Holiday marketing

Blagdanski marketing – kako steći prednost nad konkurencijom?

Društveni mediji su konkurentniji i glasniji nego ikad. Blagdani nude savršenu priliku da se vaš glas ipak pročuje i da tako steknete prednost nad konkurentima.

To je zato što su za vrijeme blagdana osjećaji ljudi aktivno uključeni u kombinaciju uzbuđenja i nostalgije. Ako pogodite prave žice, onda možete često umnožiti učinkovitost svojih marketinških napora na društvenim mrežama.

Većina ljudi ne shvaća dovoljno ozbiljno “blagdanski marketing”. Mnogi će samo napraviti neki vizual, ponuditi mali promo popust, objaviti sve na Facebooku, i to bi bilo to. Poslije će se pitati zašto nisu ostvarili željene rezultate.

Što je ključ uspjeha?

Poanta je da se angažirate sa svojom ciljanom publikom na emocionalnom nivou i svoju poruku plasirate ispred dovoljnog broja ljudi. Naravno, to će također zahtijevati korištenje plaćenih oglasa.

Ljepota je u tome što postoji toliko puno praznika da imate cijelu godinu na raspolaganju. OK, neki blagdani mogu više odgovarati nekim određenim nišama, a neki manje. No, kreativni marketing u bilo kojoj industriji bi trebao iskoristiti mogućnosti svakog praznika.

Opisat ćemo nekoliko taktika koje možete koristiti na društvenim mrežama za određene blagdane s nizom specifičnih primjera nekih sadržaja koje možete uzeti u obzir za kreiranje svoje poruke.

Ovi primjeri bi vam trebali poslužiti kao inspiracija te nisu nužno namijenjeni kao predložak. Pročitajte i dajte mašti na volju!

Osvježite svoj profil blagdanskim ozračjem

To je prvi i najočitiji dio marketinga društvenih medija za blagdane i to za ovo vam treba najmanje truda.

Jednostavno ažurirajte svoju profilnu fotku na naslovnici i cover kako bi odražavali duh aktualnog blagdana.

Za vašu cover fotku, to bi moglo značiti da zamijenite vašu “normalnu” fotografiju s jednom na kojoj je vaše osoblje u kostimima za Halloween ispred vaše poslovne zgrade/ureda. Najjednostavnije vam je da samo koristite neku grafiku s blagdanskom temom.

Način na koji možete obraditi svoju sliku profila može ovisiti o tome radi li se o fotki lica ili je u pitanju samo logo.

Na primjer, ako govorimo o fotki na kojoj dominira glava, možete na nju staviti šešir Djeda Božićnjaka ili rogove, naravno prigodne, blagdanske. :) Ako govorimo o logotipu možete napraviti novu sličicu koja prikazuje kako snijeg pada preko vašeg logotipa ili nešto slično.

Na nekim platformama, možete koristiti i blagdanske pozadine u nekim svojim postovima prije samih praznika. Također, možete uključiti i blagdanske statičke slike ili animirane GIF-ove u svoje objave.

Budite Djeda Mraz

blagdanski marketing

Svi vole dobivati darove!

Darivanje može biti moćan način za stvaranje izloženost putem društvenih medija. Neki blagdani mogu biti više pogodni za to, kao što su Božić ili Valentinovo.

No, može se primijeniti i za većinu drugih praznika. Ljepota ovog pristupa je da upravo ovakva stvar može potaknuti puno ljudi da spontano govori o vama i vašoj tvrtki na društvenim mrežama.

Kada govorimo o vrsti dara, važno je naglasiti da to ne mora nužno biti skupo, ali MORA imati neku stvarnu vrijednost za korisnika.

Evo primjer što ne bi trebali činiti!

Jedan fotograf je poslao božićni “dar” koji se sastojao od jeftine božićne čestitke, a rukom je napisano: “Želim vam zahvaliti što ste moj klijent i kao božićni poklon za vas dajem vam 10% popusta na vašu sljedeću narudžbu od sada pa do kraja godine.”

To nije poklon.

To je promocija i to ne baš impresivna.

Ako ste odlučiti darivati, onda dajte pravi dar, bez obaveza. I taj dar treba biti dostatna vrijednost, u odnosu na cijenu vašeg proizvoda ili usluga, ali ne mora biti povezana s vašim poslovanjem.

Na primjer, možete poslati otmjenu kutiju božićnih čokoladica svojim najvjernijim kupcima ili klijentima. Mnogi primatelji takvog dara bi se odmah pohvalili na društvenim mrežama kako su super poklon dobili, a vjerojatno bi vas i tagirali.

Dobro, neki bi, a neki ne bi, ali nikada ne bi trebali pitati nikoga kome ste poslali poklon da objavi nešto o tomu. To bi onda vaše darivanje učinilo neiskrenim. To bi dovelo do propitivanja vašeg motiva zašto ste im uopće dali dar, a možda bi sve čak dovelo i do pitanja koliko ih stvarno cijenite kao klijenta tj. kupca.

Ključevi za davanje poklona koji će najvjerojatnije dovesti do toga da ljudi počnu govoriti o tomu na društvenim medijima su:

  • Dajte nešto što ima vrijednost (kada ste u nedoumici, više je bolje)
  • Ako je moguće, prilagodite dar njihovoj osobnosti i interesima
  • Ne molite ih da o tome govore na društvenim mrežama. Čak ni suptilno!

Sadržaj s blagdanskim temama

blagdanski marketing

Postoji skoro pa neograničen broj blagdanskih tema.

