Imate li sve potrebno kako bi kreirali izvrstan SEO sadržaj za svoje klijente? Kao agencija za digitalni marketing surađujemo s puno tvrtki koje imaju različit stupanj iskustva i pripreme kada je u pitanju njihova SEO strategija. Neki brendovi imaju dobro istražene profile kupaca i tonu ključnih riječi, dok drugi uopće nemaju strategiju bloganja i nemaju jasnu ideju tko im je ciljna publika. Ovo ne znači da su ovi potonji u krivu.
To znači da je naš posao lakši ako imamo već pripremljen postupak pripreme klijenta koji nam pomaže da bolje razumijemo njihov posao i vrste ljudi kojima pokušavaju pristupiti.
Slijedi 10 pitanja koja možete postaviti vašim klijentima koji žele da im stvorite kvalitetan SEO sadržaj, ovisno o brendu.
Ovo pitanje klijentima pruža priliku da objasne vlastitim riječima što rade. Za neke brendove ovaj je odgovor možda jednostavan. Za ostale je to složenije pitanje i zahtijeva objašnjenje u "laičkom smislu". Uzmite u obzir da ciljna publika brenda obično pristupa sadržaju brenda na nižem stupnju doživljaja i razumijevanja. Odgovorom na ovo pitanje pomoći ćete sebi i vašem klijentu da definirate s čim se bavi određeni business na najjednostavniji način.
Neki brendovi mogu imati dobro promišljen stav o misiji, dok drugi možda uopće nemaju misiju. Vrijedno je postaviti ovo pitanje jer ako klijent zna svoju misiju, vjerojatno ćete je u nekom trenutku kreiranja SEO sadržaja i navesti. Također, ovo omogućava klijentu da razmisli o svojoj misiji. To može biti od koristi njihovom brandu u smislu definiranja onoga što ih čini jedinstvenima. Ovo pomaže da se brend i pripadni sadržaj razlikuje od konkurencije.
Svaki brend ima neke svoje parole koje ih razlikuju od ostalih. Možda postoje riječi ili fraze koje koriste kako bi ojačali karakter njihovog sadržaja. Kao kreator SEO sadržaja, htjet ćete naučiti koje su to parole kako biste ih mogli koristiti kroz njihov sadržaj.
Slično će biti i s nekim frazama koje vaš klijent ne komunicira. Često je to zbog toga što se ne žele povezati s određenim izrazima (poput "jeftinog" ili "pristupačnog"), ili se pokušavaju odvojiti od konkurencije (npr. "marketinški savjetnici" u odnosu na "marketinšku agenciju"), ili žele eliminirati određenu vrstu publike (npr. general web development u odnosu na WordPress web development).
Također, mogu postojati neki pojmovi s kojima kao marketingaš niste upoznati i ne želite ih pogrešno koristiti u kreiranju sadržaja. Budući da želite da se na vašeg klijenta gleda kao autoritet u njihovoj niši, trebali biste se osloniti na njihovu pomoć taklo da vam kažu koje termine treba koristiti, a koje izbjegavati.
Odgovor na ovo pitanje može se činiti očitim - veća rangiranja i više prometa, naravno. No, to nije uvijek slučaj. Nikada ne pretpostavljajte koji su ciljevi vašeg klijenta jer vas mogu iznenaditi, a to sigurno može utjecati na vašu strategiju sadržaja.
Na primjer, mogli bi pretpostaviti da naši klijenti žele bolje pozicioniranje na Googleu, ali nakon anketiranja ciljne publike, shvatili smo da su htjeli dosljedan i "angažiran" sadržaj koji generira potencijalne klijente za njihovo poslovanje. Da smo se fokusirali na rangiranje, propustili bi ostvariti ono što naši klijenti zaista pokušavaju postići svojim sadržajem.
