Google je najavio nova pravila o obmanjivanju u Google Ads sustavu, koja od 28. listopada 2025. ulaze u strožu primjenu. Promjene se odnose na nepoštene prakse određivanja cijena i uvjete plaćanja. Cilj je veća transparentnost i zaštita korisnika od skrivenih troškova i nejasnih ponuda.
Za vlasnike webshopova i oglašivače ovo je važna poruka: neusklađenost s pravilima može dovesti do obustave oglasa ili čak cijelog Ads računa.
Korisnici interneta sve češće nailaze na situacije u kojima cijena prikazana u oglasu nije konačna. Skriveni troškovi dostave, automatske pretplate nakon probnog razdoblja ili „besplatne“ aplikacije koje zapravo zahtijevaju plaćanje — samo su neki od primjera koji narušavaju povjerenje kupaca.
Google želi osigurati da cijena koju korisnik vidi u oglasu i na odredišnoj stranici bude stvarna i potpuna. Na taj način smanjuje se broj nezadovoljnih kupaca i jača povjerenje u oglase.
Jasno navođenje svih troškova
Oglašivači moraju prikazati sve troškove koje korisnik snosi prije i nakon kupnje — uključujući PDV, dostavu i eventualne dodatne naknade.
Zabrana nerealnih cijena i “mamaca”
Nije dopušteno oglašavati proizvode po nerealno niskim cijenama kako bi se privukli kupci, a zatim ih preusmjeravati na skuplje ili lošije alternative.
Zabrana iskorištavanja ranjivih situacija
Nedopušteno je koristiti hitnost ili pritisak da se naplati znatno više od tržišne cijene. Primjerice, bravar koji prijeti odlaskom ako mu se odmah ne plati previsoka cijena.
Transparentnost kod aplikacija i pretplata
Google prilikom indeksiranja stranica (crawlinga) obraća pažnju na:
Ako stranica nema jasno istaknute uvjete ili prikazuje različite cijene, oglas može biti označen kao obmanjujući.
Važno je naglasiti da Google ne uvodi trenutne suspenzije bez upozorenja. Oglašivači će prije blokade dobiti obavijest, a upozorenje će biti izdano najmanje sedam dana prije obustave računa.
1. Provedite audit
Pregledajte sve aktivne oglase i odredišne stranice. Usporedite cijene, uvjete i komunikaciju.
2. Ažurirajte feedove i web stranicu
Provjerite da li Google Merchant feed i webshop prikazuju istu cijenu, s uključenim PDV-om i troškovima dostave.
3. Istaknite pravila u footeru
Dodajte jasne linkove na uvjete povrata, reklamacija i plaćanja.
4. Testirajte proces kupnje
Prođite cijeli checkout kao kupac i provjerite pojavljuju li se skriveni troškovi.
5. Redovito pratite Google Ads obavijesti
Ako se oglas označi kao obmanjujući, reagirajte odmah i ispravite nepravilnosti.
Google pravila o obmanjivanju donose novu razinu stroge kontrole za webshopove i oglašivače. Od 28. listopada 2025. transparentnost više nije samo preporuka, već nužnost. Oni koji se na vrijeme usklade izbjeći će suspenzije i zadržati povjerenje svojih kupaca.
Agencija Klikeri pomaže klijentima da ne samo vode uspješne Ads kampanje, nego i da njihovi webshopovi budu u skladu s najnovijim Googleovim pravilima. Na taj način osiguravamo dugoročne rezultate i sigurnost oglašavanja.