Možete krenuti u dva smjera:

  • objavljivanjem opširnijeg sadržaja na vašem blogu, a zatim njegovom podjelom na društvenim mrežama
  • objavljivanjem kratkih formi sadržaja samo na društvenim mrežama

Dakle, kakav sadržaj će to “natjerati” ljude da pričaju o njemu i potaknuti ih da ga dijele?

Duga forma sadržaja

Iako ovaj sadržaj vjerojatno neće brzo donijeti promet iz perspektive organskog pretraživanja, može odmah stvoriti promet s društvenih mreža. Razlog?

To je upravo vrsta sadržaja koju će ljudi vjerojatno dijeliti u susret ili za vrijeme određenog blagdana. Evo nekoliko ideja:

Noć vještica – Halloween

  • Najbolji horor filmovi. Ovdje se možete malo poigrati pa stvoriti posebne objave za najstrašnije, najsmješnije, ili horor filmove prikladne djeci
  • Sveobuhvatan popis lokalnih Halloween događanja
  • Porijeklo različitih Halloween tradicija
  • Ideje za ukrašavanje
  • Najbolji horor zlikovci
  • Popis Halloween poklončića za djecu
  • Strašne kratke priče domaćih autora

Božić

  • Najbolji Božićni filmovi. Ovdje se možete malo poigrati pa stvoriti posebne objave na temu božićnih filmova za najmlađe, tinejdžere, …
  • Popis ideja za poklone koji bi odgovarali nekim određenim zanimanjima (marketingaš, novinar, građevinski radnik, vojnik, odvjetnik, doktor,…)
  • Priče koji su drugi podijelili o njihovim najgorim ili najboljim božićnim uspomenama
  • Detaljan popis lokalnih božićnih događanja
  • Podrijetlo raznih božićnih tradicija
  • Božićne dekoracijske ideje
  • Popis jeftinih, skupih ili šaljivih božićnih darova

Valentinovo

  • Najbolji (ili najgori) romantični filmovi
  • Popis ideja za poklone ovisno koliko dugo je netko u vezi
  • Priče koji su drugi podijelili o njihovim najgorem ili najboljim Valentinovu
  • Popis lokalnih romantičnih restorana
  • Popis jeftinih, skupih ili šaljivih darova za Valentinovo

Kratka forma sadržaja

Ankete, pitanja i smiješni Memesi vladaju ovdje. Ideja je da brzo stvorite angažman u obliku komentara i shareova.

To je polazna točka, ali da biste dobili pravi zamah, morat ćete pronaći način da povežete blagdanske teme sa svojom tvrtkom ili poslovanjem.

Noć vještica – Halloween

  • Anketa: najbolji (ili najgori) horor zlikovci.
  • Zamolite ljude da podijele svoje najstrašnije Halloween iskustvo
  • Anketa: najbolji (ili najgori) bomboni ili slatkiši
  • Zatražite od ljudi komentiraju propuste u scenarijima popularnih horor filmova
  • Anketa: “trick or treat” od vrata do vrata VS. odlazak Halloween zabavu

Božić

  • Anketa: najbolji (ili najgori) božićni filmovi. Bonus za vas ako uspijete natjerati ljude da raspravljaju je li “Umri muški” (“Die Hard”) božićni ili akcijski film :)
  • Zatražite od ljudi da objasne svoju teoriju kako to Djed Mraz putuje po svijetu, leti, nosi sve te igračke, i ulazi i izlazi iz domova neotkriven
  • Anketa: omiljena božićna hrana
  • Zatražite od ljudi da komentiraju najbolji ili najgori dar koji su primili ili dali
  • Zatražite od ljudi da podijele iskustvo svog najboljeg Božića

Valentinovo

  • Anketa: najbolji (ili najgori) romantični film
  • Zatražite od ljudi da komentiraju najbolji ili najgori dar koji su primili ili dali
  • Zatražite od ljudi da podijele iskustvo svog najboljeg Valentinova
  • Anketa: o tome koga “VOLE” najviše u vašoj industriji/niši ili ono što najviše vole u vašoj industriji
  • Zamolite ljude da otkriju kako su se zaljubili ili kako su znali da je njihov partner “onaj pravi”

Napomena: u slučajevima u kojima imate više opcija, svaka opcija bi trebala biti posebna objava.

Smislite hashtag inspiriran blagdanom

Hashtag može biti odličan način puno govorite o određenoj temi, a u isto vrijeme omogućujete svima drugima da to lako pronađu. Sve što je potrebno, u nekim slučajevima, je da nekoliko ljudi koristi određeni hashtag – i onda krene. Ključ je da # bude moćan, smiješan, ili pravovremen, ili u idealnom slučaju, kombinacija tih elemenata. Evo nekih ideja:

Noć vještica – Halloween

#ZastrasujucaSEOtaktika #Nocnemoreklijenata #hororpriceiznekretnina #TrikIliPoslastica #HororPoslovneIdeje

Božić

#NajboljiBozicniPoklonIkad #NajvolimBozic #NagoriBozicniPoklonIkad #MojaBozicnaZelja #SveStoZelimZaBozic

Valentinovo

#NajboljiDarMojeDrage #JosVolimBivseg #NajgoriDarMojeBivse #KakoSamUpoznaoMojuLjubav #LjubavZivota #DrustvoKojeVolim

Važna napomena: izbjegavajte vezanje politike s hashtagovima jer to može krenuti lošim putem. Dakle drž’ te se one: “Neću politiku u svoju butigu”. :) Jednako je važno osigurati da hashtag koji želite koristiti nije već u uporabi. Tvrtka koja se bavi prodajom slatkiša, kolača, čokolade…, Entenmanns, naučila je ovo na teži način kada su odabrali koristiti #NotGuilty hashtag prije nekoliko godina. :) Provjerite prije! Sretni vam blagdani!