Facebook News tab is coming this fall

Facebook News Tab stiže na jesen

Facebook i dalje uvodi novitade, a najnovija je News Tab.

Evo što znamo do sada? Ideja je da FB plati medijskim kućama, koje bi zauzvrat na News Tabu objavljivali svoje vijesti, s naslovom i sažetkom. Ljudski faktor tj. pojedinci će biti odgovorni za izgled i uređenje News kartice. Ti urednici će nastojati pronaći pravi izvor neke vijesti i onda odlučiti što će se pojaviti u News tabu. Želja je da se promoviraju one medijske kuće koje su zaista prve i objavile neku vijesti, bez obzira koliko male tj. lokalne one bile. Ako ovo stvarno zaživi, onda će se koncept bitno razlikovati od npr. Apple News-a koji jedva da ima lokalne vijesti. Umjesto toga tu su većinom naslovi i sažetci vijesti velikih medijskih kuća, ali ne i onih koje su prve objavile neku informaciju.

Facebook još nije potvrdio s kojim izdavačima tj. medijskim kućama kani surađivati. Neki izvori koji su imali prilike vidjeti kako izgleda novi FB News Tab kažu kako su za sada vidjeli samo vijesti The Wall Street Journala, ABC Newsa, CBSa, National Geographica, BBCa, The Huffington Posta, i Hilla. Također, doznajemo kako neki od navedenih uopće još nisu ni sklopili ugovor s Facebookom.

Prethodno smo već doznali kako je FB ponudio izdavačima tj. medijskim kućama trogodišnji ugovor i tri milijuna dolara godišnje. No, kao što je naglasio CNN-ov Dylan Byers prošlog tjedna (također kaže da su u igri dva ili 2,5 milijuna dolara, a ne tri), FB News tab je lakše prodati “malima”. Tomu ide u prilog i činjenica da su mnoge manje i srednje medijske kuće ugovor već i potpisale. Primjerice, ako ste vlasnik Dallas Morning Newsa ili BuzzFeeda, ovaj posao je posao iz snova za njih. Razlog je očit! Facebook ne traži od vas da potrošite novac na stvaranje novog sadržaja. Dapače, plaća vam samo da povežete s FB-om ono što ste već ionako producirali. To je 100% profitna marža.