Direktorica MarTech-a Kim Davis objasnila je, "sve opet nije bilo odjednom novo. Nije to bilo naglo resetiranje. Živimo i radimo u kontinuitetu promjena - promjena koje su se već događale 2018. i 2019., ali su 2020. skroz razbuktale."
Danas, kada se već godinu dana borimo s pandemijom, oporavak i cijepljenje su putu! Trgovci i agencije su digli poslovanje na novu razinu kako bi se prilagodili i preživjeli. Brendovi su digitalniji i empatičniji i na tim područjima ne odustaju. To je zato što su promjene koje smo svi prošli dugo dolazile, još prije prvih slučajeva COVID-19.
Prijelaz na digitalnu arhitekturu koji je transformirao mnoga poduzeća u posljednja dva desetljeća hit je prošle godine. Davis to doživljava kao pripremu za trenutak koji nam je donijela pandemija. Ali, najvažnije je imati na umu da pandemija nije bila glavni uzrok ili rezultat ove transformacije.
Teresa Barreira, direktorica digitalne agencije Publicis Sapient, složila se s tim. "COVID je donio nekoliko promjena [sam od sebe]", rekla je Barreira. "Glavno je bilo ubrzati trendove u poslovanju i društvu koji su već postojali, ali nisu bili u potpunosti prihvaćeni."
Navela je ekspanziju telezdravstva, preuzimanje kupljenog ispred dućana i vježbanje kod kuće. Svi ovi pomaci bili su mogući prije pandemije. Nudili su praktičnost i poboljšane mogućnosti za potrošače i pacijente. Bile su to prilike koje su mnoge tvrtke propustile.
Prema riječima Barreire, jedan klijent trgovine mješovitom robom zabilježio je 700% novih kupaca na njihovoj digitalnoj platformi u prvim mjesecima pandemije. Pretplate za usluge vezane uz prehrambene proizvode povećale su se za 300%. Zbog lockdowna u cijelom svijetu, ove su opcije postale neophodne. Ali zašto tvrtke ranije nisu implementirale ove mogućnosti? Pandemija je potrošačima dala glas.
"Usvajanje digitalnog je prevladavajuće i dalje će biti ... ne zbog ovog trenutka, već zato što je to nešto što potrošači žele kao dio svog svakodnevnog života", objasnila je Barreira.
"COVID nije samo ubrzao digitalnu transformaciju", dodala je, "već je također naglasio slabosti u mnogim poduzećima, vladama i obrazovanju, kao i naravno, nejednakosti u društvu."
Potreba za empatijom naglo je narasla tijekom ljeta 2020. godine.
U marketinškom svijetu brendovi su shvatili da su uobičajene poruke o proizvodima postale loše jer ne odgovaraju trenutku. Razgovori o robnim markama morali su se promijeniti.
"Teme poput čipsa, kolačića i mlijeka postale su sporedne", rekao je Martin Ekechukwu, izvršni direktor i suosnivač agencije WHTWRKS. „Brandovi su shvatili da oglašavanje u redovito komercijalno vrijeme ili priča o nekoj normalnoj temi ili na određeni praznik poput Majčinog dana više neće funkcionirati."
Ekechukwu je priznao da su brendovi još uvijek odgovorni za "prodaju čipsa" i stvaranje prihoda i vrijednosti za dioničare. Ali to je razmatranje moralo biti uravnoteženo s društvenom odgovornošću.
Kao rezultat toga, mnogi su se brendovi odlučili promijeniti uobičajenu komunikaciju. Više vremena su posvetili obraćajući se svojoj publici na empatičan način. Marketingaši mogu koristiti podatke za stvaranje personaliziranih iskustava za kupce, ali oni također moraju biti osjetljivi na trenutak i procijeniti što može biti sljedeća odgovarajuća poruka njihovim kupcima.
Marketinška osjetljivost i empatija šire se i na B2B prostor, iako je to obično složeniji postupak kupnje.
"Sve se odnosi na ono što kupac želi učiniti, a oni su više digitalni i virtualni", izjavio je Craig Rosenberg, ugledni potpredsjednik i analitičar istraživačke tvrtke Gartner.
Važni prodajni sastanci migrirali su na Internet, uklanjajući neke tajne postupka kupnje i čineći strategije namjernijima. To je omogućilo B2B marketinškim timovima da više povežu točkice od marketinga do prodaje i prihoda.
Gledajući sa strane prodaje, kupci i dalje kupuju, prema Rosenbergu. "Digitalna, virtualna prodaja na kraju je dobra za kupca [i] dobra za prodavatelja", rekao je. Kao rezultat, pandemija je iskristalizirala vrijednost CMO-a i njihovu sposobnost brze i okretne prilagodbe svim izazovima.
Bilo da se surađuje s B2B kupcima ili potrošačima, svijet marketinga nikada se neće vratiti unazad. Kreće se prema naprijed, u kontinuitetu promjena, prema većoj osjetljivosti na zahtjeve za digitalnom transformacijom i brigu o društvenoj odgovornosti.
Izvor: marketingland.com