testiranje Facebook oglasa

Zašto je presudno testiranje kreative Facebook oglasa?

Ako redovito vodite FB kampanje, pretpostavljamo da veliku pažnju pridajete kreativi koja je uvelike postala glavni razlog zašto su neki potrošili više, a dobili manje i obrnuto.

FB se mijenja

Facebook redovito mijenja igru, to je već dobro poznata činjenica. Posljednjih se godina FB fokusirao na poboljšanje algoritma za optimizaciju i alate za oglašavanje. To je omogućilo manjim tvrtkama da se natječu bez potrebe za ulaganjem u razna druga softwareska rješenja. Postavke automatizacije kao što su automatsko licitiranje, automatsko postavljanje i automatska publika pojednostavnili su cijeli proces tako da oglašivači mogu potrošiti manje vremena radeći na izmjenama licitiranja i budžeta.

Umjesto toga, oglašivači usmjeravaju svoju pozornost prema kreativi oglasa koja je uvelike postala glavni razlog zašto su neki potrošili više, a dobili manje i obrnuto. Problemi poput zasićenosti publike kreativom oglasa moraju se brzo rješavati inače kampanja će gotovo sigurno krenuti nizbrdo.

Da biste postigli i tijekom vremena održali dobar ROAS (return on ad spend), morate kreirati puno oglasa da bi dobili TOP oglas koji donosi ogromne rezultate. No, 95% novih oglasa neće uspjeti pobijediti trenutni oglas s najboljom izvedbom. To znači da ne možete stvoriti samo jedan novi koncept oglasa. Treba vam puno koncepata da biste našli pobjednika.

testiranje FB oglasa
testiranje FB oglasa

Ovo sad nameće pitanje: “Kako skalirati stvaranje novih, visokokvalitetnih oglasa?” Odgovor leži u testiranju vaših kreativa.

Testiranje vašeg kreative temeljit je i kontinuiran posao, ali je ključan za dugoročni uspjeh kampanje. U ovom članku istražujemo tri razloga zbog kojih je testiranje kreative oglasa na Faceboooku neophodno.

Steknite prednost

Jedna od ključnih prednosti testiranja kreative je da ste tako korak ispred konkurencije. No, prije nego što počnete testirati bilo koji kreativni koncept, preporučujemo dobar audit vaših najvećih konkurenata. Cilj je da uočite koji od njih imaju slične Facebook oglasne kampanje. Nakon što identificirate nekoliko ključnih tvrtki, pogledajte odjeljak “Informacije i oglasi”. Tamo možete pogledati sve aktivne oglase koje prikazuju vaši konkurenti i – što je najvažnije – dobiti uvid u to kakav oglas koriste.

Ako želite doznati koji su oglasi uspješniji, morat ćete koristiti plaćeni alat, ali to će vam pružiti bolji uvid u to što konkurencija radi, a što ne. Za vrijeme ove analize radite bilješke pa čak i screenshotove oglasa svojih konkurenata.

Gledajući uspješne oglase, prokopajte da vidite možete li integrirati bilo koji element u svoj oglas. Možda vaši konkurenti koriste Benefit ili Demo in Motion koncept videa te zbog toga imaju visoke stope konverzije. Slobodno skupite ove ključne informacije i integrirajte ih u svoj kreativni koncept. To ne samo da uklanja pritisak na kreativnom timu, već smanjuje i rizik jer već znate da ta ideja / koncept djeluje.

Najvažnije je da vam analiza konkurencije da prostora za stvaranje frameworka za nešto što je već učinjeno u toj niši. Kad dođe vrijeme za stvaranje novih koncepata, možete početi razmišljati izvan okvira kako biste razvili potpuno jedinstvene ideje što će vas izdvojiti od oglasa vaših konkurenata.

Ova vrsta svježe, izvrsne i uspješne kreative ono je što će “pomaziti” vaš ROAS. Ako možete stvoriti oglasni koncept koji potpuno razlikuje vaš brend od konkurencije, spremni ste postati lider u vašoj branši. :)

Smanjite financijski rizik

Ako ne pratite najbolje prakse oglašavanja na Facebooku ili ne upotrebljavate pravu kreativu, moguće je da ćete potrošiti jako puno novaca – neefikasno.

Naravno, oglašivači ne žele gubiti novac od oglasa. Rigorozno testiranje koncepata oglasa jedan je od načina da se smanji rizik puštanja novog oglasa na tržište i svjedočenja kako novac odlazi u nepovrat.

Prvo, ajmo malo o stvaranju novih oglasa. Postoje dvije ključne vrste oglasa koje biste trebali stvarati: konceptni i varijacijski.

