Kako jednostavno i bez stresa pratiti kampanje?

No stress! Kako jednostavno pratiti kampanje?

Svaka tvrtka koja želi biti uspješna treba znati koje su marketinške tehnike učinkovite za njihove klijente, članove i ciljanu publiku. Bez tog znanja, nemoguće je znati jesu li marketinške kampanje učinkovite ili jednostavno gube vrijeme i novac.

Praćenje kampanje temeljni je dio izvješćivanja u digitalnom marketingu.

Marketeri mogu koristiti parametre koji se dodaju na link koji upućuje na određenu web stranicu. Ti se parametri zatim povezuju sa svakim posjetiteljem koji klikne vezu. To omogućava praćenje ponašanja korisnika vezanih uz bilo koju kombinaciju parametara.

Korištenje Google Analyticsa

Najbolji (za mnoge) alat za praćenje je Google Analytics. Morate biti sigurni da GA dobiva što više relevantnih informacija o tome kako vaše kampanje na svim kanalima stvaraju posjete.

GA koristi UTM parametre.

Dodavanje UTM parametara URL-u je metoda koja se koristi za informiranje Google Analyticsa odakle dolazi posjet.

Jednom izgrađen, tipičan UTM URL će izgledati otprilike ovako

https://mojwebsite.com/kategorija/ime-proizvoda-usluge/prodaja? utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=boat-trip-blue-cave-100off-tourist-in-split-2019-05-01&utm_content=offer-ad

Parametri praćenja kampanje

Možemo prikupljati informacije o ukupnoj učinkovitosti kampanja dodavanjem parametara odredišnim URL-ovima omogućujući tako da pratimo kampanje po:

Campaign Source – ovaj parametar nam kaže s kojeg “izvora” je stigao posjet, primjerice Twitter ili nekawebadresa.com

Campaign Medium – ovo je generalna kategorija Source-a, npr. organsko pretraživanje (organic), cost-per-click (cpc), web referral (referral), social.

Campaign Name – postavlja parametar naziva kampanje u izvješćima npr. “boat-trip-blue-cave-100off-tourist-in-split-2019-05-01”

Campaign Term – identificiranje plaćenih ključnih riječi

Campaign Content – parametar koji nam omogućava da razlikujemo oglase, primjerice “offer-ad”

Ovo su potrebni parametri koji bi trebali biti postavljeni za sve kampanje!

Parametri praćenja kampanje

Campaign Source

Ovaj parametar kaže s kojeg “izvora” je stigao posjet, primjerice Twitter.

Popis izvora je beskonačan, ali će vjerojatno uključivati: Google, Facebook, Direct, web stranica, marketing Cloud itd…

Campaign Medium

Ovaj parametar je generalna kategorija Source-a.

Referral – defaultni medium ako ništa drugo nije definirano

None – promet bez referentnog media primjerice “direct traffic”

Not Set – ovdje GA ne može utvrditi podrijetlo prometa

Organic – neplaćeni promet s tražilica npr. Google, Bing

CPC – cijena po kliku i tipična kategorizacija plaćenog prometa

Email – promet preko linkova u e-mailu

Social – promet koji je došao preko linkova u postovima na društvenim mrežama

Campaign Name

Ovaj parametar kaže nam u izvješćima kako se zvala naša kampanja primjerice “boat-trip-blue-cave-100off-tourist-in-split-2019-05-01”

Ime kampanje možemo složiti od četiri parametra:

Kategorija – npr. boat trip

Proizvod/usluga – npr. blue cave

Ponuda – npr. 10off

Publika – npr. tourist in Split

Campaign Term

S ovim parametrom uglavnom pratimo ključne riječi tijekom plaćene Google Ads kampanje. Može se koristiti i u display ad kampanjama kako bi identificirali aspekte svoje publike.

  • Google Ads automatski postavlja to na ključnu riječ (za plaćeno pretraživanje), pod uvjetom da je auto-tagging omogućen.

Campaign Content

Ako radimo A/B testove oglasa ovo može biti koristan mjerni podatak koji prenosi detalje o oglasu. Može se koristiti i za razlikovanje linkova koje ukazuju na isti URL.

  • koristi se za identifikaciju određenog oglasa ili kreative
  • korisno kada želimo odvojiti korisnike koji su odgovorili
  • u istoj kampanji, ali na različite načine (jednostavan primjer su linkovi headera ili footera u istom e-mailu)

Nema potrebe dodavati UTMs na interne linkove!

Smjernice za označavanje URL-ova

Dodavanje UTM parametara relativno je lako, iako je teže osiguravanje da smo dosljedni u tomu. :) Evo preporuka:

Tagirajte promet nad kojim imate najbolju kontrolu primjerice email, PPC, social & display kampanje.

Tagirajte dosljedno:

  • stvorite konvencije o imenovanju
  • postavite Source parametar kao ime referentnog kanala primjerice dotmailer, MailChimp, Salesforce
  • postavite Medium parametar tako da jasno definira plaćene aktivnosti
  • postavite nazive kampanja dosljedno
  • konfigurirajte naziv kampanje uz korištenje datuma kampanje
  • izbjegavajte korištenje razmaka, % znakova i podvlake (spojnice su ok)

Rezultati kampanje

Dostupne su 4 ključne filtrativne dimenzije za pretraživanje.

Source – twitter

Medium – social

Campaign – boat-trip-blue-cave-100off-tourist-in-split-2019-05-01

Term – ///

Te se dimenzije zatim mogu koristiti na nekoliko načina za filtriranje izvještaja:

  1. ručno filtriranje u GA
  2. kreiranje segmenata u GA
  3. Data studio filtracija

GA ručno filtriranje

Ako je vaše označavanje bilo dosljedno, možete dobiti odgovore na razna pitanja vezana za procjenu uspješnosti kampanje, na licu mjesta, primjenjujući filtre u izvješćima s jednostavnim ili naprednim alatima za pretraživanje.

GA segmenti

Razmotrite kreiranje segmenata za “komadiće” prometa koje želite redovito pratiti.

Primjerice segment može identificirati sav promet s nazivom kampanje koji sadrži “blue cave”, a je Medium “e-pošta”.

Možete prijeći na prikaz segmenata koje kreirate u gotovo svim pregledima GA izvješćivanja.

Ukratko bi trebali:

• dogovoriti koje kampanje pratiti

• odlučiti o frazama/nazivima za Source, Medium, Campaigns

• kad lansirate novu kampanju kreirajte URL za praćenje

• procijeniti učinak unutar Google Analyticsa

izvor: www.marketingtechnews.net