Želite li nadograditi Google My Business profil svoje tvrtke za 50 USD mjesečno? Zatražite Google Guaranteed bedž!

Google je testirao ovu ideju o uslugama utemeljenim na pretplati za GMB u travnju 2019. godine. Google počinje nuditi Google Guaranteed certifikat uz mjesečnu naknadu, izvan oglasa lokalnih usluga. Profil je pozicioniran je kao “nadograđeni”, a uključuje bedž koji se pojavljuje na profilu, a može se također pojaviti i u Local Pack-u.

Ispod je promotivni screenshot Toma Waddingtnona, koji otkriva da se novi nadograđeni profil promovira unutar nadzorne ploče Google My Business-a.

Nova nadograđena promocija poslovnog profila s nadzorne ploče GMB-a
Nova nadograđena promocija poslovnog profila s nadzorne ploče GMB-a

Trošak je 50 dolara mjesečno

Trošak je 50 USD mjesečno, ali prije toga morate proći provjeru. Dakle, godišnji trošak programa iznosio bi 600 USD uz pretpostavku da su ispunjeni svi uvjeti za dobivanje certifikata.

Google Guaranteed predstavljen kao veza s Local Services oglasima kako bi se stvorilo snažnije povjerenje potrošača u tvrtku koja se oglašava. Međutim, također je evoluirao u istaknut program koji se koristi za certificiranje lokalnih tvrtki za uključivanje u Google Home/Assistant rezultate pretraživanja.

Google Guaranteed već ima povijest korištenja u kategoriji kućnih usluga. Prošle godine Google je uveo sličan program za profesionalne usluge nazvan Google Screened. Pretpostavljamo da je Screened sljedeći ako Google odluči implementirati nadograđene profile u kategorije profesionalnih usluga.

Porast CTR-a?

Nema javnih podataka o većem CTR-u ili povećanju angažmana zbog prisutnosti bedža Google Guaranteed, ali za pretpostaviti je da će takvi profili imaju i imat će veće CTR-ove. Ispod je još jedan screenshot Toma Waddingtona koji prikazuje Google Guaranteed bedž u Local Pack-u. Profil sa značkom definitivno više privlači pozornost na sebe, zar ne?

Google Guaranteed na profilu i u Local Pack-u

Googleova prilika na tržištu

U travnju 2019. Google je napravio anketu među vlasnicima malih poduzeća ali i među digitalnim agencijama. Između ostalog, postavilo se pitanje o poboljšanim GMB uslugama i nadogradnji profila te o tome koliko bi tvrtke mogle biti spremne platiti za njih. Provjereni profili i Google Guaranteed certifikacija bili su među opcijama u anketi.

Dugo smo vjerovali da su pretplata za nove ili poboljšane usluge neizbježni dio evolucije GMB-a dok što se upravo i događa. Google traži nove prilike za male poslovne korisnike. Također traži i načine kako izravnije unovčiti GMB. :)

Google Guaranteed certifikat postiže upravo taj učinak bez odvraćanja i pokušaja naplaćivanja bilo kojih postojećih značajki, čega se bojala lokalna SEO zajednica. CallJoy, jedan od prvih Googleovih eksperimenata s modelom pretplate (izvan GSuite-a) zatvoren je. Virtualni agent za mala i srednja poduzeća, koji je odgovarao na telefonske pozive i prepisivao pozive, iznosio je 39 dolara mjesečno.

Prema službenim podacima u SAD-u postoji oko 30 milijuna malih i srednjih poduzeća. Google nije objavio nijednu brojku javno, ali za pretpostaviti je da imaju najcjelovitiju bazu poslovnih podataka na Internetu i da u bazi podataka postoji više od 20 milijuna lokacija (od kojih je 90% tvrtki s jednom lokacijom). Prema analizi Whitesparka, koja tek treba biti objavljena, od 800.000 business listinga njih 49% je potvrdilo svoje lokacije. To je Googleova “instalirana baza.”

Googleov “eksperiment”?

Glasnogovornik Googlea kazao je: “Uvijek testiramo nove načine poboljšanja usluga za naše oglašivače, trgovce i korisnike. Ovaj će eksperiment prikazati Google Guaranteed bedž na poslovnom profilu. Trenutno nemamo ništa drugo za najaviti.”

Zašto bi nas trebalo biti briga?

Iako ne postoji jamstvo uspjeha, konkurencija može “gurnuti” prihvaćanje Google Guaranteed bedža za mnoge tvrtke. Zašto? Ako vlasnik tvrtke A vidi da vlasnik B, njen konkurent, ima bedž, vjerojatno će i on poželjeti dati Googleu 50 dolara mjesečno za Google Guaranteed certifikat jer nije on ništa lošiji od njega, dapače!

Pretpostavimo da je ovaj program bude uspješan i da će ostati dostupan. Dva su moguća puta naprijed. Jedan u kojem Google dodaje nove značajke „nadograđenom profilu“ koji nude dodatne poticaje za sudjelovanje. Drugi bi bio onaj s a la carte pristupom, slično onome što je učinio Yelp. Međutim, ne vidimo da će Google ići s previše neovisnih nadogradnji.

Googleova tržišna prilika ovdje je u milijunima potencijalnih korisnika. Na primjer, ako bi Google uspješno certificirao dva milijuna tvrtki koje su potvrdile svoju lokaciju, to bi predstavljalo 1,2 milijarde dolara godišnjeg prihoda.

Za sada koliko znamo Google Guaranteed funkcionira za Sjedinjene Američke Države i Kanadu.

Za dodatne informacije i registraciju (samo US i Kanada) ovo je link.

Ako ste propustili pročitati, pogledajte članak “Google My Business optimizacija u 13 koraka”.

Izvor: searchengineland.com