odjeljka također dodaje sadržaj vašem profilu što mu može pomoći da se rangira za relevantnija pretraživanja.

Kada dodajete proizvode i usluge, unesite naziv, opis i cijenu (ako je primjenjivo). Potpuni opis pojavit će se kada netko klikne na proizvod. Također, Google može povezati vaše proizvode iz odjeljka s kategorijama.

12. Postavljanje poruka

Ova značajka omogućuje onome tko pretražuje da s vašeg poslovnog profila na Googleu izravno pošalje tekstualnu poruku na vaš telefon. S obzirom na to da 82% onih koji kupuju preko pametnih telefona (92% milenijalaca) koristi svoj uređaj za lokalno pretraživanje, ovo je odlična prilika da kupci stupe u kontakt s vama.

Da biste omogućili razmjenu poruka, odaberite karticu "Poruke" na nadzornoj ploči Google My Business. No, ne možete odgovarati s desktop računala. Morate instalirati GMB na svoj mobitel. (Google Play ili Apple App Store)

Napomena: Obavezno postavite upozorenja za poruke na nadzornoj ploči Google My Business. Idite na postavke i označite "Poruke kupca".

13. Održavajte poslovni profil

Kao što vidite, Google poslovni profil nije jednokratni marketinški zadatak. To je lokalni marketinški alat koji zahtijeva stalne akcije kako bi maksimizirao svoje prednosti. Ovo uključuje:

- Ažuriranje podataka, čak i neke sitnice. - Objavljivanje postova i prijenos fotografija svaki tjedan. - Imati stalni niz nadolazećih recenzija. - Praćenje i odgovaranje na recenzije.

Kao i svaka Google SEO strategija, tako se i vaša Google My Business strategija treba usredotočiti na pružanje što kvalitetnijih informacija o vašoj tvrtki. I to ne samo na vašem poslovnom profilu, već i na mjestima za koja Google zna i koristi ih - vaše web stranice, recenzije, pa čak i vaše račune na društvenim medijima. Nikad ne možemo znati svaki specifični faktor rangiranja, ali znamo njihov krajnji cilj: povezati tražitelje s najboljim izborom za njihove potrebe kroz detaljne, pouzdane informacije. Zato se usredotočite na nadzornu ploču Google My Business kako bi vaš poslovni profil predstavio vašu tvrtku što je moguće točnije i temeljitije, a zatim se potrudite da to održavate. Iskoristite njezine prednosti!

Izvor: wordstream.com

KLIKERI d.o.o.
OIB: 93634429487
IBAN: HR3823400091110793687
PBZ Banka
Trgovački sud u Splitu
MBS: 060240556
Temeljni kapital: 20.000,00 kuna
Direktor: Tomislav Zović
Krajnji primatelj financijskog instrumenta sufinanciranog iz Europskog fonda za regionalni razvoj u sklopu Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija”.
Open chat
Pozdrav 👋
Kako Vam mogu pomoći?