Kako odabrati Google My Business kategorije uz pomoć izvrsnih alata?

September 10, 2020
by klikeri

Pri izradi Google My Business profila vaše tvrtke, kako bi pospješili lokalnu promociju, donošenje odluka na temelju relevantnih podataka jedan je od najvažnijih koraka koji ćete poduzeti. Koliko su utjecajne kategorije koje odaberete?

O čemu se ovdje točno radi?

Nedavna anketa o stanju lokalne SEO industrije 2020 otkrila je da od svih čimbenika GMB elementi (koji uključuju kategorije) imaju najveći utjecaj na rangiranje lokalnih tvrtki. Odaberite li pametno, ovi elementi pomažu u osiguranju da vas Google vidi kao kandidata za moguće uključivanje kao rezultat za niz fraza u pretraživanjima. Izaberete li pogrešno, lako sebi možete uskratiti ovu važnu online vidljivost.

Googleove kategorije također mogu igrati ulogu u određivanju koje će vam značajke biti dostupne u vašem Google profilu / Googleovom izlistu. Na primjer, ako ste kategorizirani kao "hotel", nećete moći koristiti Google Posts. Ako ste kategorizirani kao obrazovna ustanova, nećete moći primati recenzije. No, ako kategorizirate svoje poslovanje kao autokuća, bit će vam dopušteno imati više listinga za svoje odjele i marke automobila koje prodajete.

Kategorije utječu na atribute koji će biti povezani s vašom tvrtkom, izbornike koje možete koristiti, jesu li vam dostupni gumbi za rezervaciju i prikazuje li se primarno ili sekundarno radno vrijeme.

Ukratko, vaš odabir primarnih i sekundarnih kategorija uvelike pridonosi Googleovom razumijevanju i rukovanju vašim poslovanjem.

Kada i gdje odabrati Googleove kategorije?

Pri izradi potpuno novog Google My Business profila, jedna od prvih stvari koje Google traži od vas je odabir kategorije:

I, kao što Google kaže, kasnije možete promijeniti i dodati više kategorija. Nakon što pristupite nadzornoj ploči svog GMB-a, pronaći ćete svoje kategorije klikom na karticu "Informacije" u lijevom izborniku, točno ispod naziva vaše tvrtke. Ikona olovčice omogućit će vam uređivanje kategorija:

Dozvoljeno je odabrati do 10 kategorija. Smatra se da vaša primarna kategorija ima najveći utjecaj na vaše lokalno rangiranje i mora se odabrati s posebnom pažnjom:

Svoje kategorije možete urediti na nadzornoj ploči GMB-a u bilo kojem trenutku. No, morate znati da to može bitno utjecati na vaše trenutno rangiranje za različite fraze kod pretraživanja.

Kako odabrati Googleove kategorije?

Evo kako bi trebao izgledati postupak odabira Googleovih kategorija koje su najbolje za vaše poslovanje, uz pomoć nekih izvrsnih alata.

1) Odredite svoje najvažnije fraze za pretraživanje

- Vrsta tvrtke kojom upravljate (npr. "Supermarket", "medicinski centar", "restoran") i njene inačice. Na primjer, ako ste odvjetnik, navedite podvrste povezane s vašom tvrtkom, poput "odvjetnika za obiteljsko pravo" ili "odvjetnik za kazneno pravo", itd. Ako ste vlasnik restorana, navedite je li to "riblji restoran", "obiteljski restoran",... .Supermarket bi mogao biti i "trgovina mješovitom robom" ili "trgovina prirodnom hranom". - Cjelovit popis dobara i usluga koje nudite. Na primjer, vaša tvrtka nudi popravak grijača, popravak klima uređaja itd. Vaša tvrtka za uređenje krajolika nudi usluge sadnje drveća, dizajn krajolika, radove u dvorištu itd. Vaša trgovina odjećom nudi mušku odjeću, obuću, nakit itd.

Zatim, svoj popis ključnih riječi unesite u neki od besplatnih ili plaćenih alata za istraživanje ključnih riječi po svom izboru. Na ovaj način želite otkriti koji pojmovi imaju najveći potencijalni opseg pretraživanja. Na primjer, Mozov alat za prijedloge ključnih Moz Keyword Explorer može vam pomoći utvrditi razliku u opsegu pretraživanja između dva pojma poput "meksički restoran" u odnosu na "taco shop":

Zabilježite opseg pretraživanja za svaki pojam na vašem popisu.

Na kraju, filtrirajte svoj popis na manji skup pojmova koji kombiniraju najveći opseg pretraživanja s najrelevantnijim i najvažnijim za vašu tvrtku. U većini slučajeva ovo je popis s kojim ćete ići dalje. Napominjemo da postoje neki slučajevi u kojima možda odlučite ciljati fraze za pretraživanje manjeg obima jer su one: a) manje konkurentne ili b) preciznije opisuju ono što vaše posao je.

