AI

Hoće li AI dominirati digitalnim marketingom u 2020. godini?

Budući da se bavimo digitalnim marketingom, svake nove godine pa tako i ove 2020. ključno je pratiti trendove i tehnologije koji mogu utjecati na digitalno oglašavanje i marketing. Dobro je poznata izreka „vrijeme leti“, a to se podjednako odnosi i na interese potrošača. Ti se interesi stalno mijenjaju i sve ih je teže razumjeti. Prije su se optimizacija glasovnog pretraživanja, umjetna inteligencija, virtualna stvarnost i strojno učenje smatrali novim, ali još ne utjecajnim tehnologijama. Danas su ove tehnologije na vrhu liste prioriteta marketingaša.

Dakle, kako će umjetna inteligencija (AI) utjecati na digitalni marketing 2020. godine?

AI s naglaskom na glasovno pretraživanje

“Pričalica” AI radi sve! :) Glasovna pretraga i digitalni pomoćnici dva su podskupa AI-a. Google koristi strojno učenje, pri čemu algoritam koristi otkrivanje uzoraka i druge metodologije za podučavanje samog sebe i generiranje najboljih mogućih rezultata pretraživanja. I..svaki put je sve bolji na temelju novih informacija. Strojno učenje je ono što stoji iza “pričalice” AI-a. Tražilice također čini i inteligentnijima i moćnijima. To je razlog zašto gledamo oglase o stvarima o kojima smo upravo govorili ili razgovarali, ali još ih nismo tražili.

Dakle, sada je vrijeme za optimiziranje kampanja za glasovnu pretragu. Možemo započeti s osnovnim SEO-om ciljajući složene ključne riječi (long-tail), optimizirajući Google My Business i dodajući stranicu s FAQ-om na web stranicu. Sastavite svoj sadržaj na temelju upita (Tko / Što / Zašto / Gdje / Kako) i pratite što se događa.

AI s naglaskom na analizu podataka

Kao ljudska bića, naše odluke se ne temelje uvijek na logici. Proces donošenja odluka kombinira intuiciju, emociju, povjerenje, kulturu i unutarnje zadovoljstvo duše. Sve to igra važnu ulogu kada donesemo bilo kakvu odluku ili kad kupujemo. AI je pametan i ima mogućnost prepoznavanja tih ključnih emocija i kolektivnog generiranja učinkovitih uvida za potencijalne kupce. Bez AI, ako pogledamo naše podatke, naći ćemo more podataka s detaljima o kupcima i proizvodima, koji nas vode ravno nigdje kada je u pitanju predviđanje kupčevog puta kupnje ili njegovog zanimanja.

Kako se analiza podataka AI može primijeniti na marketing? Kao jedan od primjera, AI može preporučiti najbolje vrijeme za slanje vašeg sljedećeg newslettera analizom stope konverzije i klikova iz e-mail marketinške kampanje. Pomoću AI možete dobiti preciznije i analizirane podatke koji vam pomažu da povećate stopu konverzije, što će dovesti do više potencijalnih klijenata i prodaje.

AI s naglaskom stvaranja sadržaja

Prihvaćanjem AI-a, marketingaši mogu zadovoljiti nastale potrebe za sadržajem i osigurati ciljanu isporuku. S AI možete jednostavno generirati ažuriranje zaliha vašeg inventara ili vijesti ili događaja. Zapravo već čitamo sadržaj napisan s AI-om, vjerojatno ne primjećujući ga. Tvrtke poput Yahoo-a i Fox-a koriste ga već duže vrijeme. Stvaranje kvalitetnog sadržaja teško je i dugotrajno. No, AI može biti “treniran” za isporuku zanimljivog i personaliziranog sadržaja koji je optimiziran za konverziju.

AI personalizacija

Kao marketingaši, nije moguće ručno personalizirati sadržaj za svakog kupca. AI u ovom slučaju spašava stvar. Možete isprobati ai-writer.com (ako želite testirati). Također, razmislite o tome kako AI chatbotovi ovih dana upravljaju odnosima s kupcima. Chatbotovi su sve pametniji i vode kvazi-razgovore s potencijalnim kupcima kako bi isporučili rješenja u stvarnom vremenu.

AI bot

AI s naglaskom na moderno oglašavanje

Kao što smo ranije kazali, analiza podataka i odnosi s kupcima rastu zajedno i poboljšavaju se iz dana u dan. Ovi faktori zajedno utječu na današnje digitalno oglašavanje. AI je u stanju čitati ogromne skupove podataka o interakciji s potrošačima i koristi ovu analizu za stvaranje smislenih uvida za optimizaciju kampanja. Oglašivači također imaju veću kontrolu nad značajkama kampanje i načinom njezina prikazivanja na mreži. AI se također može primijeniti na stvaranje oglasa. Na nekim se društvenim platformama već koristi, a drugi alati trećih strana zapravo koriste dvije značajne tehnologije koje pokreću AI – generiranje prirodnog jezika (NLG) i obrada prirodnog jezika (NLP). Primjer je Socialbakers:

Socialbakers

Na kraju možemo reći, dominacija umjetne inteligencije je blagoslov za marketingaše. Možete steći dublji uvid o svojim potrošačima, isporučiti personalizirani sadržaj i imati koristi od AI algoritama. Ludnica, zar ne? :) AI postaje dijelom našeg digital marketing svijeta i trebali bismo biti spremni implementirati ga na sve načine kako bismo iskoristili prednosti. Dominacija AI-a u digitalnom marketingu pomoći će potrošačima da dožive bolje iskustvo i dati vašem poslovanju poticaj koji je potreban za uspjeh. Ukratko, možemo reći da je AI novo lice učinkovitosti, produktivnosti i profitabilnosti.

Izvor: business2community.com