Iznenadili biste se koliko tvrtki nema odgovor na ovo pitanje. Zbog čega je važno ovo pitanje? Ako brend ne može definirati ono što ih izdvaja od njihove konkurencije, vama će, kao stručnjaku za SEO sadržaje, biti teško stvoriti sadržaj koji potencijalnim kupcima prodaje ono što vaš klijent donosi za stol. Mnogi će brendovi odgovoriti izjavama poput „Imamo više od 10 godina iskustva“ ili „Mi smo tvrtka u obiteljskom vlasništvu“, što naravno nije posebno uvjerljivo.
Pogledajte možete li otkriti što klijenta uistinu čini jedinstvenim i kako se to odnosi na ono što njegova ciljna publika traži.
Mnogi SEO autori i stručnjaci često su krivi jer djeluju bez temeljitog razumijevanja što brend može ponuditi ili koji su njihovi proizvodi. To ne samo da može biti frustrirajuće za klijenta, već može i zbuniti njihove potencijalne kupce. Postavljajući ovo pitanje, ponovo pružate svojim klijentima priliku da vlastitim riječima objasne svoju ponudu.
Ovo će vam pomoći da znate:
- koje ključne riječi ciljati u odnosu na njihovu ponudu - kako pisati na način koji ističe njihove jedinstvene prednosti i značajke za njihovu publiku
Opet, nemojte pretpostavljati da znate tko im je ciljna publika. Uvijek ih pitajte. Njihov se idealan kupac može jako razlikovati od onoga što imate na umu ili čak i od onoga što vam se čini da njihov sadržaj ukazuje na njihovoj web stranici. Najčešće vas klijenti traže jer žele poboljšati svoj sadržaj, pa njihov postojeći sadržaj možda nije dobar pokazatelj onoga što rade ili na koga ciljaju. Dakle, budite sigurni da pitajte svoje klijente do koga žele doprijeti, tražeći od njih što je više moguće objašnjenja.
Baš kao što vaš klijent ima ciljeve kada je u pitanju njihov sadržaj, tako i njegova publika ima ciljeve kada je u pitanju traženje tog sadržaja. Iako se možda fokusirate na poboljšanje pozicioniranja na tražilicama, povećanju prometa i sl., trebali biste pokušati otkriti što to njihova ciljna publika namjerava pronaći prilikom pretraživanja i čitanja tog sadržaja. Klijent bi trebao moći da vam kaže koje su slabe točke i ciljevi njihove publike, kako biste s tim mogli računati prilikom stvaranja SEO sadržaja. Ovo će vam pomoći da kreirate sadržaj prilagođen korisniku (razmišljajte: namjera pretraživanja) i pružit će informacije koje će posjetitelja natjerati da postane klijent tj. kupac.
Mnogi tvorci SEO sadržaja ovdje pretpostave da bi trebali usmjeriti korisnike na glavnu stranicu za kontakt ili zakazati besplatno savjetovanje, ali to nije uvijek slučaj. Vaš klijent možda ima na umu neku drugu konverziju, lead magnet, proizvod ili uslugu. Kad znate koji je krajnji cilj, bit ćete bolje pripremljeni da ovo ukomponirate u sadržaj. Na primjer, ako klijent želi da se čitatelji upute na njihovu e-knjigu "10 tajni digitalnog marketinga", korisnike možete zainteresirati aludirajući na nepoznate strategije digitalnog marketinga i zašto im one trebaju, umjesto da se jednostavno napravite link do kontakta.
Kao tvorci SEO sadržaja, imamo upitnik za klijenta koji uključuje preko 20 pitanja koja nam pomažu u boljem razumijevanju branda, publike i ciljeva naših klijenta. Međutim, evo nekoliko dodatnih pitanja koja može postaviti kako bi bolje shvatili bit:
Na koje ključne riječi bi htjeli da se vaša tvrtka rangira? Koja to jedna priča služi kao dobar prikaz vašeg branda? Tko su vam top 3 konkurenti? U savršenom svijetu kakav bi bio vaš idealan klijent / kupac / čitatelj?
Dakle, ključno je da upoznate brend svog klijenta i da razumijete njihovu ciljnu publiku. Jedan od najjednostavnijih načina da to učinite je da koristite ova pitanja kako biste mogli stvorili najbolji SEO sadržaj ikad. 🙂