Digitalni marketing, kao industrija, bilježi značajna razdoblja rasta tijekom posljednjih nekoliko godina. Predviđa se da će do 2021. godine potrošnja u cijeloj industriji biti blizu 121 milijardi USD.
Možda dolazite iz tradicionalnog marketinga ili ste potpuno novi u marketingu?
U svakom slučaju, ako ulazite u svijet digitalnog marketinga, morat ćete dobro razumjeti Inbound metodologiju.
Dok je digitalni marketing najčešće krovni izraz koji upućuje na bilo koju taktiku marketinga na digitalnoj platformi, inbound marketing je ono što zauzima pozornicu.
Jeste li znali da inbound lead košta u prosjeku 61% manje od outbound leada?
Jeste li znali da 79% tvrtki koje imaju blog prijavljuju pozitivan povrat ulaganja za Inbound marketing?
Inbound Marketing je termin koji objedinjuje marketinške strategije i taktike (aktivnosti) u vezi s objavljivanjem i distribucijom (dijeljenjem) sadržaja, s ciljem angažiranja postojećih i potencijalnih klijenata. Cilj Inbound marketinga je osiguravanje kvalitetne, relevantne i vrijedne informacije koja ima zadatak da dovede do profitabilne akcije korisnika. Dakle, poanta je da potencijalni kupci sami dođu, odnosno da se njihova naklonost zavrijedi, a ne kupi.
Klasične strategije i taktike promocije (outbound marketing) se fokusiraju na pronalaženju potencijalnih kupaca. Bazira na tome da na razne načine kupuje pažnju potrošača. To je marketing koji je agresivan, jer prekida potrošača u nekim radnjama (npr. gledanju filma ili slušanju glazbe) i nameće mu određenu poruku nadajući se kako će se potrošač zainteresirati.
Inbound | Outbound |
- nastoji zavrijediti, a ne kupiti pažnju potrošača - dvosmjerna komunikacija - marketing daje dodatnu vrijednost - ne opterećuje potrošača - učinkovitiji je ima mjerljive rezultate | - agresivno nameće proizvode ili usluge potrošačima - jednosmjerna komunikacija - pruža malu do nikakvu dodatnu vrijednost - rijetko zabavlja ili educira - skup je nije ga moguće optimizirati za ciljanu publiku |
Ukratko, nisu!
Content marketing (marketing sadržaja) jedinstvena je taktika, dok je Inbound marketing cjelovita metodologija koja se usredotočuje na privlačenje kupaca s višekanalnim izvorima prometa. Inbound metodologija zapravo koristi marketing sadržaja kao jednu od svojih metoda; pod njegovim se okriljem nalaze SVE metode Content marketinga (na mreži, izvan mreže, hibridni) i još mnogo toga. Iako Content marketing pokriva širok raspon taktika i ideja - i mrežni i izvanmrežni sadržaj - nije glavna snaga koja stoji iza Inbound marketinga. Ostali dijelovi slagalice mogu uključivati SEO, PPC kampanje, interaktivne alate itd. koji spadaju izvan područja marketinga sadržaja.
Glavni dio slagalice o Inbound metodologiji zapravo je strategija content marketinga. Dakle, ako pitate što je bolje, vjerujemo da marketing sadržaja kao samostalna strategija jednostavno nije tako učinkovita. Ipak, kada se koristi u kompletnoj Inbound metodologiji, često smo svjedoci rasta poslovanja.