2) Utvrdite koje kategorije vaši tržišni konkurenti koriste za vaše najvažnije fraze pretraživanja

U ovom koraku Googlate!!! Pri tom koristite svoj filtrirani popis fraza za pretraživanje Googleu. Krenite s traženjem na vašem lokalnom tržištu. Vaše lokalno tržište čine lokacije vaših kupaca u odnosu na vašu poslovnu lokaciju. Ovo može biti toliko veliko kao vaše susjedstvo ili može obuhvaćati cijeli grad ili nekoliko susjednih gradova, ovisno o:

- Vašem poslovnom modelu - Udaljenost s koje su kupci spremni putovati da bi došli do vas - Udaljenost za koju Google vjeruje da su kupci spremni prijeći put do vas

Na primjer, kafić može imati prilično malo lokalno tržište ako većinu njegovih mušterija čine oni koji dolaze tražeći brzu i dobru kavu.

S druge strane, zabavni park može imati puno veće lokalno tržište, jer su ljudi spremni otići na veću udaljenost da ga posjete. Googleovi lokalni rezultati sve više odražavaju razumijevanje namjere za različite poslovne modele.

Napravite popis svih konkurenata koje ste otkrili na svom tržištu tijekom pretraživanja iz mjesta vašeg poslovanja.

Zatim budite sigurni da koristite preglednik Chrome i otiđite u Chrome web trgovinu da biste preuzeli sjajnu, besplatnu, novu ekstenziju pod na zivom GMBspy. Razvio ju je George Nenni iz Generations Digital. Aktivaacijom ovog dodatka za Chrome možete ići na Google Maps, tražiti svoje konkurente na tržištu i vidjeti njihove kategorije, poput ove:

Možete pretražiti konkurente jednog po jednog ili samo mišem proći po karti kako biste vidjeli pop-up s podacima koje nudi GMBspy.

Inače, Google ne otkriva automatski sve kategorije koje neka tvrtka koristi, pa tako ovaj mali alat štedi toliko vremena i puno petljanja po HTML-u za pristup tim podacima. Genijalno!

Zapišite sve kategorije koje koristi vaša konkurencija. Obratite posebnu pozornost na kategorije koje koriste oni rangirani #1 za svaku vašu filtriranu frazu pretraživanja.

3) Dobijte prijedloge kategorija i ne ostavljajte ni jedan kamen na kamenu

Vaše je tržište možda prepuno visoko aktivnih konkurenata koji su mudro odabrali najbolje kategorije ili je to manje sofisticirani scenarij u kojem druge tvrtke previđaju mogućnosti za koje vi znate ili ih možete otkriti.

U akciju sada ulazi PlePer’s GMB Category Helper! Unesite naziv svoje tvrtke i do tri fraze za pretraživanje odvojene zarezom.

Ako još niste otvorili tvrtku, umjesto naziva tvrtke možete samo unijeti adresu vaše tvrtke za GMB. Zatim, uzmite šalicu čaja ili malo vježbajte pet minuta i vratite se pogledati ove. nevjerojatne podatke:

Na temelju vaših koordinata (lat-long), PlePer vam prikazuje vaše trenutne kategorije, kategorije koje se koriste na vašem području, popis prijedloga kategorija i druge korisne informacije. Sasvim cool! Besplatna verzija ovog alata omogućuje vam tri takva pretraživanja dnevno. Zapišite sve značajna otkrića koja su izostala nakon upotrebe GMBspy-a.

I na kraju, samo da biste bili sigurni da niste propustili nijednu potencijalnu priliku, prijeđite na PlePer’s full GMB category list:

Ažurira se najmanje svaka tri dana, što je sjajno jer Google kontinuirano dodaje i briše kategorije. Samo odaberite svoj jezik i zemlju i pritisnite gumb "dohvati". Ovaj alat može biti posebno koristan ako nudite neobičnu robu ili uslugu i niste sigurni postoji li kategorija za nju. Zabilježite sve što smatrate bitnim.

Konačno, na GMB nadzornoj ploči Google će ponekad dati prijedloge o dodatnim kategorijama koje biste možda željeli razmotriti da biste ih dodali, poput ove:

Gornji screenshot prikazuje kako je kategorizacija jedne softverske tvrtke uzrokovala Googleovu sugestiju odabira i kategorije „računovodstvena softverska tvrtka“. Na vam je da ocijenite imaju li ove sugestije smisla.

Eto ga! 🙂 Dobili ste sve informacije potrebne za odabir najboljih kategorija koje su primjenjive na vaše fraze pretraživanja i koje koriste (ili previđaju) vaši vodeći tržišni konkurenti. Idemo dalje! 🙂 Uskoro slijedi i mala nadopuna ovog članka s još šest korisnih savjeta veznih za Google My Business. Stay tuned!

Izvor: moz.com

KLIKERI d.o.o.
OIB: 93634429487
IBAN: HR3823400091110793687
PBZ Banka
Trgovački sud u Splitu
MBS: 060240556
Temeljni kapital: 20.000,00 kuna
Direktor: Tomislav Zović
Krajnji primatelj financijskog instrumenta sufinanciranog iz Europskog fonda za regionalni razvoj u sklopu Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija”.
Open chat
Pozdrav 👋
Kako Vam mogu pomoći?