Koncepti su potpuno različiti kreativni smjerovi, što može rezultirati velikim dobicima ili velikim gubicima. S druge strane, varijacije su oglasi koji izgledaju isto kao najuspješniji oglasi ali imaju malo drugačije razmještene elemente. Budući da promjene nisu toliko drastične kao u konceptnim oglasima, varijacijski oglasi imaju manji utjecaj na prihod. Također manja je vjerojatnost i od gubitka prihoda.

Općenito, preporučujemo pravilo 80/20. Potrošite 80% svog vremena stvarajući varijacije vrlo uspješnih oglasa iz prošlosti. Ostalih 20% vremena iskoristite za testiranje novih koncepata. Ovo će vam omogućiti da vodite uspješnu kampanju uz minimalni financijski rizik.

Test, test, 1,2,3…

Sada na testiranje. Želimo uzeti sve koncepte oglasa i testirati, testirati, samo testirati dok ne pronađete pobjednika. Ali, ovdje ne govorimo o split testovima. Naš postupak dijelimo na dvije ključne faze: jednostavno testiranje varijacije i napredno testiranje varijacije.

Kod jednostavnog testiranja varijacije razdvajate oglase koji su već uspješni za otkrivanje koji to elementi postižu rezultate. Pogledajte elemente poput poziva na akciju (CTA), gumba (botuna), zaglavlja teksta, formata slike i duljine videozapisa da biste utvrdili što najbolje funkcionira u vašim trenutnim kampanjama. To minimizira financijski rizik koji je povezan s pokretanjem novih oglasa i omogućuje vam najbolju praksu koju možete primijeniti na buduće oglase.

Sa svime što ste naučili iz analize konkurencije i kroz jednostavni postupak testiranja varijacija, možete prijeći na napredno testiranje varijacija. S ovim ulazite u srž oglasa gdje testirate stvari poput početnih i završnih kartica, boja, teksta oglasa, pozadinskih slika, image layouta i još mnogo toga.

Opet je cilj utvrditi koji elementi vašeg oglasa daju rezultate. Ta saznanja onda iskoristite za stvaranje novih oglasa za vašu kampanju koji se temelje na mjerljivim rezultatima testiranja.

ROAS koji nam treba

Kao što smo ranije naglasili, velika većina (95%) novih oglasa neće uspjeti pobijediti trenutne oglase s najboljom izvedbom. To znači da će samo 5%, dakle samo jedan od 20 novih oglasa, isporučiti dobar ROAS. Da biste dobili željeni prihod, ne možete jednostavno koristiti bilo koji oglas. Potreban vam je “The One” koji donosi veeelike rezultate. Za pronaći ga, trebat će stvoriti puno oglasa i dobro ih testirati.

Sve što ste naučili u procesu testiranja kreative, posebno kod različitih faze testiranja, iskoristite za stvaranje (i stvaranje i stvaranje) novih koncepata. Konačno, ti koncepti reklamnih oglasa su ono što će vas istinski izdvojiti od konkurencije, ostvariti prihode i povećati ROAS.

testiranje FB oglasa

Može biti zaista teško prepoznati uspješne oglase i kreativne koncepte. To nije stvar tipa “Mislim da će ovaj oglas biti bolji.” Mišljenja nisu bitna – ali učinkovitost je. Da biste postali stvarno dobri u stvaranju novog oglasa, morat ćete se obavezati na kontinuirano i rigorozno testiranje teksta, videa i slika. Testiranje varijacija, kao što je već spomenuto, izvrstan je način za utvrđivanje najboljih mogućnosti za uspjeh oglasa.

TOP oglas često ne izgleda kao nešto posebno – sve dok ga ne uključite u live kampanju i ne provjerite izvještaje. Često se jedan skromni oglas počinje jako razlikovati od ostalih – značajno se ističe i postiže željene rezultate.

Zaključak

Testiranje oglasa na Facebooku može koristiti vašoj tvrtki na mnogo različitih načina. To vam pruža mogućnost da stvorite predložak budućih kreativnih strategija i može se isplatiti financijski. Analizirajući konkurenciju, testirajući varijacije i stvarajući nove koncepte, možete stvoriti kreativu koja će vam omogućiti da se istaknete, minimizirate financijski rizik i poboljšate povrat ulaganja u oglase.

Testiranje oglasa na Facebooku nesumnjivo je nužnost bilo koje kampanje. Započnite s kreiranjem, testiranjem i strategijom za uspješniju kampanju.

Izvor: smartinsights.com